ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Δευτέρα, 16 Απριλίου 2012

Η αναστάσιμη μελωδία της υποκρισίας

Τα φετινά πασχαλινά μηνύματα του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και του Πατριάρχη Βαρθολομαίου είναι, όπως συνήθως, μνημεία υποκρισίας. Μακάρι να πίστευαν στα μισά απ’ όσα γράφουν. Από την άλλη, δεν αποκλείεται και να τα πιστεύουν, πλανώντες και πλανώμενοι όντες, παραδοθέντες εις αδόκιμον νουν, επειδή απέρριψαν την καθαρή, αδογμάτιστη και πανανθρώπινη αλήθεια του Χριστού.


Δυστυχώς για την ανθρωπότητα ολόκληρη, οι «Πατέρες» της Εκκλησίας χρησιμοποίησαν τον Ιησού για να φτιάξουν μια θρησκεία με αλλοπρόσαλλα δόγματα που έχουν παγανιστικές ρίζες. Έτσι και τα πασχαλινά μηνύματα του «μακαριώτατου» και του «παναγιώτατου» είναι μισαλλόδοξα και προσηλυτιστικά! Προσκολλημένοι στη θρησκευτική πλάνη τους, αντί να στείλουν ένα οικουμενικό μήνυμα αγάπης και ελπίδας, βασισμένο στο αλληγορικό νόημα του μύθου της Ανάστασης, δράττονται της ευκαιρίας να προπαγανδίσουν τη δήθεν Ορθοδοξία τους…

Σε κάθε περίπτωση, θα παραθέσω τα μηνύματά τους εδώ αυτούσια για όσους έχουν ανάγκη από παραμυθίαν – παρηγοριά με παραμύθια. Δεν αξίζει να κάνει κανείς οποιαδήποτε ανάλυση του παραμυθιού. Μην προσπαθείτε να μπείτε στη "λογική" επιχειρημάτων όπως, «Αν ο Χριστός δεν είχε αναστηθεί, δεν θα υπήρχε λόγος και νόημα να απευθύνουμε πασχάλιους χαιρετισμούς…», διότι θ’ αρχίσετε να παραμιλάτε. Ο παραλογισμός δεν αναλύεται!

Αρχιεπίσκοπε! "Πασχάλιους" χαιρετισμούς πρέπει ν’ απευθύνουμε προς εαυτούς και αλλήλους καθημερινά, είτε ο Χριστός αναστήθηκε είτε όχι, είτε πιστεύει κανείς στα δόγματά σας είτε όχι. Αφού "Πάσχα" σημαίνει πέρασμα και έξοδος από την οποιαδήποτε ατομική ή συλλογική δοκιμασία, η καταλληλότερη ευχή στον κάθε δοκιμαζόμενο από αδικία, στέρηση, αρρώστια και θλίψη θα ήταν μια πασχάλια ευχή: ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ! Και μια τέτοια ευχή, Αρχιεπίσκοπε, έχει νόημα, ανεξαρτήτως ανάστασης κάποιου φανταστικού ή πραγματικού σωτήρα.

Μήνυμα Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου για το Άγιον Πάσχα
«Αγαπητοί Αδελφοί,
Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,
Αν ο Χριστός δεν είχε αναστηθεί, δεν θα υπήρχε λόγος και νόημα να απευθύνουμε πασχάλιους χαιρετισμούς, όταν η ζωή γύρω μας όλο και περισσότερο υποβαθμίζεται και η ανθρώπινη ύπαρξη απαξιώνεται.

Οι δύσκολες μέρες που διέρχεται η χώρα μας έχουν έντονη τη γεύση των θλίψεων, της πικρίας, της κόπωσης και της απόγνωσης που αναδύονται σε κάθε ανάβαση προς τον Γολγοθά.

Όμως αυτό που έφερε ο Χριστός στον κόσμο δεν είναι ο Σταυρός. Τα Πάθη και ο Σταυρός είναι συνέπεια των τρόπων, δια των οποίων η αμαρτία, η κοινωνία του οργανωμένου ψέματος, τα ιδιοτελή συμφέροντα, η υποκρισία και η απληστία επιδιώκουν να συντρίψουν τον άνθρωπο και να του στερήσουν την ελπίδα. Είναι οι μέθοδοι δια των οποίων οι δυνάμεις της φιλαυτίας και της εμπάθειας αποπειρώνται ακόμη και τον θάνατο του Θεού, η, έστω, την εξορία της Εκκλησίας μακριά από τη ζωή του λαού Του.

Όμως τίποτα από όλα αυτά τα τρομερά και αδυσώπητα δεν μπορεί να αντιπαρατεθεί στη δύναμη της Αναστάσεως του Χριστού.

Η ύπαρξη του Σταυρού είναι γεγονός. Αλλά και η δια του Σταυρού νίκη της ζωής επί του θανάτου, η Ανάσταση, είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός∙ είναι η αδιαφιλονίκητη υπέρβαση των θλίψεων. Η Ανάσταση του Χριστού είναι ο θρίαμβος της ζωής και η συντριβή όσων επιβουλεύονται την αλήθεια και προσπαθούν να επιβάλλουν το σκότος.

Πάσχα σημαίνει έξοδος.
Σημαίνει τη διάβαση από την περιοχή της οδύνης στον χώρο της ελπίδας. Σημαίνει τη δύναμη της εναντίωσης στην παρακμή και στο αρνητικό ρεύμα της κάθε εποχής. Ορίζει την έξοδο προς την Αλήθεια. Σηματοδοτεί την απελευθέρωση από τα δεσμά της ανθρώπινης φιλαυτίας και των ψεύτικων υποσχέσεων∙ την έξοδο προς τη συνάντηση με τους άλλους, για να γινόμαστε, μέσα στην Εκκλησία, η κοινωνία της αγάπης.
"Δεύτε" αδελφοί μου "πόμα πίωμεν καινόν".

Ας μετακυλήσουμε την πλάκα του φόβου από τις καρδιές μας για να φανεί και πάλι κενός ο τάφος και να αναδειχθεί η ζωή ελεύθερη από την θλίψη και την απελπισία.
Ο Χριστός έχει αναστηθεί και η Οικουμένη λαμπροφορεί, διότι "το άχρονον φως, εκ τάφου σωματικώς, πάσιν εξέλαμψεν".
Η καθημερινότητά μας βιώνει συνεχώς την προσπάθεια του κακού να δηλητηριάζει τη ζωή μας και να πληγώνει την ελπίδα μας. Όμως "Χριστός Ανέστη". Και έκθαμβοι αντικρίζουμε τον ήλιο της δικαιοσύνης "πάσι ζωήν ανατέλλοντα".

"Χριστός Ανέστη". Και μας προσφέρει "άλλης βιοτής της αιωνίου απαρχήν".
"Χριστός Ανέστη". Και η ελπίδα αποκτά σάρκα, ο πόνος νόημα και το μέλλον φωτίζεται παρήγορα.

"Χριστός Ανέστη". Και τα "πάντα πεπλήρωται φωτός'. Η Κτίση ολόκληρη αποκτά νέα θεμέλια και γιορτάζει την έγερση του Χριστού εκ του Τάφου, πάνω στην οποία στηρίζει πια την ύπαρξη και τη σημασία της.
Αδελφοί μου και τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,
Ας μην αφήσουμε τις θλίψεις και τις ωδίνες που γεννά η σημερινή δύσκολη κατάσταση του τόπου μας να σκοτεινιάσει τη ζωή μας.
Ας αφήσουμε το ανέσπερο φως της Αναστάσεως να λαμπρύνει την ύπαρξή μας και να φωτίσει τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.
"ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ"
"ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ"
Με πατρικές ευχές και αγάπη
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ»

Μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου για το Άγιον Πάσχα
«Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,
Εάν η Ανάστασις του Χριστού αφεώρα μόνον εις Αυτόν, η σημασία της δι’ ημάς θα ήτο μηδαμινή. Αλλά ο Χριστός δεν ανέστη μόνος. Συνανέστησε μεθ' Εαυτού και πάντας τους ανθρώπους.

Βροντοφωνεί σχετικώς ο εκ των προκατόχων ημών Ιερός Χρυσόστομος: "Ανέστη Χριστός, και νεκρός ουδείς εν τω μνήματι∙ Χριστός γαρ εγερθείς εκ νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο"∙ απαρχή δηλονότι της αναστάσεως πάντων των κεκοιμημένων και των εφεξής κοιμηθησομένων, και της μεταβάσεως αυτών εκ του θανάτου εις την ζωήν. Το μήνυμα είναι χαροποιόν δι' όλους, διότι η Ανάστασις του Χριστού κατήργησε την δύναμιν του θανάτου. Οι πιστεύοντες εις Αυτόν προσδοκούν ανάστασιν νεκρών και δια τούτο βαπτίζονται εις τον θάνατον Αυτού, συνανίστανται μετ’ Αυτού, και ζουν ζωήν αιώνιον.


Ο μακράν του Χριστού κόσμος προσπαθεί να συσσωρεύση υλικά αγαθά, διότι στηρίζει επ’ αυτών την ελπίδα της ζωής του. Ελπίζει ακρίτως ότι δια του πλούτου θα αποφύγη τον θάνατον. Και ο πλανώμενος άνθρωπος δια να συσσωρεύση πλούτον, επιμηκύνοντα δήθεν την ζωήν του, σκορπίζει τον θάνατον εις τους άλλους. Αφαιρεί από αυτούς την οικονομικήν δυνατότητα της επιβιώσεως, και πολλάκις διακόπτει βιαίως το νήμα της ζωής των, ελπίζων ότι ούτω θα διασώση την ιδικήν του ζωήν.

Αλλά, αλλοίμονον! Η πλάνη του είναι μεγάλη. Η ζωή κερδίζεται μόνον δια της πίστεως εις τον Χριστόν και δια της εις Αυτόν ενσωματώσεως.

Η εμπειρία της Ορθοδόξου Εκκλησίας βεβαιοί ότι οι ενωθέντες μετά του Χριστού ζουν και μετά θάνατον, συνυπάρχουν μετά των ζώντων, συνδιαλέγονται μετ’ αυτών, ακούουν αυτούς και πολλάκις ικανοποιούν θαυματουργικώς τα αιτήματά των.

Δεν χρειάζεται πλέον η αναζήτησις του μυθολογικού "αθανάτου ύδατος". Η αθανασία υπάρχει εν τω Χριστώ, και προσφέρεται δι' Αυτού προς όλους.

Δεν χρειάζεται να εξολοθρεύωνται λαοί δια να επιβιώσουν άλλοι λαοί. Ούτε χρειάζεται να εξολοθρεύωνται ανυπεράσπιστοι ανθρώπιναι υπάρξεις δια να ζήσουν ανετώτερον άλλαι ανθρώπιναι υπάρξεις. Εις όλους ο Χριστός προσφέρει την επίγειον και την επουράνιον ζωήν. Ανέστη, και όσοι επιθυμούν ακολουθούν Αυτόν εις τον δρόμον της Αναστάσεως. Αντιθέτως, όσοι εμμέσως η αμέσως σκορπίζουν τον θάνατον, νομίζοντες ότι ούτω θα παρατείνουν η θα διευκολύνουν την ιδικήν των ζωήν, καταδικάζουν εαυτούς εις τον αιώνιον θάνατον.

Ο Αναστάς Κύριος ημών Ιησούς Χριστός ήλθεν εις τον κόσμον ίνα πάντες οι άνθρωποι ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσιν. Αποτελεί μεγάλην πλάνην εάν πιστεύωμεν ότι θα προέλθη ευημερία εις το ανθρώπινον γένος δια των αλληλοσπαραγμών. Ο Χριστός ανιστά τους νεκρούς και ακυρώνει την θανάτωσιν αυτών. Έχει την δύναμιν της υπερβάσεως του θανάτου. Το γεγονός δε ότι ενίκησε τον θάνατον, επιβεβαιοί την απέχθειαν Αυτού προς αυτόν. Ο Χριστός οδηγεί εις την ζωήν, και επαναχορηγεί αυτήν, τυχόν διακοπείσαν, διότι Εκείνος είναι "η Ζωή και η Ανάστασις ημών". Δια τούτο οι πιστοί δεν φοβούμεθα τον θάνατον. Η δύναμις ημών δεν έγκειται εις το άτρωτον της υπάρξεώς μας αλλά εις το αναστάσιμον αυτής.

Χριστός ανέστη! Και ημείς θα αναστηθώμεν!
Ας ακολουθήσωμεν, αδελφοί και τέκνα εν Κυρίω αγαπητά, τον Αναστάντα Χριστόν, εις πάντα τα έργα Αυτού. Ας βοηθήσωμεν τους στερουμένους των μέσων της επιβιώσεως να συντηρηθούν εις την ζωήν. Ας διακηρύξωμεν εις τους αγνοούντας την Ανάστασιν του Χριστού ότι δι’ αυτής κατηργήθη ο θάνατος και ότι συνεπώς δύνανται και αυτοί να μετάσχουν της Αναστάσεως Αυτού, πιστεύοντες εις Αυτόν και ακολουθούντες τα ίχνη Του. Η ιδική μας ανάστασις τότε μόνον είναι δυνατή, όταν προσφέρηται δια την ανάστασιν των άλλων αδελφών μας. Τότε μόνον η νικητήριος διακήρυξις “Χριστός Ανέστη” θα ενεργή σωστικώς δι’ όλην την ανθρωπότητα. Γένοιτο!
Άγιον Πάσχα 2012
+ Ο Κωνσταντινουπόλεως
διάπυρος προς Χριστόν Αναστάντα
ευχέτης πάντων υμών»