ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Δευτέρα, 2 Απριλίου 2012

Αρχ. Ιερώνυμος: Ο ξένος θα κάνει ό,τι υπηρετεί το συμφέρον του

2/4/2012 (Μέρος Α')

Ιερώνυμος: "Άλλη η ανθρωπολογία του Προτεσταντισμού κι άλλη της Ορθοδοξίας»!

Έλεγα κι εγώ τι μας φταίει, βρε τι μας φταίει που γίναμε ρημαδιό, κοπάναγα το κεφάλι μου στον τοίχο μπας και κατεβάσει καμιά ιδέα, αλλά τίποτα… Ευτυχώς πήγε ο Αρχιεπίσκοπος στο MEGA και μου έλυσε τη μεγάλη απορία. Είναι η Ορθοδοξία, stupid!
Παραθέτω το αποκαλυπτικό απόσπασμα από τη συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου για να λυθούν και οι δικές σας απορίες:
«Βλέποντας όλο αυτό το ρημαδιό, όλη αυτή την κατάσταση, και συγχρόνως όλοι να ρίχνουμε την ελπίδα μας ότι θα μας σώσουν οι ξένοι, μα δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Πρέπει να γίνουμε ρεαλιστές. Πώς θα το περιμένουμε; Ο ξένος θα κάνει αυτό που θα κάνει διότι υπηρετεί το συμφέρον του. Και επομένως αυτό το συμφέρον δεν είναι ανεξέλεγκτο. Πρέπει να μπει κάποιος φραγμός. (…)

Δεν είναι δυνατόν να γίνουμε αποικία εμείς και να ’ρχονται οι άλλοι να μας καθοδηγούν. (…)


Άλλη είναι η θεωρία της Ορθοδοξίας κι άλλη του Προτεσταντισμού. Δεν είναι δυνατόν οι Ορθόδοξοι να μην έχουμε επηρεαστεί στο διάβα των αιώνων με τη δική μας νοοτροπία, κι όταν ζούμε στη Γερμανία να φερόμαστε ως Ορθόδοξοι. Ανεξαρτήτως αν έχουμε το κλίμα και μας επηρεάζει. Το μεταφέρουμε αυτό.

Επομένως δεν πρέπει να περιμένουμε από τους Προτεστάντες να καταλάβουν τη νοοτροπία μας, διότι είναι διαφορετικό το θεμέλιο. Άλλη είναι η ανθρωπολογία του Προτεσταντισμού κι άλλη είναι η ανθρωπολογία της Ορθοδοξίας. (…)

Ο Προτεσταντισμός δεν έχει την ελευθερία που έχει η Ορθοδοξία. Παραδείγματος χάρη η Ορθοδοξία έχει το συνοδικό σύστημα, όσο μπορεί να δουλεύει σωστά. Έχει τη δημοκρατία θα λέγαμε, όταν δουλεύει σωστά.


Δεν μπορεί ο Έλληνας, ο πραγματικός Ορθόδοξος, να σκεφτεί όπως ο Προτεστάντης ή όπως σκέπτεται ο Καθολικός. Δεν είναι αυτό εις βάρος τους, ούτε θέλω να τους κατηγορήσω. Αλλά πρέπει να ξέρουν ότι υπάρχει και μια ιδιαιτερότητα και μια διαφορά.»

Κοίτα να δεις πού το πήγε ο άνθρωπος! Στη διαφορετικότητα της ανθρωπολογίας μας! Πώς να κατανοήσει ο Προτεστάντης τον Έλληνα Ορθόδοξο που λόγω της Ορθόδοξης ανθρωπολογίας τα έκανε μπάχαλο και ρημαδιό; Για φαντάσου! Μην το γελάτε έχει βάση αυτό! Η Ορθοδοξία, είπε ο Αρχιεπίσκοπος, έχει επηρεάσει την ελληνική νοοτροπία στο διάβα των αιώνων και μας έκανε αυτούς που μας έκανε: ελεύθερους! Πού να καταλάβουν οι Προτεστάντες από ελευθερία… Το συνοδικό σύστημα φταίει που γίναμε ελευθερο-ασύδοτοι και τα κάναμε ρημαδιό, κι έτσι υποδουλωθήκαμε στους βλοσυρούς δανειστές μας.

Δεν είναι κακά παιδιά οι Προτεστάντες και οι Καθολικοί, είπε ο κ. Ιερώνυμος, αλλά πώς να το κάνουμε, βρε αδελφέ, έχουν άλλη ανθρωπολογία και δε μπορούν να καταλάβουν την ιδιαιτερότητα και τη διαφορά μεταξύ μας ώστε να μας ανέχονται, αχαΐρευτοι όπως είμαστε, και να μας κανακεύουν, δανείζοντάς μας δανεικά και αγύριστα. Καταλάβατε τώρα πού είναι το πρόβλημα; Στις θρησκείες μας! Λάου λάου ο μειλίχιος Ιερώνυμος ξεσκέπασε το θρησκευτικό ρατσισμό και τη δογματική υπεροψία του. Μόνο που αν ήμασταν ανώτεροι λόγω Ορθοδοξίας δεν θα καταντούσαμε επαίτες και δούλοι στους Προτεστάντες, κύριε Ιερώνυμε. Έτσι δεν είναι; Κοντά στο νου κι γνώση, λέει η παροιμία.

Και για να ’χουμε καλό ρώτημα, κύριε Ιερώνυμε, η οριοθέτηση μεταξύ καλού και κακού διαφοροποιείται ανάλογα με το χριστιανικό δόγμα στο οποίο ανήκουν οι λαοί; Μπας και διαφοροποιούνται από θρησκεία σε θρησκεία οι έννοιες του δίκαιου και του άδικου; Ή μήπως διαφοροποιείται ο ορισμός του λογικού και του παράλογου, της αλήθειας και του ψέματος, από δόγμα σε δόγμα; Μήπως η Ορθόδοξη ανθρωπολογία μεταβάλλει το παράνομο σε νόμιμο; Δηλαδή η Ορθοδοξία, λόγω ελευθερίας, δείχνει ανοχή στη λαμογιά, τη λούφα, την παράνομη συναλλαγή, την ατιμωρησία των επίορκων και άχρηστων πολιτικών, και περιμένει κατανόηση από τους Προτεστάντες για την ιδιαιτερότητά της αυτή; Αυτό εννοούσατε;

Λυπάμαι, Αρχιεπίσκοπε, αλλά η ανάμειξη των δογμάτων στη συζήτηση ήταν και άστοχη και άσχετη και επικίνδυνη, διότι αναμοχλεύει τη μισαλλοδοξία. Αφού μπλέξατε, όμως, τη θρησκεία, το μόνο που κάνατε είναι να επιβεβαιώσετε ότι η Ορθοδοξία είναι κατώτερη από τον Προτεσταντισμό και τον Καθολικισμό ως προς το ανθρωπολογικό αποτέλεσμα. Διότι "από τους καρπούς θα γνωρίσετε αυτούς", είπε ο Χριστός. Μ’ άλλα λόγια, βάλατε αυτογκόλ! Φάνηκε, άλλωστε, στη συνέχεια, όταν είπατε: «Η κρίση είναι μια ευκαιρία και να μετανιώσουμε και να διορθώσουμε, ειδάλλως θα προχωρήσουμε κατά τον ίδιο τρόπο. Πάλι θα θέλουμε κι άλλο δάνειο, κι άλλο δάνειο, κι άλλο δάνειο…»

Πολύ σωστά! Θα πρότεινα λοιπόν πρώτα στην Εκκλησία να μετανιώσει και να διορθώσει, διότι όπως λέει το Ευαγγέλιο, η κρίση πρέπει ν’ αρχίσει από τον οίκο του Θεού. Κι αν η Εκκλησία, δηλαδή η Ιεραρχία και ο όλος ο κλήρος, μετανιώσουν, διορθωθούν και διορθώσουν, λέμε τώρα, τότε θα έχουν το πνευματικό ανάστημα και το δικαίωμα να ελέγξουν πρώτα την εξουσία και μετά το λαό και να τους καλέσουν σε μετάνοια και διόρθωση. Διότι εάν γίναμε ρημαδιό και η κοινωνία σάπισε, κύριε Ιερώνυμε, είναι επειδή το άλας της γης, που θα τη συντηρούσε, εδώ και αιώνες έχασε την αλμυρότητά του. Διότι το υποτιθέμενο φως του κόσμου έγινε σκότος, όπως ακριβώς συμβολίζει και το μαύρο ράσο.

Καληνύχτα, κύριε Ιερώνυμε, και προσέξτε το θησαυρό της Εκκλησίας που σας απέμεινε μπας και χάσετε κι αυτόν. Ήδη έχει εξαερωθεί η αξία των μετοχών της Εθνικής που κατέχει η Εκκλησία ως μεγαλομέτοχος. Τι γυρεύει ο "οίκος του θεού" στο τζόγο, Αρχιεπίσκοπε; Προφανώς σας περίσσευαν για να τα τζογάρετε… Ο λαός όμως τα χρειαζόταν, κύριε Ιερώνυμε! Άλλωστε από το λαό τα πήρατε, δικά του ήταν!

Όποιος έχει όρεξη, μπορεί να δει ολόκληρη τη συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου στα επόμενα video. Δυστυχώς ο κύριος Ιερώνυμος είναι κατώτερος και της αποστολής του και των κρίσιμων περιστάσεων της χώρας. Για το μόνο που είναι ικανός είναι να οργανώνει συσσίτια και να φτιάχνει κάνα γηροκομείο. Κάτι είναι κι αυτό... Ωστόσο, για την ενότητα, την πνευματική ανάνηψη και την παλιγγενεσία του έθνους είναι ολίγιστος ή μάλλον ανύπαρκτος…

(Μέρος Β')

(Μέρος Γ')

(Μέρος Δ')