ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Σάββατο, 11 Μαΐου 2013

S.O.S.! Η Ελλάδα πάει κατά διαβόλου, σύμφωνα με την έκθεση του "Γραφείου Προϋπολογισμού"

Οι τρομοκράτες ξαναχτύπησαν! Έχουν βαλθεί τα τελευταία 3 χρόνια να ξεκάνουν τα γερόντια πριν από την ώρα τους. Γνωρίζουν οι αθεόφοβοι, όσο ηλίθιοι κι αν είναι, ότι, εκτός από την ασιτία λόγω των επώδυνων περικοπών στις συντάξεις τους, η διαρκής και παρατεταμένη ψυχολογική τρομοκρατία επιφέρει και τη σωματική κατάρρευση. (Θυμάστε το διαβόητο "Δεν πεθαίνουν κιόλας" του Ανδρέα Λοβέρδου;)

"Κίνδυνο νέας μείωσης των συντάξεων βλέπει το Γραφείο Προϋπολογισμού" είναι ο τίτλος τρομοκρατικού άρθρου στο "Εθνος".

Διαβάζοντας  το άρθρο, και αφού πρώτα έτρεξα μισοκατουρημένη (με το συμπάθιο) από την τρομάρα μου στην τουαλέτα - συνταξιούχος γαρ και έχουσα χάσει τη μισή σύνταξή μου από τότε που άρχισε να υλοποιείται η "σωτηρία" της πατρίδας από τους εκτελεστές της - μπήκα στο σχετικό site για να διαβάσω ιδίοις όμμασι ολόκληρη την έκθεση.


Για όσους δεν το ξέρατε, εκτός από τις τρομοκρατικές εκθέσεις της Τρόικα, του ΔΝΤ και της Τράπεζας της Ελλάδας, η Βουλή των Ελλήνων δημιούργησε με το νόμο 3871/2010 ειδικό "Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους" για τη Δημοσιονομική Διαχείριση και Ευθύνη, για να ελέγχει, λέει, δύο Επιτροπές της Βουλής (την Ειδική Διαρκή Επιτροπή του Απολογισμού και του Γενικού Ισολογισμού του Κράτους και Ελέγχου της Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του Κράτους, καθώς και τη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων).


Με άλλα λόγια, η Βουλή των 300 χρυσοπληρωμένων άχρηστων δεν είναι ικανή για δημοσιονομική διαχείριση και ευθύνη, και πρέπει να πληρώσουμε άλλους για να κάνουν αυτή τη δουλειά. Ποιοι είναι αυτοί οι άλλοι "ικανότεροι" από τους βΟλευτές, πόσο μας στοιχίζουν κι από πού κρατάει η σκούφια τους, άγνωστον σ' εμάς του κοινούς θνητούς.  Πάντως το Γραφείο πλαισιώνεται, λέει, από Επιστημονική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:


Καθηγητή Παναγιώτη Λιαργκόβα, Συντονιστή

* Καθηγητή Πάνο Καζάκο, Μέλος

Λέκτορα Σπύρο Λαπατσιώρα, Μέλος

* Καθηγητή Ναπολέοντα Μαραβέγια, Μέλος

*  Αναπληρωτή Καθηγητή Μιχάλη Ρηγίνο, Μέλος

Είχατε ξανακούσει εσείς γι' αυτούς του κυρίους; Είχαν προειδοποιήσει ποτέ με στεντόρεια φωνή για τον οικονομικό κατήφορο που είχε πάρει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια; Είχαν βγει στα τηλεπαράθυρα για να κατακεραυνώσουν τον υπερδανεισμό και τις καταστροφικές πολιτικές που ακολουθούνταν, πολύ συχνά από συναδέλφους τους καθηγητές, και να προτείνουν λύσεις στα διαχρονικά προβλήματα της οικονομίας; Εγώ, όχι. (Ο Θεός να με σχωρέσει, όταν ακούω για καθηγητές σε θέσεις κλειδιά της κρατικής μηχανής με πιάνει αλλεργία. Θυμάμαι γαρ το διαρκώς επαληθευόμενο: Ούδείς μωρότερος των ιατρών αν δεν υπήρχαν οι δάσκαλοι. Θεωρητικολογούν όμορφα, αλλά είναι αποκομμένοι από τη σκληρή πραγματικότητα.)


Διαβάζοντας τις διαπιστώσεις στην τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου (Ιανουάριος-Μάρτιος 2013) και τα στατιστικά στοιχεία - δανεισμένα από τρίτους - που παραθέτουν οι κύριοι καθηγητές, περίμενα στο τέλος σήμα κινδύνου, συνοπτικά συμπεράσματα και κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις για επείγουσα αλλαγή πολιτικής, αφού η παρούσα αποδεικνύεται αδιέξοδη. Αλλά μπάαα! Το μοναστήρι (οι αποδοχές) νάναι καλά! Γιατί, άλλωστε, να δυσαρεστήσουν τους ευεργέτες τους που τους τοποθέτησαν στις περίοπτες θέσεις;


Στη συνέχεια παραθέτω αποσπάσματα της λίαν απαισιόδοξης έκθεσης:


«Από τον Μάιο 2010 η ελληνική οικονομική πολιτική λειτουργεί με βάση τα μνημόνια που έχει υπογράψει η κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (Ε.Κ.Τ.), την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ε.Ε.) και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (Δ.Ν.Τ.). 
(...)
Αν και έχουν περάσει περίπου τρία χρόνια από την έγκριση της πρώτης συμφωνίας, η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, που εισήλθε στον έκτο συνεχόμενο χρόνο ύφεσης, παραμένει ασφυκτική. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κρατικού Προϋπολογισμού και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), η Ελλάδα θα έχει χάσει μέχρι το τέλος του 2013, το 1/4 περίπου του ΑΕΠ της σε σχέση με το έτος 2007
Αυτή η τεράστια πτώση του ΑΕΠ είναι συγκρίσιμη με τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις του 20ου και 21ου αιώνα. 

Στο τέλος του 2013, η ύφεση στην Ελλάδα θα είναι παγκοσμίως η 3η μεγαλύτερη ύφεση τα τελευταία 100 χρόνια και η πρώτη σε διάρκεια, ξεπερνώντας ακόμη και τη μεγάλη ύφεση των ΗΠΑ.
 (…)
Η μεγάλη ύφεση της ελληνικής οικονομίας έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις σε Δ.Ν.Τ. και ακαδημαϊκούς χώρους σχετικά με το περιεχόμενο, την κλιμάκωση, τη διάρκεια και τις προϋποθέσεις επιτυχίας γενικά της πολιτικής προσαρμογής.
(…)
Το σύνολο των απασχολουμένων κατά τον Φεβρουάριο του 2013 εκτιμάται στα 3.568.186 άτομα και το σύνολο των ανέργων στα 1.320.189 άτομα. 
Με βάση τα στοιχεία αυτά, η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση στην ανεργία μεταξύ των χωρών της ΕΕ.
Το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ εκτιμά ότι το 2013, οι άνεργοι θα αγγίξουν το 29% του εργατικού δυναμικού, δηλαδή θα ξεπεράσουν τους 1.450.000. 
(…)
Τα τελευταία χρόνια… η μέση ανεργία των γυναικών και των νέων ήταν συστηματικά υψηλότερη από αυτή των ανδρών. Συγκεκριμένα, για τους νέους κάτω των 25 ετών, η ανεργία στην Ελλάδα ήταν στο 64,2% (Φεβρουάριος 2013).
(…)
Παρόμοια εικόνα παρουσιάζουν και οι ιδιωτικές επενδύσεις, όπου από € 52,1 δις (ή 23,30% του ΑΕΠ) το 2007, υποχώρησαν στα μισά περίπου, δηλαδή στα € 22,6 δις (ή 12% του ΑΕΠ.
(…)
Τους τελευταίους μήνες παρατηρήθηκε φυγή μεγάλων επιχειρήσεων από την Ελλάδα. Η ΦΑΓΕ μετέφερε την έδρα της στο Λουξεμβούργο, η COCA- COLA 3E AE στην Ελβετία, η CARREFOUR αποχώρησε από μεγαλομέτοχος σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ενώ και η SATURN (μεγάλο δίκτυο καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών) απεσύρθη από την ελληνική αγορά. Επιπλέον, χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η πώληση του δικτύου της British Petroleum (BP) στον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), όπως και του ανταγωνιστικού δικτύου της Shell στον όμιλο Βαρδινογιάννη.
(…)
Εκτιμούμε ότι δεν υπάρχουν (οικονομικά και κοινωνικά) περιθώρια για περαιτέρω μέτρα λιτότητας. Το επιθυμητό θα ήταν βέβαια να εξετασθούν δυνατότητες για μικρότερες περικοπές δαπανών και μείωση φορολογικών συντελεστών το 2013. Υποστηρίζεται ευρέως ότι ειδικά ο συντελεστής ΦΠΑ 23% στις επιχειρήσεις εστίασης αποτελεί πλήγμα για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού, με δεδομένους τους κατά πολύ χαμηλότερους συντελεστές ανταγωνιστικών χωρών. Εν τούτοις, λόγω συνθηκών, δεν είναι βέβαιο ότι η μείωση του συντελεστή θα οδηγούσε σε χαμηλότερες τιμές στην εστίαση. 

Αντίθετα, η αποτελεσματική καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα μπορούσε να διευκολύνει μια ηπιότερη δημοσιονομική προσαρμογή που λαβαίνει υπόψη την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και την κατάσταση της εσωτερικής ζήτησης.
(…)

3.2. Τα φορολογικά έσοδα αποκλίνουν
Σε αντίθεση με τις πρωτογενείς δαπάνες του ΤΠ, η πορεία των καθαρών εσόδων του Τ.Π. εξακολουθεί να είναι σημαντικά αρνητική καθώς αυτά σημείωσαν πτώση κατά 6,3% σε ετήσια βάση, στα € 10,7 δις στο πρώτο τρίμηνο 2013, από αύξησή τους κατά 2,9% στο πρώτο τρίμηνο 2012 (Πίνακας 5).

Βέβαια, τα έσοδα αυτά υπερέβησαν κατά € 161 εκατ. τον στόχο τους (ή κατά 1,5%) που είχε τεθεί για το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ωστόσο η εξέλιξή τους εξακολουθεί να είναι πολύ αρνητική, ιδιαίτερα όσον αφορά τη μεγάλη πτώση των έμμεσων φόρων. Πιο συγκεκριμένα, χαμηλότερα κατά € 348 εκατ. από τον στόχο ήταν τα έσοδα προ επιστροφών φόρων, ενώ οι επιστροφές φόρων ήταν χαμηλότερες κατά € 467 εκατ. Οι ειδικότερες κατηγορίες εσόδων έχουν ως εξής:


(α) Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων
Τα έσοδα από τον Φόρο Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων για το πρώτο τρίμηνο 2013 διαμορφώθηκαν στα € 1,6 δις, χαμηλότερα κατά 1,4% έναντι του στόχου και κατά 7,5% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο σύνολο του 2013, εκτιμάται τα έσοδα από τον Φόρο Φυσικών Προσώπων θα είναι μειωμένα κατά 22,2% συγκριτικά με το 2012 και σε συνέχεια όλων των προηγούμενων μειώσεων. 

(β) Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων
Ιδιαίτερα αρνητική είναι και η εξέλιξη των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων στο πρώτο τρίμηνο 2013, αφού εισπράχτηκαν μόνο € 21 εκατ., δηλαδή λιγότερα από τα μισά που είχαν εισπραχτεί στο πρώτο τρίμηνο 2012. Για το σύνολο του 2013 έχουν προβλεφτεί εισπράξεις από τον Φόρο Εισοδήματος Νομικών Προσώπων ύψους € 1, 5 δις, ποσό που υστερεί κατά 13,8% έναντι του αντίστοιχου ποσού του 2012.

(γ) Φόροι στην Περιουσία
Σημαντική ήταν υπέρβαση του στόχου στα έσοδα από Φόρους στην Περιουσία κατά 16,6% για το πρώτο τρίμηνο 2013. Τα παραπάνω έσοδα ήταν € 101 εκατ. Αν και εντυπωσιακό έναντι του στόχου, το παραπάνω ποσό είναι μειωμένο κατά 44,2% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2012. Για το σύνολο του έτους, τα παραπάνω φορολογικά έσοδα αναμένεται να ανέλθουν στα € 3,18 δις, ποσό υψηλότερο κατά 11,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσό του προηγούμενου έτους. Οι Φόροι στην Περιουσία είναι από τις λίγες κατηγορίες φορολογικών εσόδων που αναμένεται να ξεπεράσουν εντός του 2013 τα αντίστοιχα ποσά του 2012.
(…)
(δ) Άμεσοι Φόροι Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ)
Τα έσοδα από Άμεσους Φόρους ΠΟΕ ήταν αυξημένα το πρώτο τρίμηνο του 2013, τόσο έναντι του στόχου (υπέρβαση στόχου κατά 4%), όσο και έναντι του πρώτου τριμήνου του 2012 (υπέρβαση κατά 44,5%), καθώς τα επιπλέον έσοδα (συγκριτικά με πέρυσι) ανήλθαν στο ποσό των € 323 εκατ. Ο λόγος της αύξησης ήταν η παράταση στους δύο πρώτους μήνες του 2013 των πληρωμών των δόσεων του ΦΕΦΠ του 2012. Εντός του 2013 αναμένεται να συλλεχθούν € 3,3 δις, ήτοι 82,5% περισσότερα συγκριτικά με το 2012. Τα έσοδα από Άμεσους Φόρους ΠΟΕ περιορίζουν την πτώση των Δημοσίων Εσόδων για το 2013 κατά € 1,5 δις.

(ε) Έμμεσοι Φόροι
Τα έσοδα από Έμμεσους Φόρους παραδοσιακά είναι υψηλότερα από τα έσοδα από Άμεσους Φόρους και συνεπώς η διακύμανσή τους επηρεάζει σημαντικά την εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού. Για το 2013, τα συνολικά έσοδα από Έμμεσους Φόρους εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένα έναντι των συνολικών εσόδων του 2012 κατά 6,3%, θα ανέρχονται δε στο ποσό των € 24,4 δις. Εντός του πρώτου τριμήνου συλλέχθηκαν από Έμμεσους Φόρους € 5,65 δις, ποσό μικρότερο και έναντι του στόχου κατά 8,2% και έναντι του πρώτου τριμήνου του 2012 κατά 14,7%.

(στ) Φόροι Συναλλαγών
Η περαιτέρω μείωση του ΑΕΠ και η αύξηση της φοροδιαφυγής έχουν ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των εκτιμώμενων εσόδων από Φόρους Συναλλαγών (ΦΠΑ και λοιποί φόροι συναλλαγών) για το 2013. 

Στο σύνολο του τρέχοντος έτους εκτιμάται τα παραπάνω έσοδα να είναι μειωμένα κατά 8,4% έναντι του 2012, αναμένεται συνεπώς να συλλεχθούν € 14,4 δις. Όμως, παρά τον περιορισμό του ετήσιου και του μηνιαίου στόχου, η πτώση των εσόδων για το πρώτο τρίμηνο του 2013 ήταν μεγαλύτερη της αναμενόμενης. Συγκεκριμένα αυτή ήταν μικρότερη κατά 6,8% έναντι του τριμηνιαίου στόχου και κατά 15,71% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2012. 

Ο συνολικός ετήσιος στόχος για τα έσοδα από τον ΦΠΑ είναι να μειωθούν κατά 8,3%, μετά την πτώση τους κατά 11,2% το 2012. (Το γεγονός αυτό οφείλεται στην υπάρχουσα φοροδιαφυγή, στην αδυναμία των φοροεισπρακτικών μηχανισμών για την σύλληψή της, αλλά και στην εκτεταμένη ύφεση που πλήττει την ελληνική οικονομία )

Όσον αφορά την διάρθρωση των εσόδων του ΦΠΑ του πρώτου τριμήνου, σημαντικότερη ήταν η απροσδόκητη μείωση των εσόδων από ΦΠΑ στον καπνό και τα πετρελαιοειδή, κατά 30,2% και 23,6% αντίστοιχα έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2012. Αδικαιολόγητα μεγάλη παραμένει η πτώση των εσόδων από τον ΦΠΑ στα προϊόντα εκτός καυσίμων και καπνού.

(ζ) Φόροι Κατανάλωσης
Το Υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει να συλλέξει € 9,3 δις από Φόρους επί της Κατανάλωσης, δηλαδή ποσό οριακά χαμηλότερο από το Φόρο Εισοδήματος επί των Φυσικών και Νομικών Προσώπων μαζί. Ο στόχος αυτός είναι μειωμένος μόνο κατά 3% έναντι των πραγματικών εσόδων του 2012. 

Οι εισπράξεις του πρώτου τριμήνου όμως παρουσιάστηκαν σημαντικά μειωμένες, τόσο έναντι του μηνιαίου στόχου (ήτοι μειωμένες κατά 15,6%), όσο και έναντι του αντίστοιχου πραγματικού ποσού του 2012, δηλαδή κατά 16,1%. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στην απροσδόκητη πτώση των εσόδων από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (καπνού κλπ) κατά 25,2% καθώς και στην απροσδόκητη πτώση των εσόδων από τα Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων κατά 54,3%. Το 2013 εκτιμάται να εισπραχθούν από τα τέλη κυκλοφορίας έσοδα ύψους € 1,2 δις, έναντι εσόδων ύψους € 1,3 δις το 2012.


(η) Έμμεσοι Φόροι Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ)
Αν και μικρή σε απόλυτο μέγεθος, πολύ σημαντική ήταν η αύξηση των Έμμεσων Φόρων ΠΟΕ το πρώτο τρίμηνο 2013. Συγκεκριμένα τα έσοδα από τον παραπάνω φόρο ήταν € 229 εκατ., υψηλότερα κατά 28,7% σε σύγκριση με τα πραγματικά έσοδα του πρώτου τριμήνου 2012 και κατά 75% σε σύγκριση με τον στόχο για το ίδιο διάστημα του 2013. Πάντως, στο σύνολο του 2013 αναμένεται πτώση 3,8% σε σύγκριση με τα πραγματικά έσοδα του 2012.

(θ) Έσοδα Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων
Σημαντική αύξηση 42,6% εκτιμάται στα Έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων για το 2013, όπου αναμένεται η συγκέντρωση του ποσού των € 5,1 δις. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013 οι εισροές από την ΕΕ ήταν € 1,57 δις έναντι στόχου € 0,75 δις.

Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου έχουν επηρεαστεί αρνητικά από πολλούς παράγοντες όπως:


*η σημαντική μείωση των εισοδημάτων των μισθωτών και συνταξιούχων, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα φοροδιαφυγής.

* η διόγκωση της φοροδιαφυγής των μη μισθωτών, ως αποτέλεσμα της αύξησης των φορολογικών συντελεστών, σε συνδυασμό με την αναποτελεσματική λειτουργία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού.

Η περιοριστική δημοσιονομική και εισοδηματική πολιτική εντείνει αναμφίβολα την ύφεση και per se, δηλαδή χωρίς την αντεπίδραση άλλων παραγόντων που θα την εξουδετερώσουν, τείνει να τροφοδοτεί ένα σπιράλ προς τα κάτω.

Π.χ. η μεγάλη αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ και του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) για το πετρέλαιο, στο πλαίσιο της εξίσωσης των φορολογικών συντελεστών για διαφορετικές χρήσης του πετρελαίου, συνοδεύθηκαν από πτώση των αντίστοιχων εσόδων λόγω μείωσης της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης.


 Φυσικά αναζητούνται τρόποι για να αντισταθμισθούν οι απώλειες. Επιπλέον, η ύφεση και η ανεργία, σε συνδυασμό με την επέκταση της ανασφάλιστης εργασίας και την αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κ.α., αυξάνουν τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε νέες περικοπές συντάξεων και έτσι ανατροφοδότηση της ύφεσης. 


Η κατάσταση του ασφαλιστικού συστήματος είναι όντως ασταθής και οι τάσεις μπορούν να αναστραφούν μόνον αν αποδώσουν γρήγορα άλλα μέτρα και πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην επανεκκίνηση της οικονομίας (ΕΣΠΑ, μεγάλα έργα κλπ)».


Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση εδώ, αλλά μην περιμένετε να δείτε το "δια ταύτα".


Κατόπιν αυτών, και των άλλων που παρέλειψα, αναρωτιέμαι τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων ότι η Ελλάδα πάει κατά διαβόλου μεριά;


Υπάρχει κανείς, ωρέ Έλληνες, να της αλλάξει πορεία;