ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2013

Θεάρεστη η απόφαση περί ΜΗ αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες


Η θρησκεία είναι "πιστεύω" που καθορίζει τη σχέση του ανθρώπου προς το Θεό. Ως τέτοια, λοιπόν, μπορεί να "αναγραφεί" μόνο στην καρδιά του θρησκευόμενου, και υπόκειται σε αλλαγή, εφ' όσον και ο θρησκευόμενος είναι - οφείλει να είναι - άνθρωπος εξελισσόμενος πνευματικά και όχι θρησκευτικό απολίθωμα. Είναι ελεύθερος να ερευνά και να στοχάζεται, να απορρίπτει τη θρησκεία που είχε χθες και να υιοθετεί κάποια άλλη, όταν βρίσκει ότι αυτή απαντά πειστικότερα στα υπαρξιακά του ερωτήματα και διδάσκει περισσότερες αλήθειες από ψέματα.

Επομένως, η αναγραφή του θρησκεύματος σε κάποιο δημόσιο έγγραφο, όπως οι ταυτότητες, σημαίνει ότι ο θρησκευόμενος έχει απεμπολήσει το δικαίωμα της πνευματικής αναζήτησης και εξέλιξης και έχει φυλακίσει το πνεύμα του στο "πίστευε και μη ερεύνα" και στο "έτσι τα βρήκαμε."

Ο Θεός δεν ενδιαφέρεται για το τι θρήσκευμα αναγράφει η ταυτότητα του καθενός αλλά μόνο για το τι είναι χαραγμένο στην καρδιά του και τι βιώνει κανείς στην πράξη. Εάν βιώνει την αγάπη, την ειρήνη, τη δικαιοσύνη και την αλήθεια τότε είναι εκλεκτός του Θεού, οποιαδήποτε κι αν είναι η θρησκεία του.

Μπορεί κάποιος να δηλώνει στην ταυτότητά του "Χριστιανός Ορθόδοξος" και να κομπάζει γι' αυτό, επειδή έτσι τον βάφτισαν ως νήπιο χωρίς να τον ρωτήσουν, ο ίδιος όμως με τα λόγια και τα έργα του να είναι ένας βλάσφημος αντίχριστος από άγνοια ή από επιλογή.

Ποια πνευματική αξία, λοιπόν, μπορεί να έχει η αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες; ΟΥΔΕΜΙΑ!

Απεναντίας, μπορεί να βοηθήσει στην εκδήλωση ρατσιστικής συμπεριφοράς ή ευνοιοκρατίας.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, καλώς, κάλλιστα, δεν αναγράφεται πλέον η θρησκεία στις ταυτότητες.

Είναι καιρός ν' αρχίσουμε να ενδιαφερόμαστε για την ουσία των πραγμάτων: για το ΕΙΝΑΙ και όχι για το ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ.

Στη συνέχεια παραθέτω τον πρόσφατο διάλογο στη Βουλή (25/7/2013) για το θέμα αυτό:


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κι εμείς, κύριε Υπουργέ. 
Εισερχόμεθα στη συζήτηση της τέταρτης επίκαιρης ερώτησης με αριθμό 5/22-7-2013 του Βουλευτή Λάρισας του Λαϊκού Συνδέσμου - Χρυσή Αυγή κ. Χρυσοβαλάντη Αλεξόπουλου προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σχετικά με την επαναφορά της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Κύριε συνάδελφε, έχετε το λόγο. 

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Προτού μπω στην ερώτησή μου που είναι πολύ επίκαιρη για το κίνημά μας, θα ήθελα να αναφερθώ στο δήμαρχο των λαθρομεταναστών, κ. Καμίνη και σε μια συνέντευξή του που είδα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Δεν είναι έκφραση αυτή. 

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι μια εισαγωγή η οποία είναι πολύ σχετική με την ερώτηση. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Όχι, δεν είναι έκφραση αυτή. Δεν είναι δήμαρχος των λαθρομεταναστών, κύριε Αλεξόπουλε.

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Σύμφωνα με τη δική σας γνώμη. Για τη δική μας είναι. Βλέπουμε την ιδιαίτερη προτίμηση που δείχνει…

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Ρωτήστε τον. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Σας παρακαλώ, είναι Δήμαρχος που εξελέγη. Δεν τον «ψηφίσαμε». 

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Εξελέγη με κάποιες ψήφους επιπλέον οι οποίες… 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ούτε από εμάς ψηφίστηκε, ούτε εμείς τον ψηφίσαμε. 

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Τέλος πάντων, δεν θα μαλώσουμε γι’ αυτό. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Το ξέρω ότι δεν θα μαλώσουμε αλλά δεν είναι σωστή έκφραση αυτή. 

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κ. Καμίνης είπε ότι «το φίδι βγήκε από το αυγό». Προφανώς εννοούσε τη Χρυσή Αυγή και για τη διανομή τροφίμων που κάναμε χθες κάτω από τα γραφεία μας, υπό αντίξοες συνθήκες, κάτω από μια απαγόρευση της Κυβέρνησης και του ιδίου. Θα ήθελα να του πω το εξής: Το φίδι έχει βγει τουλάχιστον από το 1500. Προφανώς είναι κάποιο άλλο φίδι που πιστά υπηρετεί αυτός. 

Σίγουρα σε αυτό το έθνος, από τα αρχαία χρόνια, έχουν βρει πολλούς καλοπληρωμένους Εφιάλτες σαν τον κ. Καμίνη. Όσους Εφιάλτες και να έχει αυτό το έθνος, θα γεννάει και άλλους τόσους ήρωες. Κάποια στιγμή θα μπει στον πολιτικό Καιάδα και αυτός όπως και οι υπόλοιποι κονδυλοφόροι, καλοπληρωμένοι, υβριστές του ελληνικού έθνους. Αυτό και μόνο. 

Όσο για κάποιον άλλο συνάδελφο της Βουλής που και αυτός αναφέρθηκε στο ότι η Χρυσή Αυγή δεν έχει κοινοβουλευτικό έργο και ότι δεν κάνουμε τίποτα, θα ήθελα να με πληροφορήσει, την επόμενη φορά που θα δώσει συνέντευξη ή θα μιλήσει εδώ μέσα, πόσο πηγαίνει το φαγκρί το κιλό. 

Γιατί σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς θα πρέπει να ξέρουμε πόσο κυμαίνονται αυτά τα ψάρια και ποιοι μπορούν να τρέφονται, από τη στιγμή που υπάρχουν Έλληνες που δεν μπορούν να πάρουν ένα κιλό φακή. Να μας πληροφορήσουν την επόμενη φορά πόσο πάει η σφυρίδα, το φαγκρί. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ναι μπείτε, όμως, και στην ερώτηση.

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτά ήθελα να πω. 

Κύριε Υπουργέ, με αλλεπάλληλες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αλλά και από την εμπειρία των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκύπτει ότι κανένας ευρωπαϊκός ή άλλος υπερεθνικός θεσμός δεν απαγορεύει την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες. 

Αντίθετα, η μη αναγραφή που αποφασίστηκε με αμιγώς πολιτικούς όρους από την Κυβέρνηση Σημίτη  –  που ξέρουμε ποιος ήταν ο Σημίτης  –  δημιούργησε τεράστια αντίδραση από το σύνολο του κλήρου και του λαού, η οποία σχηματοποιήθηκε συμβολικά με τη συγκέντρωση τριών εκατομμυρίων υπογραφών από το μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. 

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να κάνω μία παρένθεση και να πω ότι όταν ο κ. Σημίτης έλεγε εδώ μέσα από τη Βουλή «ευχαριστούμε τους Αμερικάνους», από τη δικιά σας παράταξη είχαν σηκωθεί και τον φωνάζανε προδότη. Αυτά είναι τα κοινοβουλευτικά δρώμενα που δεν ξεχνάμε εμείς της Χρυσής Αυγής.

Όταν υπάρχουν αντιπαραθέσεις κάποιοι βλέπουν τους κανονισμούς της Βουλής, αντιμάχονται ότι εμείς δεν τους τηρούμε και δεν έχουμε ένα επίπεδο. Θυμόμαστε όλοι πώς χτυπιόντουσαν τα έδρανα εδώ μέσα και τις εκφράσεις που χρησιμοποιούσαν. 

Πρόσφατα, σε δημόσια τοποθέτησή της, η χήρα του Ανδρέα Παπανδρέου, κ. Δήμητρα Λιάνη, –και μάλιστα ήταν στην εκπομπή του Γιώργου Τράγκα από ό,τι θυμάμαι, «Ελεύθερος Σκοπευτής» – υποστήριξε ευθαρσώς επί λέξει ότι: «Οι Εβραίοι έβγαλαν το θρήσκευμα από τις ταυτότητες»  – και μάλιστα επέμεναν με έμμεσες απειλές για το Ειδικό Δικαστήριο να το βγάλει  – εξιστορώντας την εμπειρία της ως αυτήκοου μάρτυρα, όταν ανάλογες πιέσεις δεχόταν ο εκλιπών Πρωθυπουργός από τα ίδια κέντρα, χωρίς τελικά να ενδώσει και αυτό είναι υπέρ του. 

Ερωτάστε, κύριε Υπουργέ: Πρώτον, ποιος είναι ο λόγος που, παρά το γεγονός ότι ενώ δεν υπάρχει ρητή απαγόρευση στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, η Κυβέρνηση επιμένει στη μη αναγραφή; 

Ποια συμφέροντα υπηρετεί και ποιοι εμποδίζουν την επανεξέταση του ζητήματος, δεδομένου του ευνοϊκού διεθνούς νομικού πλαισίου; 

Δεύτερον, προτίθεται ή όχι να θέσει η Κυβέρνηση το ζήτημα σε δημοψήφισμα, όπως είχε επανειλημμένως ζητήσει η Εκκλησία της Ελλάδος δια του μακαριστού Χριστόδουλου; Αδιαφορεί για τη βούληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού ή φοβάται το αποτέλεσμα της λαϊκής ετυμηγορίας; 
Ευχαριστώ. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κάθε απάντηση στις ερωτήσεις έχει τρία σκέλη που πρέπει να εξετάζονται και όχι μόνο σε αυτή αλλά σε οποιαδήποτε.  

Το πρώτο αφορά το παραδεκτό μίας ερώτησης, το δεύτερο είναι το νόμω βάσιμό της και το τρίτο είναι το ουσία βάσιμο. Ως προς το παραδεκτό, η μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες θεσμοθετήθηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση, την 8200/17-7-2000, των Υπουργών Δημοσίας Τάξεως και Οικονομικών, όπως αυτή ισχύει σήμερα. 

Συνεπώς, το Υπουργείο Δικαιοσύνης δεν είναι το επισπεύδον Υπουργείο. Ως προς το νόμω βάσιμο, όμως, και στην ουσία, δεν έχω κανένα πρόβλημα να απαντήσω. 

Ως προς το νομικό μέρος, η πιο πάνω απόφαση περί μη αναγραφής ελήφθη ύστερα από την 510/15-5-2000 απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. 
Η εν λόγω Αρχή – όπως θα ξέρετε, κύριε συνάδελφε –  διέπεται από το νόμο 2472/99 και αποτελεί ανεξάρτητη δημόσια Αρχή κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα.
Η Αρχή υπάγεται τυπικά στον Υπουργό Δικαιοσύνης – προσέξτε, τυπικά –  και δεν εποπτεύεται, απλώς ρυθμίζει τις διαδικασίες, το πώς δηλαδή συγκροτείται και ποιο είναι το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων. Δεν υπεισέρχεται  – απαγορεύεται με ρητή διάταξη  –  στην εξέταση των αρμοδιοτήτων και των αποφάσεων που παίρνει. 

Ελέγχεται, λοιπόν, μόνο από το Κοινοβούλιο, σύμφωνα με τη διάταξη 138 β΄ του Κανονισμού της Βουλής. 

Συνάγεται, λοιπόν, απ’ αυτά που σας ανέφερα ότι ο Υπουργός Δικαιοσύνης δεν έχει αρμοδιότητα ούτε να προβεί σε αλλαγή του καθεστώτος χορήγησης ταυτοτήτων, αλλά ούτε και με οποιονδήποτε τρόπο να υπαγορεύσει τροποποίηση ή με οποιονδήποτε τρόπο να επηρεάσει τη λειτουργία μιας Ανεξάρτητης Αρχής. 

Ως προς την ουσία τώρα, το θέμα αυτό εισήχθη στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αντιμετωπίστηκε με απόφαση όχι του Τμήματός του, αλλά με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις αποφάσεις 2279-2285/2001. 

Καταθέτω για τα Πρακτικά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία ρητώς αναφέρει ότι η διάταξη η οποία προέβλεπε την καθιέρωση του θρησκεύματος, είναι αντισυνταγματική. 

Αναφέρομαι στο άρθρο 2 της περίπτωσης 20 του νομοθετικού διατάγματος 127/69. Αυτό εκρίθη με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, είμαστε κράτος δικαίου όπου τα δικαστήρια κρίνουν τη συνταγματικότητα των νόμων. Αυτή είναι η πραγματικότητα και το Συμβούλιο έχει αποφανθεί. 

Καλό θα ήταν να μην επικαλούμεθα το Συμβούλιο της Επικρατείας μόνο όταν μας βολεύει μία απόφασή του και όταν δεν μας βολεύει να μην το επικαλούμεθα. Θυμίζω ότι πολύ σωστά είχατε επικαλεστεί εσείς και το κόμμα σας την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, όσον αφορά την ιθαγένεια και στηρίξατε αυτήν την απόφαση. Και αυτή, λοιπόν, είναι μία παρόμοια απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κύριε Αλεξόπουλε, έχετε το λόγο. 

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μου αναφέρατε τρεις ενότητες. Απ’ ό,τι ξέρω είσαστε έγκριτος δικαστικός, αλλά αποφεύγετε να μου απαντήσετε επί ουσίας με – ας το πούμε –  δικηγορικούς όρους. Εγώ δεν είμαι νομικός.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Επί της ουσίας απάντησα. Δεν απέφυγα. 

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Στην ουσία, απ’ ό,τι κατάλαβα αν και δεν ξέρω νομικά, μας λέτε ότι η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έχει αποφασίσει ότι ήταν αντισυνταγματική η αναγραφή του θρησκεύματος. 

Άρα, τόσα χρόνια που τα είχε η Ελλάδα, παραβίαζε το Σύνταγμα. Αυτό θέλετε να μας πείτε. Και ότι ξαφνικά έρχεται κάποια δεδομένη στιγμή ο Σημίτης – ο τέως αυτός Πρωθυπουργός που έσωσε την Ελλάδα τότε με τα Ίμια, που έλεγαν «πάρτε τη σημαία από κει, να βρούμε κάποιο τρόπο» – με Κοινή Υπουργική Απόφαση  – απ’ ό,τι κατάλαβα  –  η οποία στην ουσία δίνει από Υπουργείο σε Υπουργείο τις ευθύνες, χωρίς να μπορούμε να ξέρουμε ποιος Υπουργός είναι αρμόδιος. 
Άρα, δεν είσαστε εσείς αρμόδιος, ούτε κανένα Υπουργείο πλέον, είναι μόνο η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας και η Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, έτσι δεν είπατε; 

Αυτή ήταν η ίδια Αρχή που κάποτε σε κάποιον εισαγγελέα δεν έδινε την άδεια για να δει τις κάμερες σε κάποια επεισόδια; Απ’ ό,τι θυμάμαι είχε γίνει αυτό το περιστατικό. Είχε παρέμβει εισαγγελέας και ήταν η ίδια Επιτροπή που δεν ήθελε να δώσει το υλικό. Άρα, ξέρουμε τι σκοπιμότητες έχουν οι εκάστοτε επιτροπές αυτές, οι δήθεν ανεξάρτητες. 

Ανεξάρτητες τις λέτε εσείς. Εμείς δεν τις λέμε καθόλου ανεξάρτητες, γιατί έχουμε δει σε πολλά σημεία το πώς συμπεριφέρονται αναλόγως. 

Εμείς δεν ζητήσαμε υποχρεωτική αναγραφή του θρησκεύματος, ζητήσαμε προαιρετική. Μάλιστα, θα έπρεπε να ήταν ενημερωμένος πιο καλά ο πρώην Πρωθυπουργός, ο κ. Καραμανλής, τότε που πήγε σαν ζεύγος με τη σύζυγό του και υποσχέθηκαν στον Mακαριστό Χριστόδουλο «όταν θα έρθουμε στην Κυβέρνηση εμείς», που όντως ήρθε και δεν έκανε τίποτα για την αναγραφή του θρησκεύματος. Άρα, δεν ήταν και ο πρώην Πρωθυπουργός καλά ενημερωμένος ότι είναι αντισυνταγματικό.

Εμείς ζητάμε να επανέλθει προαιρετικά για όσους θέλουν και ειδικά σε αυτούς τους καιρούς που ζούμε. Θα θέλαμε να έρθει και υποχρεωτικά, γιατί έχουμε δει κάποιους κρυφοϊσλαμιστές που βαφτίζονται ισλαμιστές πού οδηγήθηκαν στην Αγγλία και σε άλλες χώρες. Και δεν το λέμε αυτό από ρατσισμό κατά της θρησκείας του Ισλάμ, αλλά ξέρουμε μέσα τι πυρήνες κρύβει αυτή η θρησκεία, σε πολλούς από αυτούς. Για εμάς θα ήταν ακόμα ένα στοιχείο να ξέρουμε ο καθένας τι θρήσκευμα είναι.

Σε άλλες χώρες, όπως στο Ισραήλ, ξέρουν τι θρησκεύματος είναι ο καθένας που πάει εκεί, αν είναι χριστιανός ορθόδοξος, αν είναι ισλαμιστής ή αν είναι ιουδαίος στο θρήσκευμα. 
Άρα, θα πρέπει να δούμε και αυτούς τους όρους, σε τι συνθήκες ζει αυτήν τη στιγμή το ελληνικό έθνος και το ελληνικό κράτος και η Ελλάδα και κάτω από κάποιες συνθήκες να αποφασίσουμε. Αυτά είχα να πω. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο. 

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Υπουργός Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Δεν θα πω πολλά, κύριε Πρόεδρε. Νομίζω ότι ήταν σαφής η απάντησή μου. Προφανώς ήταν παράλειψή μου που δεν είπα ότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας εξήτασε και το ζήτημα της προαιρετικής αναγραφής και είπε ότι ούτε αυτό επιτρέπεται, είναι αντισυνταγματικό. 
Σε κάθε περίπτωση όμως ουδείς Έλληνας πολίτης, ουδείς που ζει στην επικράτεια αυτή παρεμποδίζεται να αναφέρει και να γνωστοποιεί δημοσιοποιώντας το θρήσκευμά του.

*****
Διαβάστε εδώ το ιστορικό.

2000