ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Σάββατο, 6 Ιουλίου 2013

Η Μαρία Γιαννακάκη θυμήθηκε τις συστάσεις "GRECO"!



Η ναρκισσευόμενη Βουλευτής της ΔΗΜΑΡ κ. Μαρία Γιαννακάκη, με αμφίεση και κόμμωση μη συνάδουσα προς σοβαρή κοινοβουλευτική παρουσία, και μάλιστα "αριστερή", περίμενε ν' αποχωρήσει η ΔΗΜΑΡ από τη συγκυβέρνηση για να θέσει καυτά ερωτήματα σε Υπουργό Εσωτερικών ολίγων μόλις ημερών – ερωτήματα στα οποία θα έπρεπε να είχε δώσει πειστικές και έμπρακτες απαντήσεις ο πρώην Υπουργός Δικαιοσύνης που είχε υποδείξει το κόμμα της, κ. Αντώνης Ρουπακιώτης, γνωστός και για τη "λεύκανση" ποινικών μητρώων κατά το δοκούν. (Δείτε εδώ).

Τι σημαίνει GRECO;  Πρόκειται για το Groupe d' Etats Contre la Corruption (Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς), ειδικό όργανο του Συμβουλίου της Ευρώπης που παρακολουθεί τη βελτίωση των χωρών-μελών στα θέματα της διαφθοράς. Skai, 7/7/2010.

ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ, Βουλή, 4/7/2013 : Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. 

Υπουργέ, (σ.σ. Μαρία, "ξέχασες" το "κύριε") πριν από ένα χρόνο περίπου – δεκατέσσερις μήνες για την ακρίβεια – η ομάδα κρατών του Συμβουλίου της Ευρώπης ενάντια στη διαφθορά, μετά από τον τρίτο κύκλο αξιολόγησης – και θα δούμε γιατί φτάσαμε σε τρίτο κύκλο αξιολόγησης – δημοσίευσε την έκθεση συμμόρφωσης προς την Ελλάδα. 

Η έκθεση αποτελείται από δύο μέρη: 

--Το πρώτο μέρος αναφέρεται σε ποινές και σε τρόπους αντιμετώπισης φαινομένων διαφθοράς και κυρίως πολιτικής διαφθοράς

--Το δεύτερο κομμάτι επικεντρώνεται σ’ αυτό που θεωρεί μια μεγάλη ασθένεια της ελληνικής δημόσιας ζωής, που είναι η χρηματοδότηση των κομμάτων.

Αναφορικά, λοιπόν, με αυτό το δεύτερο θέμα, που θεωρεί – επαναλαμβάνω – ένα μεγάλο νόσημα της ελληνικής πολιτικής και δημόσιας ζωής, αναφέρει δεκαέξι πολύ συγκεκριμένες συστάσεις. 

Μάλιστα έχει τα βήματα και τους τρόπους που η ελληνική πολιτεία θα μπορούσε να εφαρμόσει και με τους οποίους θα μπορούσε να αντιμετωπίσει αυτό το πολύ μεγάλο πρόβλημα μεταξύ των οποίων είναι και η πρόταση αναφορικά με δωρεές στα κόμματα. Από ένα συγκεκριμένο ποσό και πάνω θα πρέπει να γίνεται μέσω τραπεζικών εμβασμάτων. Όλα αυτά βέβαια θα πρέπει να γίνονται επώνυμα και θα πρέπει να γίνονται με πολύ μεγάλη διαφάνεια. 

Θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι στην πολύ κρίσιμη οικονομική φάση που περνά ο τόπος τα τελευταία τρία χρόνια που ο ελληνικός λαός έχει δει να μειώνονται δραματικά τα εισοδήματά του, το να ακούει για θαλασσοδάνεια, το να ακούει για κάποια ποσά που είναι τεράστια και τα οποία δεν μπορεί κάποιος ούτε καν να τα φανταστεί μετά από πάρα πολλά χρόνια δουλειάς, σκανδαλίζει και καταρρακώνει ακόμα περισσότερο την εικόνα του πολιτικού συστήματος στα μάτια του ελληνικού λαού. 

Σας ρωτώ, λοιπόν, αν έχετε προχωρήσει στην υλοποίηση των συστάσεων της Επιτροπής σχετικά με τη χρηματοδότηση. Γνωρίζω ότι δεν έχει γίνει τίποτα μέχρι τώρα. 

Για ποιους λόγους υπάρχει αυτή η καθυστέρηση; 

Ποιες είναι άλλες πρωτοβουλίες πέρα από τις συστάσεις της GRECO, τις οποίες σκοπεύετε να αναλάβετε; 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο για τρία λεπτά.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ (Υπουργός Εσωτερικών): Το ζήτημα που θέτει η συνάδελφος με την ερώτησή της δεν είναι όχι μόνο εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά είναι και ιδιαίτερα κρίσιμο για την εύρυθμη και αξιόπιστη λειτουργία του πολιτικού μας συστήματος.

Είναι αλήθεια ότι η βαθιά κοινωνικο-οικονομική κρίση που διέρχεται, σε συνδυασμό με συγκεκριμένες αμαρτίες του παρελθόντος, έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών στο πολιτικό σύστημα. Χρέος μας είναι να το αποκαταστήσουμε άμεσα. Να δημιουργήσουμε, δηλαδή, μια νέα σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον πολίτη και την πολιτική. Και αυτό όχι με λόγια αλλά με πράξεις.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσουμε την ανάγκη για πλήρη διαφάνεια στη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων. Είναι ζήτημα κομβικής σημασίας για τη δημόσια ζωή του τόπου, αλλά και για την ίδια τη δημοκρατία μας. Είναι ένα ζήτημα που, αν θέλετε, συνδέεται άρρηκτα με έναν ολομέτωπο αγώνα που πρέπει να κάνουμε κατά της διαφθοράς.

Στον αγώνα αυτό καλούμαστε να δώσουμε όλοι όλες μας τις δυνάμεις. Όλοι συμφωνούμε ότι τα εκτεταμένα φαινόμενα διαφθοράς που έχουν καταγραφεί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια όχι μόνο έφθειραν συνειδήσεις και ηθικές αξίες, αλλά επέφεραν σοβαρά πλήγματα στην ομαλή λειτουργία της δημόσιας διοίκησης αλλά και της εθνικής μας οικονομίας, κλόνισαν την εμπιστοσύνη του κόσμου στα κόμματα, κλόνισαν την αίσθηση του κόσμου για την ποιότητα της δημοκρατίας.

Απαρέγκλιτος στόχος μας είναι να πάψει η καταπολέμηση της διαφθοράς να αποτελεί ένα απλό ευχολόγιο και να γίνει επιτέλους πράξη για να επουλώσουμε κυρίως τις πληγές του χθες, να αποκαταστήσουμε τις σχέσεις μας με τους πολίτες και να κερδίσει η Ελλάδα τη θέση που της αξίζει στις ετήσιες εκθέσεις της διεθνούς διαφάνειας και να κερδίσουμε την εικόνα που πρέπει η χώρα μας να έχει διεθνώς.

 Όπως σωστά αναφέρατε στην ερώτησή σας, η ομάδα κρατών κατά της διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης έχει απευθύνει δεκαέξι συστάσεις προς τη χώρα μας, που αποσκοπούν στην ενίσχυση της διαφάνειας στη χρηματοδότηση των κομμάτων. Μάλιστα παραθέτετε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την απαίτηση για καταβολή δωρεών σε κόμματα από κάποια ποσά και πάνω μέσω τραπεζικών εμβασμάτων, όπως είπατε.

Θεωρώ εξίσου σημαντικό μεταξύ των δεκαέξι σημείων την αύξηση της διαφάνειας των λογαριασμών και δραστηριοτήτων όσων σχετίζονται με πολιτικά κόμματα, την ευχερέστερη πρόσβαση του κοινού σε πληροφορίες σχετικά με τη χρηματοδότηση των κομμάτων, την ενίσχυση της διαφάνειας στη χρηματοδότηση των προεκλογικών εκστρατειών, τον ανεξάρτητο έλεγχο των βιβλίων και των λογαριασμών των κομμάτων και την πλήρη ανεξαρτησία της αρμόδιας για τα εν λόγω ζητήματα Επιτροπής Ελέγχου.

Επειδή έχω περάσει το χρόνο, στη δευτερολογία μου θα αναφερθώ στις συγκεκριμένες δράσεις που δρομολογούμε, προκειμένου να κάνουμε πράξη τη διαφάνεια στη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Η κ. Γιαννακάκη έχει το λόγο για τη δευτερολογία της.

ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ: Χαίρομαι, κύριε Υπουργέ, που δεσμευτήκατε ότι στη δευτερολογία σας θα μας πείτε συγκεκριμένα πράγματα. Διότι στην πρωτολογία σας – με όλο το σεβασμό που έχω και στο πρόσωπό σας, αλλά και στο αξίωμά σας – μας αναπτύξατε μία εξαιρετική έκθεση ιδεών, χωρίς, όμως, κάτι συγκεκριμένο. 

Αυτή είναι και η τακτική όλων των ελληνικών κυβερνήσεων από τότε που ξεκίνησε η GRECO να ασχολείται με θέματα διαφθοράς στην Ελλάδα. Διότι, όπως είπαμε, αυτή είναι η τρίτη φάση αξιολόγησης όπου αναγκάστηκαν να συντάξουν και μία έκθεση συμμόρφωσης. 

Μέχρι τώρα, οι ελληνικές κυβερνήσεις είχαν αδιαφορήσει στο να συμμορφωθούν στα προφορικά διαβήματα που έκανε η GRECO γι’ αυτά τα τόσο πολύ σημαντικά ζητήματα. 

Μάλιστα, οφείλω να ομολογήσω ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δεσμευτεί απέναντι στο Συμβούλιο της Ευρώπης ότι θα προχωρήσει στη σύνταξη νομοσχεδίου και στην κατάθεσή του στη Βουλή των Ελλήνων, όπου θα λάμβανε πολύ σοβαρά υπόψη του τις δεκαέξι αυτές συστάσεις και θα λάμβανε πολύ σημαντικά μέτρα τα οποία θα προσπαθούσαν να αντιμετωπίσουν αυτό το τόσο σημαντικό πρόβλημα που κι εσείς παραδεχθήκατε ότι καταρρακώνει περαιτέρω την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος στα μάτια του ελληνικού λαού. 

Ανάμεσα, λοιπόν, στις δεκαέξι προτάσεις-συστάσεις της GRECO είναι: 

--Η δημοσιοποίηση των χρηματοδοτήσεων των κομμάτων που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό σε πολύ συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. 

--Οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να δημοσιοποιούνται τα οικονομικά των υποψηφίων σε εκλογές είτε περιφερειακές είτε πανελλαδικές. 

--Η πολύ εύκολη δημόσια πρόσβαση  ακόμη και των πολιτών  στα οικονομικά των υποψηφίων και των κομμάτων και κυρίως στις προεκλογικές καμπάνιες. 

-- Η ανεξαρτησία στο λογιστικό έλεγχο των αντίστοιχων λογαριασμών και η ενδυνάμωση της ανεξαρτησίας της αρμόδιας Επιτροπής Ελέγχου, η οποία ήδη υπάρχει. 

Θα μας πείτε στη δευτερολογία σας, φαντάζομαι, αν είστε ικανοποιημένος από τη λειτουργία της συγκεκριμένης Επιτροπής κι από το βαθμό της ανεξαρτησίας της και τι σκοπεύετε να κάνετε πάνω σε αυτό. 

Είναι, λοιπόν, φανερό από αυτές τις τέσσερις, πέντε συστάσεις από τις δεκαέξι που σας ανέφερα, ότι σκοπός της Επιτροπής του Συμβουλίου της Ευρώπης είναι πραγματικά να βοηθήσει την Ελλάδα να καταπολεμήσει τη διαφθορά και να ενισχύσει τη διαφάνεια όχι μόνο κατά τη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα, αλλά και σε όλες τις φάσεις της πολιτικής ζωής.

Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι αυτή η ελλιπής αντιμετώπιση της πολιτικής διαφθοράς από τη μεριά της Ελληνικής Κυβέρνησης, δείχνει εύγλωττα και αντικατοπτρίζει τις παθογένειες που εν γένει υπάρχουν στην ελληνική δημόσια ζωή. (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτή) 

Επίσης  και ζητώ την ανοχή σας κύριε Πρόεδρε  θα ήθελα να σχολιάσετε στη δευτερολογία σας την άρνηση του Προέδρου της Κεντρικής Τράπεζας της Ελλάδας να δώσει στη δημοσιότητα σχετικά στοιχεία, λέγοντας ότι πραγματικά αυτό θα ερχόταν σε αντίθεση με το επαγγελματικό και το προσωπικό απόρρητο. 

Θα μου επιτρέψετε, όμως, να πω  – κι εδώ θα ήθελα τη θέση σας  ότι δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται τα πολιτικά κόμματα σαν να είναι φυσικά πρόσωπα ή σαν να είναι η οποιαδήποτε επιχείρηση. 

Τα πολιτικά κόμματα – και νομίζω ότι το είπατε κι εσείς στην πρωτολογία σας  είναι βασικό συστατικό κομμάτι της Δημοκρατίας. Και είναι και κριτήριο της λειτουργίας των δημοκρατικών θεσμών. Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε κι εμείς. Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τη δευτερολογία σας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ (Υπουργός Εσωτερικών): Κατ’ αρχάς, ορισμένα κομμάτια ήδη τα έχω εντάξει μέσα από τις ερωτήσεις σας, αλλά θα σας απαντήσω συγκεκριμένα. 

 Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα τήρησης των υποχρεώσεων της χώρας μας απέναντι στη στάση του Συμβουλίου της Ευρώπης, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι στην παράγραφο 55 της Έκθεσης Συμμόρφωσης για την Ελλάδα του Τρίτου Γύρου Αξιολόγησης σημειώνεται ότι παρατηρήθηκε καθυστέρηση λόγω της τρέχουσας πολιτικής και οικονομικής κατάστασης της Ελλάδας. Και τη γνωρίζετε πάρα πολύ καλά. 

Σε κάθε περίπτωση, όλοι θα συμφωνήσουμε ότι το ζήτημα του πολιτικού χρήματος πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα κι αποτελεσματικά. Με το πρίσμα αυτό, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, ο Αντώνης ο Σαμαράς, έχει δώσει εντολή για μία αυστηρή νομοθετική πρωτοβουλία για το θέμα του πολιτικού χρήματος. 

Παράλληλα, έχει θέσει το θέμα αυτό ως ένα από τα βασικά σημεία στη διαδικασία για την αναθεώρηση του Συντάγματος. 

 Βασικοί άξονες σε αυτό θα είναι: 
--Η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, 
--η πλήρης διαφάνεια της ιδιωτικής χρηματοδότησης, 
--η αυστηροποίηση της διαδικασίας χρηματοδότησης των κομμάτων,
--αλλά και η ανάθεση του σχετικού ελέγχου  επειδή με ρωτήσατε γι’ αυτό το θέμα  όχι σε Επιτροπή της Βουλής, αλλά σε Ανεξάρτητη Αρχή αυξημένου κύρους. 

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε και στον ενδελεχή και εμπεριστατωμένο έλεγχο του «πόθεν έσχες» των πολιτικών προσώπων. Θα το αλλάξουμε και αυτό. Επιλέγουμε να αναθέσουμε τον σχετικό έλεγχο όχι όπως γινόταν μέχρι σήμερα σε μια Επιτροπή της Βουλής, αλλά σε Ειδικό Σώμα, αποτελούμενο αποκλειστικά από δικαστικούς λειτουργούς των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων της χώρας. 

Προωθούμε, επίσης, την επαγωγή των περιπτώσεων οικονομικών εγκλημάτων Υπουργών στις διατάξεις του νόμου για τους καταχραστές του δημοσίου, κάτι, μάλιστα  – σας το υπενθυμίζω  που συμπεριλαμβανόταν στην προγραμματική συμφωνία που είχε εγκρίνει και η ΔΗΜΑΡ τον περασμένο Ιούνιο.

 Θέλω να βεβαιώσω ότι θα ακούσουμε και θα λάβουμε υπόψη σοβαρά τις προτάσεις όλων των πτερύγων της Βουλής. Είναι, επίσης, αυτονόητο ότι θα ληφθεί υπόψη και η σχετική εμπειρία από τις δεκαέξι σχετικές συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης. 

Στον πολιτικό πολιτισμό μας, που χαρακτηρίζει μια σύγχρονη Δημοκρατία, βασικό προαπαιτούμενο είναι η καταπολέμηση της πολιτικής διαφθοράς και δεν έχουν θέση φαινόμενα μαύρου χρήματος και εξαγοράς συνειδήσεων. 

Σ’ αυτή, λοιπόν, την κατεύθυνση κινούμαστε, με στόχο την απόλυτη διαφάνεια στην πολιτική ζωή και την πλήρη εξυγίανση του πολιτικού μας συστήματος. Ευχαριστώ. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε και εμείς.
Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα  – έπρεπε να το πω στην αρχή, αλλά το λέω τώρα  εκ μέρους του Προεδρείου να ευχαριστήσω που ως νέος Υπουργός τιμήσατε το Κοινοβούλιο ερχόμενος να απαντήσετε στις ερωτήσεις. 
Πρέπει να πω ότι λιμνάζουν αρκετές ερωτήσεις για το Υπουργείο που έχετε αναλάβει. Το ίδιο ισχύει βεβαίως και για τον κ. Μπέζα, ο οποίος ακολουθεί με την ερώτηση την οποία θα συζητήσουμε τώρα. 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ (Υπουργός Εσωτερικών): Ήταν υποχρέωσή μου, κύριε Πρόεδρε. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Βεβαίως, κύριε Υπουργέ, αλλά εδώ που έχουμε φτάσει, εγώ λέω «ευχαριστώ» σε όσους Υπουργούς τιμούν το Κοινοβούλιο και απαντούν στις ερωτήσεις των Βουλευτών.

****
Κατόπιν τούτων των διαβεβαιώσεων, να κοιμάστε ήσυχοι, αγανακτισμένοι σύντροφοι, ότι η πολιτική διαφθορά θα παταχθεί και η "GRECO" όπου να 'ναι θα εφαρμοστεί! 
OLE, OLE!