ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Πέμπτη, 8 Αυγούστου 2013

Κάτι σάπιο βρωμάει στη στοιχειωμένη "Ολυμπία Οδό"


Όχι, δεν είναι τα πτώματα των τραγικών θυμάτων που άφησαν την τελευταία τους πνοή στον αυτοκινητόδρομο-καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών που βρωμάνε. Αυτά άλλωστε απομακρύνθηκαν από τους απαρηγόρητους συγγενείς τους. 
Είναι οι πολλές αμαρτίες της "Παραχωρησιούχου" που βρωμάνε, η οποία εισπράττει διόδια για δρόμο που δεν έφτιαξε και παίρνει αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ από το χρεοκοπημένο κράτος, αντί να πληρώνει ποινικές ρήτρες για τις καθυστερήσεις. 
Αλλά είναι και οι περισσότερες αμαρτίες των άχρηστων ελληνικών κυβερνήσεων από το 2007 μέχρι σήμερα, και ιδιαίτερα των εκάστοτε άσχετων υπουργών Δημοσίων Έργων, υφυπουργών, γραμματέων και φαρισαίων, που εναλλάσσονταν και ως μαθητευόμενοι μάγοι πειραματίζονταν στου κασίδη το κεφάλι, παριστάνοντας τους "ειδικούς".

Θα μου πεις, αυτά τα καλά έχει το "δημοκρατικό" πολίτευμα. Κάθε μερικούς μήνες και φτου κι από την αρχή. Κι ώσπου να ενημερωθεί ο νέος άσχετος υπουργός περί τίνος πρόκειται, νάσου κι ένας ανασχηματισμός ή πρόωρες εκλογές για να του πάρουν τη μπουκιά από το στόμα και να τοποθετήσουν στη θέση του έναν άλλο άσχετο.

Κάπως έτσι πέρασαν έξι άπρακτα χρόνια από την 24η Ιουλίου 2007 που υπεγράφη η Σύμβαση Παραχώρησης για την "Ολυμπία Οδό" και τώρα, εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το γάιδαρο, όπως λέει η σοφή παροιμία.

Ο τελευταίος που εκλήθη από την πολιτική ανακύκλωση για να βγάλει το φίδι από την τρύπα και να επανεκκινήσει το στοιχειωμένο αυτό έργο είναι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Αφήνοντας στην άκρη την κριτική για το παρελθόν του, ας ευχηθώ να του δοθεί χρόνος και χρήμα για τις "αποζημιώσεις", ώστε να μπορέσει να φέρει κάποιο θετικό αποτέλεσμα.

Ας δούμε λοιπόν πού βρισκόμαστε:

07/08/2013 - Ολυμπία Οδός: Ξανά πίσω το χρονοδιάγραμμα καθώς η συμφωνία καθυστερεί
«Η νέα ηγεσία του υπουργείου βάζει ως πρωταρχικό στόχο να ελέγξει με αποτελεσματικό τρόπο τα χρήματα που δόθηκαν και θα δοθούν. 

Τη "γάγγραινα" των αποζημιώσεων υπέρ των εργολάβων στα δημόσια έργα σχεδιάζει να αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, θέτοντας νέους κανόνες που θα απαλλάξουν το Δημόσιο από δυσβάσταχτα βάρη και θα αποδώσουν ευθύνες σε εκείνους που τους αναλογούν.
(...)
Πρόκειται για σαφή προσπάθεια της κυβέρνησης να ελέγξει την πορεία των έργων, τα οποία στην πλειονότητά τους έχουν εκτροχιαστεί, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να πληρώνει εκατομμύρια ευρώ σε claims (διεκδικήσεις εργολάβων).

Η νέα ηγεσία του υπουργείου βάζει ως πρωταρχικό στόχο να ελέγξει με αποτελεσματικό τρόπο αν τα χρήματα που δόθηκαν και θα δοθούν (άνω των 350 εκατ. ευρώ) για τους αυτοκινητόδρομους διατίθενται για τον σκοπό που εκταμιεύονται, δηλαδή για την επανεκκίνηση των έργων.»

Μ' άλλα λόγια, ο κ. Χρυσοχοΐδης βάζει ως στόχο την επανεκκίνηση, δηλαδή το αυτονόητο! Πάλι καλά... Πάντως δεν θα ελέγξει αν οι αποζημιώσεις των 350 εκατ. ευρώ καλώς δόθηκαν. Άρα πώς θα απαλλάξει το δημόσιο από δυσβάστακτα βάρη;

Και το ίδιο άρθρο συνεχίζει: «Ωστόσο το πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με όλα τα μέρη (Ε.Ε., τράπεζες) παραμένει ανοιχτό και συνεργάτες του υπουργού μιλούν για μια δύσκολη και σύνθετη διαδικασία που αποφεύγουν να δεσμευτούν πότε θα τελειώσει.»

Τ' ακούσατε; Ακόμη στις διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση βρισκόμαστε, οι οποίες δεν ξέρουν πότε θα τελειώσουν!
Τότε προς τι η πανηγυρική φιέστα Σαμαρά-Βενιζέλου στις 25/4/2013 και η προκαταβολή "αποζημίωσης";

24/07/2013 - Μιχάλης Χρυσοχοΐδης:
«Η συμφωνία επανεκκίνησης του έργου της Ολυμπίας Οδού, η οποία θα αφορά στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ομαλή συνέχεια του έργου στο σύνολό του, δεν έχει μέχρι σήμερα υπογραφεί. 
(...) 
Η σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού (Ν.3621/2007), που προβλέπει την κατασκευή του έργου από την Ελευσίνα μέχρι Τσακώνα, δεν έχει τροποποιηθεί μέχρι σήμερα. 
(...)
Υπεγράφη στις 12 Απριλίου 2013 συμφωνία μεταξύ Δημοσίου, παραχωρησιούχου και κατασκευαστή, σύμφωνα με την οποία η συνολική αποζημίωση που δικαιούται ο παραχωρησιούχος, λόγω "απαιτήσεων παρελθόντος κατασκευαστή", ανέρχεται στο ποσό των 130 εκατ. ευρώ. 
(...)
Το ελληνικό Δημόσιο κατέληξε σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους, προκειμένου να επανεκκινήσουν όλα τα έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης και να περιοριστούν οι διεκδικήσεις των κατασκευαστών εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου, καθώς και να προσαρμοστεί το τεχνικό αντικείμενο στις σημερινές χρηματοοικονομικές δυνατότητες, λαμβάνοντας υπόψη τις εμπλοκές με το ΣτΕ, όπου αυτές υπάρχουν.»

02/05/2013: Ολυμπία Οδός: 60 εκ. ευρώ προς τον παραχωρησιούχο δημιουργούν αντιδράσεις
«Πασχαλινές μέρες 
Η "Ολυμπία Οδός" (παραχωρησιούχος της Εθνικής Οδού Κορίνθου – Πατρών) εξασφάλισε αυτές τις μέρες 60.000.000 ευρώ.

Μάλιστα, το Υπουργείο Ανάπτυξης ενέκρινε την πληρωμή του συγκεκριμένου ποσού μια μέρα πριν την επίσκεψη Σαμαρά και Βενιζέλου στα εργοτάξια της υπό κατασκευή αρτηρίας! 

Τα 60.000.000 ευρώ, είναι προκαταβολή όσων θα λάβουν οι παραχωρησιούχοι ως αποζημίωση, προκειμένου να σταματήσουν τις διεκδικήσεις τους από το δημόσιο και να ξαναρχίσουν τα έργα. Αυτό είναι και μέρος της συμφωνίας προκειμένου οι τράπεζες να ανοίξουν και πάλι τις κάνουλες της χρηματοδότησης.» 

25/04/2013: Ολυμπία Οδός: Η Ελλάδα της ανάπτυξης θα νικήσει είπε ο Αντώνης Σαμαράς 
«"Η Πατρίδα μας γυρίζει σελίδα. Πιστεύω, πραγματικά, ότι η ανάκαμψη δεν είναι μακριά και τελικά η Ελλάδα της ανάπτυξης θα νικήσει", τόνισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, κατά την επίσκεψή του μαζί με τον πρόεδρο ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλο και τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ Ν. Τσούκαλη, στα εργοτάξια των έργων, που εκκίνησαν και πάλι, στην Ολυμπία Οδό.»

*******
Τελικά, "εκκίνησαν" τα εργοτάξια ή δεν "εκκίνησαν";  Εσείς τι καταλάβατε; 
Ο Σαμαράς μας είπε ότι ξεκίνησαν, αλλά ο Χρυσοχοΐδης βρίσκεται ακόμη στις διαπραγματεύσεις για την εκκίνηση!
Πάντως εγώ που έκανα τη διαδρομή από Κόρινθο μέχρι Διακοφτό δεν διαπίστωσα, δυστυχώς, καμία κινητικότητα...

Προσπαθώντας να βγάλω άκρη για τις προθεσμίες εκτέλεσης του έργου και τις ποινικές ρήτρες για την καθυστέρηση, ανέτρεξα στη σύμβαση παραχώρησης.  232 σελίδες! Ολόκληρο βιβλίο... Αμφιβάλλω αν την έχουν μελετήσει οι εκάστοτε υπουργοί, υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς.
Και σκεφτείτε ότι εκείνοι που καλούνται να την υλοποιήσουν δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο, δηλαδή δεν είναι πολιτικοί μηχανικοί... 

Επόμενο είναι, λοιπόν, ό,τι τους λένε οι μηχανικοί της "παραχωρησιούχου" να το χάφτουν αμάσητο, απολαμβάνοντας και τις όποιες μίζες για τις "αποζημιώσεις" που υπογράφουν... 

Και δυστυχώς συνεχίζει να πληρώνει ο ραγιάς δυσβάστακτα διόδια για την παγωμένη Ολυμπία οδό.
Σκασμός όμως εσύ, "δημοκράτη"! Μπρος στα κάλλη της "Δημοκρατίας" μας τ' είναι ο πόνος;

******

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 279
20 Δεκεμβρίου 2007

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 3621
Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα − Κόρινθος − Πάτρα − Πύργος − Τσάκωνα και άλλες διατάξεις.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο πρώτο
Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης
Κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η από 24ης Ιουλίου 2007 Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα − Κόρινθος − Πάτρα − Πύργος − Τσάκωνα, που υπογράφηκε μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου 
και αφετέρου: 

α) της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία
«ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑ − ΚΟΡΙΝΘΟΣ−ΠΑΤΡΑ − ΠΥΡΓΟΣ − ΤΣΑΚΩΝΑ» και το διακριτικό τίτλο «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Α.Ε.», που εδρεύει στο Δήμο Αθηναίων, 

και β) 

(Α) της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «VINCI S.A.», που εδρεύει στη Γαλλία,

(Β) της Εταιρείας Περιωρισμένης Ευθύνης με την επωνυμία HOCHTIEF ΡΡΡ SOLUTIONS GmbH, που εδρεύει στο Essen Γερμανίας, 

(Γ) της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ,
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», που εδρεύει στην Αθήνα, 

(Δ) της Ανώνυμης Εταιρείας με την
επωνυμία «J & Ρ ΑΒΑΞ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ − ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ − ΕΜΠΟΡΙΚΗ − ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ − ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ», που εδρεύει στο Δήμο Αμαρουσίου, 

και (Ε) της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΑΘΗΝΑ Α.Τ.Ε.», που εδρεύει στο Χαλάνδρι Αττικής, το κείμενο της οποίας ακολουθεί:
(...) (...)

*******

Διαβάστε τη συνέχεια της Σύμβασης Παραχώρησης, προθεσμίες και ποινικές ρήτρες εδώ.

Για τους ερευνητές και αγωνιστές της Αλήθειας - αν υπάρχουν ακόμη τέτοιοι ανάμεσά μας... - ολόκληρο το ιστορικό της ντροπής για τη στοιχειωμένη "Ολυμπία Οδό" θα το βρείτε εδώ.