ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2013

Ηλεκτρονική επιτήρηση καταδίκων με "βραχιολάκια"

Αποσπάσματα από τη συζήτηση στη Βουλή για άδειες κρατουμένων με ηλεκτρονική επιτήρηση:

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (ΝΔ), Βουλή, 23/10/2013: «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μετά από τη διεξοδική, πράγματι, συζήτηση, που είχαμε στην αρμόδια Επιτροπή, έρχεται σήμερα προς συζήτηση και ψήφιση το σχέδιο νόμου υπό τον τίτλο: "Ηλεκτρονική επιτήρηση υποδίκων, καταδίκων και κρατουμένων σε άδεια".
(...)  
Τι θέλουμε, λοιπόν; Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό κρατουμένων, υποδίκων και καταδίκων να φύγουν από το ασφυκτικό πλαίσιο, το οποίο τους περιορίζουν οι τοίχοι και τα σίδερα μιας φυλακής, να τους επαναφέρουν στο πριν γνωστό περιβάλλον, το οποίο δεν είναι άλλο από αυτό του οίκου τους και της οικογενείας, ούτως ώστε να αρχίσει η επανένταξή τους μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον. 

Ταυτόχρονα, αυτή η ένταξή τους πρέπει να είναι σε πραγματικούς ρυθμούς και σε πραγματικούς χρόνους εξελίξεως των πραγμάτων, κοινωνικών, πολιτικών, οικονομικών, ακόμη και προσωπικών.

Παράλληλα, με αυτό επιτυγχάνεται βεβαίως και η περίφημη αποσυμφόρηση των σωφρονιστικών καταστημάτων ή καταστημάτων κρατήσεως, όπως θέλετε πείτε το. 

Έχει ομολογηθεί – και έχει ομολογηθεί από όλες τις πλευρές – ότι είναι κάτι το οποίο το περιμένουν οι κρατούμενοι ή οι κατάδικοι και το περιμένουν με μεγάλη αγωνία. Εμείς θα το δώσουμε. Θα το δώσουμε με προσοχή, με τη δέουσα διασφάλιση των όρων υλοποιήσεως, αλλά ταυτόχρονα και με απλοχεριά. 
(...)
Εδώ θα πρέπει να κάνουμε την πρώτη σημαντική διευκρίνιση, ότι το μέτρο αυτό χορηγείται, δεν επιβάλλεται, μόνο με αίτηση ή συναίνεση του υποδίκου, του κρατουμένου ή του καταδίκου. Δεν υπάρχει σε καμία περίπτωση καμία πρόβλεψη υποχρεωτικής επιβολής του μέτρου αυτού. 
(...)  
Ορίζονται, λοιπόν, ο τόπος στον οποίο θα ευρίσκεται ο υπό ηλεκτρονική επιτήρηση κρατούμενος, υπόδικος ή κατάδικος, τα περιθώρια κινήσεων τα οποία θα του παρέχονται, προκειμένου να εξυπηρετηθούν σκοποί εργασίας, σκοποί εκπαιδεύσεως, σκοποί καταρτίσεως, σκοποί απεξαρτήσεως από ναρκωτικά ή αλκοόλ, αλλά και άλλες υποχρεώσεις. Δεν περιορίζεται αυστηρά και δεν εγκιβωτίζεται το περιθώριο κινήσεων. 

Κρίνεται δε κατά περίπτωση και υπάρχει δυνατότητα με διάταξη του αρμοδίου εισαγγελέα οι όροι αυτοί, ανάλογα με τις συνθήκες, ανάλογα με τις ανάγκες και ανάλογα με τις πρακτικές ανάγκες εφαρμογής, να προσαρμόζονται κάθε φορά. 

Για να τύχει, βέβαια, αυτού του μέτρου αυτός που θα το ζητήσει θα πρέπει να μην εντάσσεται σε κάποιες από τις κατηγορίες καταδίκων, οι οποίοι έχουν καταδικαστεί σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν. 4139/2013 περί ναρκωτικών, να μην έχει καταδικαστεί για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική ή τρομοκρατική οργάνωση, να μην έχει καταδικαστεί για βιασμό, για κατάχρηση σε ασέλγεια, για αποπλάνηση παιδιών, για διακίνηση παιδικής πορνογραφίας κατ’ επάγγελμα, σωματεμπορία, ληστεία με καλυμμένο πρόσωπο και τις λοιπές ειδικές διατάξεις, καθώς και ανθρωποκτονία εκ προθέσεως, εφ’ όσον βέβαια στην τελευταία περίπτωση επιβλήθηκε ισόβια κάθειρξη. 

 Προστίθενται δε με το εδάφιο 2, όπου έχουμε τις περιπτώσεις της προσκαίρου καθείρξεως και μη σωρευτικής αθροίσεως της ποινής, και οι περιπτώσεις εσχάτης προδοσίας και οι ανθρωποκτονίες εκ προθέσεως εναντίον υπαλλήλου κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του. Όπως, δε, είχε πει και ο κύριος Υπουργός κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή, εφόσον υπάρξουν συγκεκριμένες και σύμφωνες μεταξύ τους προτάσεις, θα μπορούσαμε ενδεχομένως να επεκτείνουμε ή να βελτιώσουμε την πρόβλεψη αυτή.  
Άρα, δεν κινούμεθα ακρίτως και αδιακρίτως. Δεν παρέχεται η δυνατότητα σε όλους, όπως θέλησε να το διατυπώσει ο ΣΥΡΙΖΑ κατά τη διάρκεια της συζητήσεως στην Επιτροπή. Πιστεύω ότι δεν μπορεί οποιασδήποτε μορφής κοινωνικοηθικής απαξίας ποινικό αδίκημα να τυγχάνει του ευεργετήματος αυτού. 

Παράλληλα, τίθενται και οι ελάχιστοι όροι παραμονής στο σωφρονιστικό κατάστημα για τις περιπτώσεις που έχουμε πρόσκαιρη ή ισόβια κάθειρξη. Στην περίπτωση της προσκαίρου και όταν έχουμε και αθροιστικές σωρευτικές ποινές πρέπει να έχουν εκτιθεί τα δύο πέμπτα της ποινής και για την ισόβια τουλάχιστον τα δεκατέσσερα έτη. Αθροιστικά, όμως, θα δικαιούται του ευεργετήματος εφόσον έχει συμπληρώσει τα δεκαεπτά έτη της ποινής. 

Από εκεί και πέρα, στο ίδιο άρθρο προβλέπεται η ανάκληση και η άρση του ευεργετικού αυτού μέτρου. Ανάκληση ορίζουμε στην περίπτωση κατά την οποία είναι προφανής η παράβαση των υποχρεώσεων που έχουν τεθεί σύμφωνα με τους όρους που έχει καθορίσει το συμβούλιο ή ο αρμόδιος εισαγγελέας. Άρση έχουμε στις περιπτώσεις που έχει επιδειχθεί όχι απλή παράβαση των υποχρεώσεων και των όρων αυτών, αλλά έχουμε παραβατική συμπεριφορά. 
(...)
Σας ευχαριστώ πολύ. »

 *******

ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΠΟΥΛΟΣ: (Χρυσή Αυγή), Βουλή, 23/10/2013: «(...) Το ζητούμενο - μεταξύ άλλων- του νομοσχεδίου είναι και η αποσυμφόρηση των φυλακών. Εδώ ανοίγεται ένα κεφάλαιο για το οποίο η Χρυσή Αυγή έχει μιλήσει πάρα πολλές φορές και έχει μιλήσει με στοιχεία. 

Πρέπει να εξεταστεί το φαινόμενο αυτό με έναν παράγοντα, τον οποίο δεν αναφέρετε σκόπιμα πουθενά στην τροπολογία και στα νομοσχέδια, αυτόν της εγκληματικότητας. 

Για τη Χρυσή Αυγή η εγκληματικότητα έχει συγκεκριμένη προέλευση και μάλλον όχι μόνο για τη Χρυσή Αυγή, αλλά και για όλες τις μελέτες, για όλα τα στατιστικά δεδομένα που βγήκαν στη δημοσιότητα, τα οποία αποδεικνύουν ότι η εγκληματικότητα είναι απόρροια της αθρόας εισόδου λαθρομεταναστών στη χώρα, κάτι για το οποίο καμία κυβέρνηση από το ’74 μέχρι σήμερα δεν έχει πράξει το αυτονόητο. Και θα δούμε στη συνέχεια ποιο είναι αυτό.

Αν λοιπόν το ζητούμενο για εσάς είναι η αποσυμφόρηση των φυλακών, αυτό θα πρέπει να γίνει μόνο και εφόσον διασφαλίζεται η δημόσια ασφάλεια των Ελλήνων πολιτών. Αν γίνει πράξη το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, τότε είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι θα έχουμε μεταφορά του εγκλήματος μέσα από τις φυλακές έξω στην ελληνική κοινωνία, κάτι το οποίο επανειλημμένως έχει γίνει κατά το πρόσφατο και όχι μόνο παρελθόν. 

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των αδειών, για εμάς θα έπρεπε να απαγορεύεται ούτως ή άλλως το να δίνονται άδειες σε αλλοδαπούς εγκληματίες που έχουν διαπράξει βαριά εγκλήματα. Μιλάμε για περιπτώσεις όπου βαρυποινίτες, οι οποίοι είχαν διαπράξει βιασμούς, δολοφονίες και διάφορα άλλα τέτοια εγκλήματα, έπαιρναν άδειες από τις φυλακές, εξαφανίζονταν και όποτε τους έβρισκαν και είτε διέπρατταν ξανά το ίδιο έγκλημα είτε έμπαιναν στη φυλακή για άλλους δύο ή τρεις μήνες, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η δικαιοσύνη με περιστατικά τα οποία θα έπρεπε να έχει λύσει αποτελεσματικά. 

Εδώ λοιπόν έχουμε ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο επιτρέπει, αν όχι, δεν αποθαρρύνει, την εγκληματικότητα από αλλοδαπούς. Για εμάς, πρέπει να χαρακτηριστεί ιδιώνυμο κάθε έγκλημα που διαπράττεται από αλλοδαπό, να εκτίσει την ποινή του στη χώρα προέλευσής του και ούτε να ασχοληθεί καθόλου η ελληνική δικαιοσύνη με την περίπτωσή του ούτε να επιβαρύνεται ο Έλληνας φορολογούμενος για να σιτίζει και να δίνει τα χρήματά του σε κάποιον ο οποίος έχει διαπράξει έγκλημα εντός των συνόρων. 

Είχαμε ένα περιστατικό, που πρέπει να σχολιάσω και το οποίο είναι πρόσφατο και δείχνει πολλά. Κάποιοι οι οποίοι εντάσσονται σε τρομοκρατικές οργανώσεις – κάτι το οποίο έχει αποδειχθεί γιατί υπήρχαν ευρήματα που αποδεικνύουν τη δράση τρομοκρατικής οργάνωσης – και συγκεκριμένα ο κ. Μαζιώτης και η κ. Ρούπα είχαν πάρει άδεια από τις φυλακές, εξαφανίστηκαν, κανείς δεν ξέρει πού βρίσκονται και μάλιστα έστειλαν και μια επιστολή. 

Τι λέει στην επιστολή αυτή ο κ. Μαζιώτης; Συγχαίρει τη Νέα Δημοκρατία για τις διώξεις κατά της Χρυσής Αυγής! Οι άνθρωποι αυτοί, αντί να είναι στη φυλακή, είναι έξω ελεύθεροι, ενώ έχουν διαπράξει ληστείες. Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη, έχουν αποκομίσει 1 εκατομμύριο και κάτι ευρώ, τα οποία ενδέχεται να χρησιμοποιήσουν για αγορά όπλων και τα οποία κανείς δεν ξέρει πού και κατά ποιων θα τα χρησιμοποιήσουν. 

Πώς γίνεται, όμως, κάποιοι οι οποίοι έπρεπε να είναι στη φυλακή να κυκλοφορούν ελεύθεροι, να μην μπορεί κανένας να τους βρει και να στέλνουν επιστολές στις οποίες συγχαίρουν τη Νέα Δημοκρατία; 

Αυτό πιστεύω ότι λέει πολλά από μόνο του. Θα ήθελα να πω κάτι τελευταίο, το οποίο είναι ήσσονος σημασίας, αλλά θα ήθελα να το αναφέρω επειδή πολλές φορές εδώ γίνεται λόγος για τα μνημόνια και για το ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα. 
Αν θέλετε να αποσυμφορήσετε τις φυλακές, μπορείτε να κάνετε περισσότερα σωφρονιστικά καταστήματα. Αυτό απαιτεί πρόσληψη προσωπικού. Επειδή όμως θα μου απαντήσει ο Υπουργός ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, γιατί το μνημόνιο θέλει περικοπές, περικοπές, περικοπές και σε ανθρώπινο δυναμικό, προτείνουμε ένα τέτοιο μέτρο, αν πράγματι θέλετε να στραφείτε προς την πραγματική αντιμετώπιση της ρίζας του κακού. 

 Έρχομαι τώρα σε κάτι το οποίο είναι πιο γενικό, αλλά και πιο ουσιαστικό. Μιλάτε για ηλεκτρονική επιτήρηση. Είναι να γελάει κανείς! Επιτήρηση από ποιους και γιατί; Δεν μπορείτε να ελέγξετε ούτε καν τα κέντρα κράτησης λαθρομεταναστών, εκεί όπου οι αστυνομικοί υποτίθεται ότι λειτουργούν κάτω από απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον. 

Είδαμε θλιβερά περιστατικά με μετανάστες να καίνε και να καταστρέφουν την περιουσία του κράτους και του Έλληνα φορολογούμενου και η αστυνομία να κάθεται άπραγη. 

Είδαμε φαινόμενα όπου υπόδικοι φυλακισμένοι για βαριά εγκλήματα εξαφανίστηκαν από τις φυλακές και μάλιστα κάποιοι δραπέτευσαν με ελικόπτερα. 

Επίσης, είχαμε το φαινόμενο να ασχολείται για έναν ολόκληρο μήνα ολόκληρη η ελληνική αστυνομία από την Κρήτη μέχρι τον Έβρο για να συλλάβει έξι δραπέτες κρατούμενους από τις φυλακές των Τρικάλων, οι οποίοι δεν έκαναν και κανένα μεγάλο έγκλημα κατά την έξοδό τους, απλά σκότωσαν ένα αστυνομικό και διέφυγαν στην Αλβανία! 

Μας λέτε ότι αν επιτρέψετε σε κάποιον υπόδικο, σε κάποιον προφυλακισμένο, σε κάποιον ο οποίος έχει διαπράξει το οποιοδήποτε έγκλημα, να βγει από τη φυλακή, θα τον επιτηρήσετε. Εδώ πέρα δεν μπορείτε να επιτηρήσετε άλλα πιο απλά πράγματα! Επομένως, μην παριστάνετε τα άτομα εκείνα που είναι υπεύθυνα και σοβαρά. 

Έρχομαι τώρα σε κάτι τελευταίο. Δεν θα χρησιμοποιήσω ολόκληρο το χρόνο, διότι δεν θεωρώ ότι είναι πρέπον. Εδώ πέρα έχουμε ένα κράτος, το οποίο δείχνει τη διάθεσή του. Και τη δείχνει μόνο απέναντι σε εκείνους οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να προσκυνήσουν αυτό που λέγεται "μνημονιακή πολιτική". 

Προ μηνών, όπως είπα στην αρχή της ομιλίας μου, κάποιος από αυτήν εδώ την Αίθουσα ζήτησε τις μαζικές προφυλακίσεις Βουλευτών της Χρυσής Αυγής. Ενδεχομένως, τόσο εγώ όσο και κάποιοι άλλοι συναγωνιστές που βρίσκονται στην Αίθουσα κάποιες από τις επόμενες ημέρες να προφυλακιστούν. 

Δεν μας ενδιαφέρει αν θα έχουμε "βραχιολάκι" ή όχι, για τον πάρα πολύ απλό λόγο ότι καταλύσατε το Σύνταγμα. 

Χθες, κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, που ήταν ονομαστική, δεν αναφέρατε καν τα ονόματα των τριών προφυλακισμένων Βουλευτών της Χρυσής Αυγής. Και όχι μόνον αυτό, αλλά όταν ζητήθηκε να μεταφερθούν από τις φυλακές Κορυδαλλού στην Αίθουσα αυτή για να ψηφίσουν, αυτό το αίτημα απορρίφθηκε χωρίς να αιτιολογήσετε το γιατί. 
Αυτά λοιπόν είναι συνταγματικά; Είναι νόμιμα; Είναι ηθικά; (...)» 

******

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: (ΔΗΜΑΡ), Βουλή, 23/10/2013: «Είπαμε και στην Επιτροπή ότι η Ελλάδα έσπασε το τελευταίο διάστημα ένα αρνητικό ρεκόρ: Υπερέβη σε αριθμό κρατουμένων τις δεκατρείς χιλιάδες. Ένα αρνητικότατο ρεκόρ! 

Και η πρόβλεψή σας ότι τα επόμενα χρόνια θα προστεθούν άλλοι πεντακόσιοι, νομίζω ότι είναι υπεραισιόδοξη. Δεν θα είναι μόνο πεντακόσιοι, διότι γνωρίζουμε ότι ο αριθμός αυξάνεται με γεωμετρική ταχύτητα και λόγω της κρίσης. 

Η αντιμετώπιση, όμως, του θεωρητικού ζητήματος, το πώς έπρεπε να λειτουργεί η χώρα, με το να είμαστε αρνητικοί σε οποιαδήποτε παρέμβαση, νομίζω ότι απέχει πάρα πολύ. Εμείς, ως Δημοκρατική Αριστερά, σταθήκαμε θετικά στο συγκεκριμένο ζήτημα. Προσδιορίσαμε τα θετικά και τα αρνητικά. 

Και αυτά τα θετικά και αρνητικά θα τα αξιολογήσουμε στη συνέχεια προκειμένου να βελτιωθούν. 

Έτσι, λοιπόν, το θετικό είναι – το οποίο η χώρα μας ήταν υποχρεωμένη να αντιμετωπίσει – ότι είμαστε σχεδόν η μοναδική χώρα - αν δεν κάνω λάθος - στην Ευρώπη που δεν είχε τέτοιο σύστημα και θα έπρεπε να το αποκτήσουμε. 

Το δεύτερο: Το εκλαμβάνουμε ως πιλοτική εφαρμογή. Αν δεν εκληφθεί ως τέτοια, τότε δεν θα έχουμε τη σωστή τοποθέτηση απέναντι στο νομοσχέδιο. Θεωρούμε ως δεδομένο ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης θα το αντιμετωπίσει ως πιλοτική εφαρμογή, με συνέπεια να συζητούμε και να έχουμε στη διάθεσή μας τα αποτελέσματα της εφαρμογής του. 

Το τρίτο και το κυριότερο, το οποίο το ξεχνάμε σήμερα εδώ, είναι το εξής: Είναι εθελοντική η εφαρμογή. Δεν είναι υποχρεωτική. Όποιος θέλει το επιλέγει. Επειδή πολλά ακούστηκαν περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων που προέρχονται από την παρακολούθηση, είναι εθελοντικό, όποιος θέλει το επιλέγει. 

Το σημαντικότερο; Εάν το σύστημα αυτό ευνοήσει έστω και έναν κρατούμενο, εμείς, ως Δημοκρατική Αριστερά, το εκλαμβάνουμε ως θετικό. 

Τα αρνητικά: 

Είναι αποσπασματικό, αυτό το οποίο ανέφερα προηγουμένως. Και είναι αποσπασματικό, διότι, δυστυχώς, η τελευταία φάση του λεγόμενου "ποινικού φαινομένου", που είναι η έκτιση της ποινής, έχει φτάσει στο σημείο να υποδέχεται όλη την παραβατικότητα, την εγκληματικότητα της ελληνικής κοινωνίας χωρίς να υπάρχουν ενδιάμεσα φίλτρα, χωρίς να υπάρχουν ενδιάμεσα επίπεδα αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου, με αποτέλεσμα να φτάνει όλο και μεγαλύτερος αριθμός παραβατών στις ελληνικές φυλακές. 

Το δεύτερο - για όσους το επιλέξουν - είναι η προάσπιση των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Εκεί, κύριε Υπουργέ, υπήρξε μια πρόταση από την Ανεξάρτητη Αρχή, να συμβάλλει και να συμμετέχει με την παρέμβασή της και με την εμπειρία της στη διαμόρφωση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος. Και σας είπα να το περιλάβετε και στο νομοσχέδιο. Κάντε μια τέτοια προσθήκη. 

Το τρίτο είναι ότι εντάσσεται μέσα στη γενικότερη γκάμα επιλογών της έκτισης της ποινής άλλη μία επιλογή για τους κρατούμενους. 

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ζητούμενο - και σε τεράστια εκκρεμότητα - το να κατατεθεί στην Ελληνική Βουλή το πλήρες σχέδιο αναδιάρθρωσης του Ποινικού Κώδικα.

Παραδείγματος χάριν: Χρήσιμα στατιστικά στοιχεία θα ήταν για εμάς το να μας πείτε πόσοι είναι οι κρατούμενοι στις ελληνικές φυλακές που έχουν να κάνουν με υγειονομικές παραβάσεις, με παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με πολεοδομικές παραβάσεις, με παραβάσεις του λεγόμενου κοινού Ποινικού Δικαίου, δηλαδή αυτοί οι οποίοι αδυνατούν να εξαγοράσουν την ποινή τους και παραμένουν. 

Εάν το κάνατε αυτό, εάν μας δίνατε αυτά τα στοιχεία, είμαι βέβαιος ότι μία γενικευμένη αποποινικοποίηση τέτοιων παραβάσεων ή κατά πλειοψηφία – στο μεγαλύτερο βαθμό αποποινικοποίηση - και ένταξή τους στη διοικητική αρμοδιότητα, δηλαδή με πρόστιμα, θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματική από τα βραχιολάκια, εάν φιλοσοφία σας είναι η αποσυμφόρηση των φυλακών.

Και επειδή με ένα σμπάρο θα είχαμε δυο τρυγόνια στη συγκεκριμένη περίπτωση, σας πληροφορώ ότι θα επέρχετο τέτοια αποσυμφόρηση στα πινάκια των ποινικών υποθέσεων, που πραγματικά τα αποτελέσματα θα ήταν θεαματικά. 

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι: Γιατί καθυστερούν οι πολιτικές ηγεσίες – και αναφέρομαι διαχρονικά – στο να προβούν σ’ αυτή την πολύ σοβαρή και ριζοσπαστική τομή στο ποινικό φαινόμενο; Η κρίση, δυστυχώς, δεν είναι ευνοϊκή για τη ριζική αντιμετώπιση του φαινομένου του υπερπληθυσμού των φυλακών. Καινούργια αδικήματα συνεχώς θα εξελίσσονται. 

Δυστυχώς, οι δομές του κράτους είναι αδύνατον να αντιμετωπίσουν σε προληπτικό επίπεδο αυτή την παραβατικότητα και αν όλες επιπέσουν επί της Δικαιοσύνης, επί των δικαστηρίων και επί των καταστημάτων κράτησης, τότε η κατάσταση θα είναι ανεξέλεγκτη. 
Ευχαριστώ πολύ.» 

ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΠΟΥΛΟΣ (Χρυσή Αυγή), Βουλή, 24/12/2013: «Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. 
Κύριε Υπουργέ, κατά τη χθεσινή μου τοποθέτηση ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος αναφέρθηκα στο μείζον ζήτημα της εγκληματικότητας, ένα θέμα που για εμάς στη Χρυσή Αυγή αποτελεί πλέον μια μεγάλη εθνική και κοινωνική πληγή. 

Ανέφερα συγκεκριμένα ότι η εγκληματικότητα, ιδιαίτερα αυτή της βαριάς μορφής, στη συντριπτική της πλειοψηφία είναι εισαγόμενη αφού η αθρόα είσοδος των λαθρομεταναστών στη χώρα έχει εκτινάξει το έγκλημα στα ύψη. Αυτό αποδεικνύεται από τα στατιστικά δεδομένα. Αυτό αποδεικνύουν ανεξάρτητες αρχές, οι οποίες με νούμερα έχουν αποδείξει ότι εδώ και δεκαετίες όσοι πιο πολλοί έρχονται παράνομα στην Ελλάδα, τόσο πιο πολλά κρούσματα εγκληματικότητας έχουμε. 

 Η άποψη της Χρυσής Αυγής, η οποία εκφράστηκε επισήμως χθες από εμένα – την επαναλαμβάνω και σήμερα  είναι ότι εάν το ζητούμενο του νομοσχεδίου είναι η αποσυμφόρηση των φυλακών, τότε θα πρέπει να προβείτε άμεσα στην απέλαση των λαθρομεταναστών, οι οποίοι ναι μεν βρίσκονται παράνομα στη χώρα, επιπλέον διαπράττουν εγκλήματα, αλλά επιβαρύνετε τον Έλληνα φορολογούμενο να πληρώνει για τη σίτιση και τη στέγασή τους, ενώ θα μπορούσατε κάλλιστα να τους στείλετε στη χώρα προέλευσης τους και να εκτίσουν εκεί την ποινή για τα αδικήματα που έχουν διαπράξει.

Δεν πέρασε ούτε μια μέρα από αυτά που είπα μόλις χθες και σήμερα, δυστυχώς, επιβεβαιώθηκα με μια είδηση, η οποία έχει να κάνει με ένα περιστατικό στις μεγαλύτερες ίσως φυλακές της Ελλάδας, τις φυλακές Κορυδαλλού, μια φυλακή, στην οποία θα έπρεπε να έχουμε αυξημένα μέτρα ασφαλείας λόγω της αυξημένης συμφόρησης, όπου ένας Κούρδος κρατούμενος τραυμάτισε, μαχαίρωσε έναν αστυφύλακα στο λαιμό με ένα αυτοσχέδιο μαχαίρι που είχε φτιάξει ο ίδιος.

Δεν ξέρω κάτω από ποιες συνθήκες και πώς έγινε το περιστατικό. Η είδηση λέει ότι τραυμάτισε έναν αστυφύλακα, ο οποίος θα μπορούσε κάλλιστα σήμερα να είναι νεκρός, ακριβώς επειδή η κατάσταση έχει φτάσει σε τέτοια τραγικά σημεία. 

Αντί, λοιπόν, να θρηνούμε μέρα με τη μέρα θύματα ή να είμαστε μάρτυρες τέτοιων δυσάρεστων φαινομένων, θα μπορούσαμε κάλλιστα να δώσουμε όλα τα απαιτούμενα μέτρα στους ανθρώπους αυτούς να κάνουν σωστά τη δουλειά τους ή – αυτό που είπα προηγουμένως  να φύγουν όλοι από τις φυλακές και να εκτίσουν τις ποινές στις χώρες προέλευσης τους. Αυτά τα φαινόμενα δεν είναι τωρινά, αλλά τα συναντάμε όλο και πιο συχνά. 

Είναι απορίας άξιον τι κάνει το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, αλλά και τι κάνει το Υπουργείο Δικαιοσύνης, γιατί το δικό σας κομμάτι είναι αυτό το οποίο ευθύνεται για το νομικό πλαίσιο, το οποίο είναι παρά πολύ χαλαρό για περιπτώσεις σαν αυτές, όπου άνθρωποι, οι οποίοι διαπράττουν βαριά εγκλήματα, όχι μόνο παραμένουν ατιμώρητοι, αλλά παίρνουν και άδειες, έτσι ώστε φεύγουν από τις φυλακές, βγαίνουν έξω στην ελληνική κοινωνία, διαπράττουν τα ίδια και χειρότερα εγκλήματα και είτε δεν συλλαμβάνονται είτε διαφεύγουν στο εξωτερικό. 

Αυτά τα άτομα, λοιπόν, θέλετε να θέσετε υπό ηλεκτρονική επιτήρηση, αυτά τα άτομα που κάνουν τέτοιες πράξεις θέλετε να αφήσετε ελεύθερα έξω στην κοινωνία, τη στιγμή που δεν μπορείτε να ελέγξετε τις φυλακές σε ένα περιβάλλον, το οποίο υποτίθεται ότι είναι ελεγχόμενο. 

Ευκαιρίας δοθείσης, θα ήθελα να απαντήσω στον κ. Βορίδη, ο οποίος κατά τη χθεσινή μου τοποθέτηση πήρε το λόγο ακριβώς μετά από εμένα, απαντώντας ουσιαστικά σε αυτά που είχα καταλογίσει σ’ αυτόν. Αυτά που του είχα καταλογίσει είναι ότι είναι ο άνθρωπος, ο οποίος είχε προαναγγείλει τις πολιτικές διώξεις εναντίον της Χρυσής Αυγής. 

Πήρε το λόγο, λοιπόν, μετά από εμένα. Δεν είχα τη δυνατότητα να του απαντήσω. Το κάνω σήμερα. Είπε, λοιπόν, ότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ. Scripta manent, τα γραπτά μένουν. Έχω εδώ πέρα μία δήλωση που έκανε, η οποία είναι επίσημη, με ημερομηνία 16.9, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει: "Βρισκόμαστε σε ένα σημείο που θα άξιζε κανείς να σκεφτεί, πέρα από την ανάγκη να ασκηθεί συγκεκριμένη δίωξη για το περιστατικό"  αναφερόμενος στα όσα έγιναν στον Μελιγαλά  "αλλά να δει κανένας μήπως συλλέγοντας μια σειρά περιστατικών, δηλαδή εγκληματικών ενεργειών, έχουμε μπροστά μας τη συστηματική δράση μιας εγκληματικής οργάνωσης". 

Δεν ξέρω αν ο κ. Βορίδης είναι ακόμα εν ενεργεία νομικός, αν είναι εισαγγελέας, αν είναι κριτής, αλλά εδώ πέρα έχουμε μία τοποθέτηση, μία επίσημη δήλωση, η οποία προσδίδει στη Χρυσή Αυγή τον τίτλο της εγκληματικής οργάνωσης. 

Μετά μία ημέρα ακριβώς αναφέρει έξι συγκεκριμένα βήματα, κατά δήλωση που έκανε στο κανάλι STAR στον κ. Κουβαρά και λέει: "Τα έξι βήματα που προτείνω εγώ είναι η εισαγγελική δίωξη, η διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή, η άρση ασυλίας όλων των Βουλευτών της Χρυσής Αυγής, η έκδοση ενταλμάτων σύλληψης, η σύλληψη όλων των Βουλευτών της Χρυσής Αυγής και, τέλος, και η ομαδική προφυλάκισή τους."

Αυτά, λοιπόν, έγιναν μία ακριβώς ημέρα πριν τη δολοφονία του Φύσσα και έχουν τηρηθεί κατά γράμμα μέχρι σήμερα. 

Η Χρυσή Αυγή μετράει σήμερα τρεις απώλειες, αυτή του Γενικού Γραμματέας του Κινήματος, αυτή του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και αυτή του Βουλευτή από τον Πειραιά και είναι απορίας άξιον πώς ξέχασε ο κ. Βορίδης όλα αυτά που είχε δηλώσει προ ενός και πλέον μήνα στα κανάλια.

Εάν, λοιπόν, όλα αυτά είναι τυχαία, για εμάς δεν είναι καθόλου τυχαία, γιατί βλέπουμε ότι υπάρχει μια ενορχηστρωμένη πράξη, μία συνένωση όλων των δυνάμεων για να χτυπηθεί ύπουλα και άνανδρα ένα νόμιμο πολιτικό κόμμα. 

Εάν εσείς, παρ’ όλα αυτά, θέλετε να λέτε ότι συμμετέχετε σε ένα κράτος δικαίου, όπου η Δικαιοσύνη λειτουργεί ανεξάρτητα και δεν επηρεάζεται ούτε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, που έστησαν τηλεδίκες - αναφερθήκατε κι εσείς ο ίδιος προσωπικά και είπατε ότι υπάρχει και ένα όριο, ότι έχει καταντήσει σόου όλο αυτό που γίνεται, έτσι δεν είναι; 

Αναφέρομαι σε μία δήλωσή σας που κάνατε προ ημερών  θα πρέπει να αποκαταστήσετε αυτήν την κατάφωρη αδικία, θα πρέπει να δείτε όλα τα δεδομένα και όλες τις ενδείξεις, οι οποίες αποδεικνύουν ότι η Χρυσή Αυγή είναι άδικα κατηγορούμενη ως εγκληματική οργάνωση. 

Επίσης, θα ήθελα, επιτέλους, μία απάντηση σε αυτό που είπα προηγουμένως, χθες από αυτό εδώ το Βήμα, στις διασυνδέσεις ψευδομαρτύρων με Υπουργούς της Νέας Δημοκρατίας, στον κ. Βαρβιτσιώτη, ο οποίος εναγκαλιζόταν με έναν ψευδομάρτυρα, ο οποίος φέρει τον τίτλο "Σ.Τ.", τον οποίο και κατονομάσαμε προχθές. 
Εάν θέλετε, λοιπόν, απαντήστε σε αυτό. Θα ήθελα να δω τη δικιά σας τοποθέτηση και του ιδίου γιατί ήταν σήμερα στη Βουλή, αλλά δεν αναφέρθηκε σ’ αυτό. 
Δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο.»