ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2014

Παναγιώταρος, Χρυσοχοΐδης και τα... μαύρα κοράκια των διοδίων

14/2/2014

Απολαυστική ήταν κατά τον Προεδρεύοντα Ιωάννη Δραγασάκη η συζήτηση που ακολουθεί! 
Ώστε το διασκεδάζει στη Βουλή ο κος Δραγασάκης! Γελάει με τον πόνο μας... 
(Σε κάποια σημεία διακόπτω τη ροή του "απολαυστικού" διαλόγου για να παρεμβάλω σχετικά video.)

Βουλή, 14/02/2014 - ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Εισερχόμεθα στην με αριθμό 557/11-2-2014 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β΄ Αθηνών του Λαϊκού Συνδέσμου – Χρυσή Αυγή κ. Ηλία Παναγιώταρου προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με τις νέες αυξήσεις στα διόδια. Στην ερώτηση του κ. Παναγιώταρου θα απαντήσει ο κ. Χρυσοχοΐδης. Ο κ. Παναγιώταρος έχει το λόγο για δύο λεπτά, για να αναπτύξει την ερώτησή του. 

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Την τελευταία τετραετία, λόγω οργανωμένης επιθέσεως από οικονομικά τοκογλυφικά κέντρα του εξωτερικού, τα οποία δυστυχώς όμως εξυπηρετούνται και από τους εγχώριους εντολοδόχους τους και τα οποία με άκρως χαλκευμένα στοιχεία μας έριξαν στη λαίλαπα των μνημονίων...
, μνημόνια τα οποία με ιδιαίτερη ευκολία ψήφισαν κάποιοι Βουλευτές της Συγκυβέρνησης - πολλοί εκ των οποίων ήταν και αδιάβαστοι, δεν τα είχαν διαβάσει τα μνημόνια, έτσι είχαν εξομολογηθεί αργότερα - οδήγησαν έναν ολόκληρο λαό στην απόγνωση, στη φτώχεια, στην εξαθλίωση και εκτός των άλλων και σε δραματικές μειώσεις και περικοπές μισθών και συντάξεων.

 24/1/2012

Αλλά είναι οι ίδιοι αδιάβαστοι Βουλευτές που μερίμνησαν ώστε οι εθνικοί μας εργολάβοι που... εκτός των υπολοίπων έργων που έχουν αναλάβει εργολαβικά σε όλους τους τομείς στη χώρα μας, έχουν αναλάβει και την κατασκευή των δρόμων – δρόμοι που έχουν γίνει γιοφύρια της Άρτας, αφού δεκαετίες τώρα κατασκευάζονται οι εθνικές οδοί κι ακόμα δεν έχουν τελειώσει - και εκτός των άλλων έχουν αναλάβει και την προείσπραξη των διοδίων, τα οποία ακριβαίνουν όλο και περισσότερο.

Αυξάνονται όλο και περισσότερο μέσω σκανδαλωδών συμβάσεων, οι οποίες είναι τόσο ωραία φτιαγμένες για να εξυπηρετούν μόνο τα συμφέροντά τους και όχι τα συμφέροντα του ελληνικού λαού, για τα οποία οι Πρωθυπουργοί, οι Υπουργοί και οι Βουλευτές της Κυβέρνησης θα έπρεπε να μεριμνούν και όχι για τα συμφέροντα των εργολάβων.

Βλέπουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Από τη μία μειώσεις παντού και από την άλλη αυξήσεις στα πάσης φύσεως διόδια σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Εσείς μας είπατε πριν από λίγες μέρες, κύριε Υπουργέ, όχι σε εμάς προσωπικά, σε όλη την Επιτροπή, ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις στα διόδια. Το είπατε και εντός της Αιθούσης του Κοινοβουλίου και αντ’ αυτού είδαμε ότι το σχέδιο προχώρησε ακριβώς όπως το έλεγαν όλοι και δεν θέλατε να το παραδεχτείτε εσείς, με αυξήσεις που είναι υπερβολικά υψηλές, πέρα από κάθε πραγματικότητα και χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να πληρωθούν από τους Έλληνες πολίτες, από όσους πια κινούνται στις εθνικές οδούς.

Διότι ένα μεγάλο πρόβλημα για τους μεγαλοεργολάβους είναι ότι με όλη αυτήν την οικονομική ανέχεια, την οικονομική καταστροφή των Ελλήνων πολιτών, έχουν μειωθεί δραματικά οι διελεύσεις στις εθνικές οδούς, άρα και από τα διόδια και συνεχώς έρχονται και σας κλαίγονται ότι δεν έχουν έσοδα και εσείς συνεχώς ψηφίζετε νέους νόμους, αλλάζετε τα πάντα, ώστε να αυξήσετε τα έσοδά τους. 

Σε λίγο καιρό με αυτήν την κατάσταση, η οποία δεν διορθώνεται, θα μειωθεί κι άλλο δραματικά η κίνηση των οχημάτων στις εθνικές οδούς και πάλι οι μεγαλοεργολάβοι θα έρθουν και θα ζητήσουν περαιτέρω αυξήσεις, διότι τα έσοδά τους δεν τους βγαίνουν και εσείς φυσικά θα συνεχίσετε την πεπατημένη εις βάρος του ελληνικού λαού.

Θα θέλαμε να μας πείτε αν υπάρχει πρόθεση στο άμεσο και απώτερο μέλλον, κάποια στιγμή να μειωθούν τα διόδια, να εξαλειφτούν, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων οι μεγαλοεργολάβοι έχουν εισπράξει τα έξοδα τα οποία είχαν για τις όποιες κατασκευές είχαν κάνει. 
Ευχαριστώ πολύ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ: Ο Υπουργός έχει το λόγο.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Αναρωτιέμαι, κύριε Πρόεδρε, γιατί λέγονται τόσες ανακρίβειες και γιατί υπάρχουν τόσοι μύθοι για τους αυτοκινητόδρομους. Αναρωτιέμαι γιατί μόλις πριν από δύο μήνες εδώ σε αυτήν την Αίθουσα συζητήσαμε αναλυτικά και ψηφίσαμε τις συμβάσεις. Οι μύθοι όμως συνεχίζονται και παραπλανάται ο ελληνικός λαός από δημόσια πρόσωπα που μιλούν χωρίς να γνωρίζουν και - το χειρότερο - χωρίς να θέλουν να μάθουν.
Θα αναφερθώ συνοπτικά σε αυτά τα ζητήματα, σε αυτούς τους μύθους που συνιστούν την ουσία της ερώτησης του κ. Παναγιώταρου, έτσι όπως την ανέλυσε και προηγουμένως.

Πρώτος μύθος: «Το κόστος κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων πρέπει να βαρύνει το κράτος και όχι τους χρήστες».
Πανευρωπαϊκά αλλά και σε όλο τον κόσμο τα διόδια αποτελούν το κύριο μέσο χρηματοδότησης της κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων. Πρόκειται για τη δικαιότερη μέθοδο χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων, καθώς το κόστος κατασκευής και συντήρησης επιβαρύνει μόνο τους χρήστες του δρόμου και όχι όλους τους φορολογούμενους. Με άλλα λόγια, χρηματοδότηση αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό αυτών των έργων θα επιβάρυνε άμεσα το σύνολο των πολιτών, ακόμα και των κατοίκων του μικρότερου νησιού, και παράλληλα θα στερούσε από το κράτος τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει άλλες κρίσιμες υποδομές και κοινωνικές δράσεις.

Μύθος δεύτερος: «Τα διόδια είναι υπέρογκα σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες». 
Ποια είναι η αλήθεια; Το ύψος των διοδίων, που έχει συμβατικά προκαθοριστεί για τριάντα χρόνια παραχώρησης, είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα κοστίζουν από 6,5 έως κάτι λιγότερο από 7 λεπτά ανά χιλιόμετρο, στην Πορτογαλία κινούνται στο επίπεδο των 8,9 λεπτών ανά χιλιόμετρο, στην Γαλλία 8,5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, στην Ισπανία 11,2 λεπτά ανά χιλιόμετρο, στην Ιταλία 6,7 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Μύθος τρίτος: «Τα διόδια καταλήγουν στην τσέπη των εργολάβων». 
Το ακούσαμε προηγουμένως. Ποια είναι η αλήθεια; Τα έσοδα από τα διόδια κατά το χρόνο κατασκευής του έργου χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής, αφού αφαιρεθεί το κόστος λειτουργίας, συντήρησης και οι λοιπές χρηματοοικονομικές δαπάνες. Οι μέτοχοι των εταιρειών παραχώρησης δεν δικαιούνται να λάβουν οποιοδήποτε μέρισμα κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου.

Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, τα έσοδα από διόδια διατίθενται αυστηρά κατά την εξής σειρά, πρώτα για το κόστος συντήρησης και λειτουργίας, δεύτερον για την εξυπηρέτηση του δανείου, τρίτον για την επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων παραχώρησης. (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού) 
Κύριε Πρόεδρε, θα σας παρακαλέσω να έχω μία ανοχή, επειδή συζητάμε για ένα ζήτημα το οποίο κουβεντιάστηκε πάρα πολύ.

ΜΙΧΑΗΛ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ-ΑΒΡΑΜΗΣ: Να απευθύνεστε όμως σε εμάς και όχι στα κενά έδρανα.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Οι εταιρείες παραχώρησης ελέγχονται εξονυχιστικά σε όλα τα επίπεδα ως προς τα έσοδα και τα έξοδά τους τα οποία βεβαιώνονται από ορκωτούς ελεγκτές. Οι μέτοχοί τους έχουν εκ του νόμου προκαθορισμένο δεσμευτικό και μη εγγυημένο επίπεδο κερδοφορίας το οποίο κυμαίνεται από 6% έως 9%. Όλα αυτά είναι γραμμένα μέσα στο νόμο για την περίοδο παραχώρησης, τα τριάντα χρόνια.

 Μύθος τέταρτος: «Δεν επιτρέπεται η καταβολή διοδίων για χρήση αυτοκινητοδρόμων, καθώς αυτοί είναι κοινόχρηστοι». 
Έχει κριθεί προσφάτως από το Συμβούλιο της Επικρατείας μετά από σχετική προσφυγή του δημάρχου Ωρωπού - η οποία και απορρίφθηκε - ότι η επιβολή διοδίων δεν αναιρεί τον κοινόχρηστο χαρακτήρα των οδών, αλλά αντιθέτως κινείται προς την κατά το δυνατόν ορθολογική χρήση τους από το σύνολο των πολιτών. Κρίθηκε δε ότι δεν είναι αντίθετη με το Σύνταγμα η επιβολή διοδίων ως εισπραττόμενου τέλους ως τμήμα του εργολαβικού ανταλλάγματος καταβαλλόμενο από τους χρήστες της οδού στον παραχωρησιούχο στην περίπτωση αναθέσεως της κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης της οδού με σύμβαση παραχώρησης.

Μύθος πέμπτος: «Το παράπλευρο δίκτυο δεν υφίσταται ή δεν είναι ικανοποιητικό».
Η δημιουργία παράπλευρου δικτύου δεν επιβάλλεται από κανένα νόμο, κανένα κοινοτικό κανόνα και καμία εθνική νομοθεσία. Δεν έχει καμία οικονομική λογική να φτιάχνουμε αυτοκινητόδρομους και δίπλα να φτιάχνουμε κάποια άλλα δίκτυα για να πηγαίνουν και να κυκλοφορούν κάποιοι άλλοι. Έναν στόχο έχει το παράπλευρο δίκτυο, να συνδέει τους παρόδιους οικισμούς και τις πόλεις με τις εθνικές οδούς, με τους αγρούς τους και γενικότερα με τις δραστηριότητές τους.

Μύθος έκτος: «Η χρέωση διοδίων δεν είναι αναλογική ως προς τη διανυόμενη απόσταση». 
Οι αυτοκινητόδρομοι κατασκευάζονται για να γίνονται υπερτοπικές διαδρομές. Στη χώρα μας όλες οι μεγάλες διαδρομές έχουν απόλυτα αναλογική χρέωση -Αθήνα-Λαμία, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα, Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα κλπ- που έχει καθοριστεί με σύμβαση.

Υπάρχουν όμως και τοπικές διαδρομές που δεν έχουν αναλογική χρέωση, αλλά εκεί οι ντόπιοι, οι κάτοικοι των τοπικών κοινωνιών έχουν τη δυνατότητα να κινούνται έξω από την εθνική οδό.

Κύριε Πρόεδρε, αναφέρθηκα στους έξι πιο διαδεδομένους μύθους, όχι του Αισώπου, αλλά των λογής-λογής παραμυθάδων που μιλούν και «κόπτονται» στα παράθυρα της τηλεόρασης τάχα για την προστασία των συμπολιτών μας. (Στο σημείο αυτό κτυπάει επανειλημμένα το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού) 

 ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Υπουργέ, να ακούσουμε και τον κ. Παναγιώταρο γιατί μπορεί να τεθούν και άλλα ερωτήματα, οπότε πρέπει να έχετε τη δυνατότητα να απαντήσετε.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. Επιτρέψτε μου να πω δυο λόγια για το θέμα των αυξήσεων το οποίο έθεσε ο κ. Παναγιώταρος.

Όταν έγινε η συζήτηση στη Βουλή πριν από δύο μήνες, κατέθεσα τις συμβάσεις. Μπορείτε να τις δείτε στο ίντερνετ ή να τις πάρετε από τα Πρακτικά της Βουλής.

Κατέθεσα επίσης τις τιμές των διοδίων, πώς εξελίχθηκαν και πώς εξελίσσονται.

Κατέθεσα τη δήλωσή μου που είναι γραμμένη στα Πρακτικά της Βουλής ότι με τις συμβάσεις αυτές δεν προβλέπεται καμία αύξηση στα διόδια. Οι όποιες αυξήσεις ή μειώσεις των τιμών στα διόδια καθορίστηκαν το 2007. Σ’ αυτές τις συμβάσεις που ψηφίσαμε πριν από δύο μήνες δεν υπήρχε απολύτως καμία αναφορά στα διόδια.

Επιτέλους πρέπει να ακουστεί η αλήθεια γιατί όλοι την κρύβουν. Δεν υπήρξε, λοιπόν, κάποια αύξηση στα διόδια με αυτές τις συμβάσεις. Προβλέπεται από το 2007 πώς ακριβώς θα γίνουν τα διόδια.

Γιατί αυξήθηκαν τώρα τα διόδια; Διότι οι αυξήσεις αυτές δεν είχαν γίνει το 2009, το 2010, το 2011, το 2012 κ.λπ., γιατί τα έργα κατέρρευσαν, σταμάτησαν, ρήμαξαν και τα παράτησαν. Κάναμε μια μεγάλη προσπάθεια με τριάντα πέντε τράπεζες - εκ των οποίων οι τριάντα είναι ξένες - με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με όλους τους θεσμούς του παγκόσμιου οικονομικού συστήματος για να ξαναρχίσουν τα έργα, να δώσουμε σε είκοσι χιλιάδες ανθρώπους εργασία και τελικά να προσθέσουμε 1,5% ΑΕΠ στη χώρα. Και ένα μέρος του πλεονάσματος του προϋπολογισμού προέρχεται ακριβώς από τους δρόμους.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Σας παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, ολοκληρώστε.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Συγγνώμη για την καθυστέρηση, αλλά νομίζω ότι ήταν μια ευκαιρία για να δώσω κάποιες εξηγήσεις για αυτό το καυτό θέμα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ο κ. Παναγιώταρος έχει το λόγο.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Μπερδέψαμε τους μύθους και τις αλήθειες.
Αλήθεια πρώτη είναι ότι εσείς ψηφίσατε τις συμβάσεις και όχι εμείς και κανένας άλλος από την Αντιπολίτευση.
Μύθος δεύτερος είναι ότι εσείς δεν γνωρίζατε. Γνωρίζατε πάρα πολύ καλά τι συνέβαινε και τι συμβαίνει.
Αλήθεια τρίτη: Είπατε ότι δεν έγιναν αυξήσεις. Οι αυξήσεις θα έπρεπε να γίνουν μετά τη ψήφιση των νέων συμβάσεων. 
Περίμεναν σαν τα κοράκια, ετοίμαζαν τα νέα διόδια σε διάφορα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, ακόμα και στην είσοδο της Ελευσίνας όπου είχαν αφήσει μια μικρή λωρίδα για όσους εισέρχονται.
Το ίδιο συνέβη και στα διόδια της Κορίνθου, το ίδιο συνέβη και σε διάφορα άλλα διόδια.


23/9/2012

Άρα, όλα αυτά είναι σε άμεση συνέχεια και συνάφεια.
Είπατε για την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των διοδίων και για το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Καλώς το είπατε αυτό ότι δεν είναι υποχρεωμένοι – εσείς το είπατε - οι εργολάβοι να κατασκευάζουν παράπλευρο οδικό δίκτυο και ότι μας κάνουν χάρη όταν υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο, αν και η κοινοτική οδηγία του 1999 έλεγε άλλα. 

Όμως, με μία κοινοτική οδηγία «παραθυράκι» του 2006 πάνω στην οποία βασίζεστε και πράττετε ό,τι πράττετε από τις συμβάσεις του 2007 μέχρι και τώρα, μπορούν να προεισπράττουν διόδια σε δρόμους που δεν υπάρχουν, να εισπράττουν διόδια σε δρόμους άλλους για άλλους δρόμους. 
Είναι πράγματα παράλογα που σας αυτοαναιρούν στο ζήτημα της αναλογικότητας. 

Πηγαίνει για παράδειγμα κάποιος στη Θεσσαλονίκη και πληρώνει τα διόδια της Ιονίας Οδού για τα Ιωάννινα ή ενδεχομένως για την Ολυμπία ή και αλλού. Αυτό μας έχετε πει, αυτό συμβαίνει και αυτό μας είπαν και προχθές κάποιοι εργαζόμενοι στα εν λόγω διόδια.

Μας είπατε ότι τα μόνα έσοδα που εισπράττει ο παραχωρησιούχος, μετά τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας, είναι ό,τι του μένει. Βλέπουμε τι έχει γίνει στην Αττική Οδό όπου είναι το φιλέτο των φιλέτων: Έχει αποπληρωθεί το έργο πολλάκις και το ελληνικό κράτος εισπράττει ελάχιστα ως μηδαμινά έσοδα διότι έχει βρεθεί η πατέντα όπου η εταιρεία πληρώνει έξοδα σε άλλες θυγατρικές εταιρείες και στο τέλος δεν μένει τίποτα για να πάρει το ελληνικό δημόσιο. 

Μόνος σας είπατε ότι το ελληνικό δημόσιο πληρώνει τα έργα και οι εργολάβοι απλώς εισπράττουν. Αυτό είπατε επί της ουσίας.

Μιλήσατε για αναλογική χρέωση διοδίων. Φανταστείτε έναν που έρχεται από την Τρίπολη. Πληρώνει τα διόδια του Σπαθοβουνίου, μετά από πέντε λεπτά πληρώνει τα διόδια στον Ισθμό, μετά από λίγο πληρώνει στα Μέγαρα και δύο χιλιόμετρα μετά μπαίνοντας στην Αττική Οδό πληρώνει και την Αττική Οδό. Είναι πράγματα παράλογα.


Αυτά δεν έχουν καμία σχέση και επαφή με την Ιταλία όπου μπορεί να πληρώνεις διόδια, αλλά κινείσαι σε αυτοκινητόδρομους. Δεν κινείσαι σε δρόμους όπως την Πατρών-Κορίνθου, Κορίνθου-Πατρών που είναι καρμανιόλες, πράγμα απαράδεκτο, ανήθικο και ανεπίτρεπτο.

14/4/2011(Σ.σ: Και σήμερα έτσι είναι!) 

Δεν μας είπατε για τη Γερμανία, για μια άλλη χώρα που δεν έχει καθόλου διόδια ή για την Αυστρία όπου πληρώνεις ένα πολύ μικρό ποσό όταν μπαίνεις στη χώρα και μετά δεν πληρώνεις. Δεν μας μιλήσατε για δεκάδες άλλες χώρες στην Ευρώπη που δεν υπάρχουν διόδια και που υπάρχουν δρόμοι φυσικά.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν δρόμοι. Παρατηρείται και το άλλο φαινόμενο. Πληρώνεις στα Τέμπη για να περάσεις από έναν δρόμο που δεν υπάρχει και μετά από λίγο πληρώνεις έξω από τον Πλαταμώνα που πάλι δεν υπάρχει δρόμος. Και όταν τους ρωτάς σου λένε «δεν πληρώνετε αυτό το κομμάτι, αλλά το προηγούμενο». Παραλογισμός και κοροϊδία. Το ξέρουν όλοι αλλά εθελοτυφλείτε. 

Εξυπηρετείτε αποκλειστικά και μόνο τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων και όχι του ελληνικού λαού. Αν μη τι άλλο, ας υπήρχαν δρόμοι και θα συζητούσαμε για την τιμή των διοδίων. 

Πληρώνουμε διόδια για δρόμους που έχουν καταρρεύσει και έχουν ξανακαταρρεύσει. Δεν έχει τιμωρηθεί κανένας. Έχουν γίνει ερωτήσεις αλλά δεν έχει απαντηθεί ποτέ. Ποιος έχει πληρώσει για μεγάλα τμήματα του οδικού δικτύου καινούρια τα οποία έχουν καταστραφεί, όπως κατέρρευσε το κομμάτι που φτιάχτηκε πριν ένα χρόνο από την Κόρινθο προς το Σπαθοβούνι; 

Πηγαίνει πάνω-κάτω στο δρόμο ο κόσμος. Σκοτώνονται στο ολοκαίνουριο κομμάτι; Παλαιότερα συνέβη σ’ εκείνα που είχε κάνει ο κ. Σημίτης στα Κορίνθου Τριπόλεως-Καλαμάτας. Μια εβδομάδα μετά τα εγκαίνια κατέρρευσε ο δρόμος σε όλο το οδικό δίκτυο. Παντού κατέρρευσε. Ποιος τα πλήρωσε όλα αυτά; Ο ελληνικός λαός φυσικά. Συνεχώς ο ελληνικός λαός πληρώνει.

Μιας και μιλούσατε για μύθους να μιλήσουμε για έναν άλλο μύθο. Να μας ακούνε οι Έλληνες πολίτες, ψηφοφόροι ανεξαρτήτως κόμματος, που ψηφίσανε 30% σχεδόν Νέα Δημοκρατία και βλέπουμε σήμερα στις επίκαιρες ερωτήσεις μόνο τέσσερις Υπουργούς του ΠΑΣΟΚ. Αυτός είναι ένας γενικότερος μύθος που θα έπρεπε να τον δουν σωστά για να δουν ποιος κυβερνάει και πώς κυβερνάει αυτόν τον τόπο. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Παρακαλώ, ολοκληρώνετε.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Τελειώνω σε ένα λεπτό, κύριε Πρόεδρε. Ευχαριστώ. Επίσης, χρησιμοποιείτε και άλλους τρόπους για να χαλιναγωγήσετε ακόμα και τους Βουλευτές που υποστηρίζουν την Συγκυβέρνηση. 
Είδαμε τι έγινε με τον κ. Γιακουμάτο και τη σύζυγό του. Το μήνυμα ήταν σαφέστατο: «Μην κουνηθείτε γιατί υπάρχει φυλακή».

Όσο για την Αντιπολίτευση δεν το συζητάμε. Μιλάμε σε ένα Κοινοβούλιο από το οποίο λείπουν έξι μέλη του που είναι παρανόμως προφυλακισμένα χωρίς κατηγορίες, χωρίς τίποτα. Είναι αμιγώς πολιτικές διώξεις.

Μιλάμε για μύθους. Είπατε για τους μύθους του Αισώπου και άλλους μύθους. Θα σας πω και εγώ για το μύθο ή πραγματικότητα της ιστορίας με το Θησέα. Υπήρχε κάποιος Προκρούστης στην Κακιά Σκάλα και εισέπραττε βιαίως διόδια –γιατί περί αυτού επρόκειτο- από τους πολίτες. 
Κάποια στιγμή βρέθηκε ο Θησέας και ξέρετε πολύ καλά τι τον έκανε. Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Είμαι υποχρεωμένος και πάλι να άρω τη σύγχυση και να διαλύσω και άλλους μύθους γιατί ο κ. Παναγιώταρος συνεχίζει. Κατ’ αρχήν στο δρόμο Κορίνθου-Πατρών είχαμε μείωση 30% των διοδίων.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Θα σας έπαιρναν με τις πέτρες αλλιώς.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Αυτό προέβλεπαν οι συμβάσεις.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Πόσα έχουν εισπράξει;

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Το παράπλευρο δίκτυο δεν ανήκει στους εργολάβους, ούτε στους παραχωρησιούχους. Ανήκει στο δημόσιο.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Ανήκει στο δημόσιο; Για να διευκρινίζουμε.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Το παράπλευρο δίκτυο ανήκει στο δημόσιο. Επαναλαμβάνω. Ο κεντρικός δρόμος ανήκει στη διαχείριση του παραχωρησιούχου με βάση τις συμβάσεις. Οι υπόλοιποι δρόμοι ανήκουν στο δημόσιο.

Ρωτήσατε γιατί να πληρώνει κάποιος που ταξιδεύει από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη για να κατασκευαστεί η Ιόνια Οδός. Θα ρωτήσετε τα εκατομμύρια των Θεσσαλών στην Ε65, των Αιτωλοακαρνάνων και των Ηπειρωτών που πληρώνουν τόσα χρόνια για τους υπόλοιπους, χωρίς να έχουν δρόμο. Δεν είναι λογικές αυτές.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Εσείς πρέπει να απαντήσετε. Όχι εμείς. 

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Εσείς να απαντήσετε, γιατί λέτε ανακρίβειες και ψέματα. 

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Δε λέμε ανακρίβειες. Αλήθειες λέμε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Έχουμε και άλλες ερωτήσεις.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Θέλω να δηλώσω και πάλι ότι τα διόδια δεν πάνε στην τσέπη των παραχωρησιούχων. Πηγαίνουν στην κατασκευή του έργου. Τελειώσαμε. Όποιος το λέει αυτό από εκεί και πέρα προφανώς ψεύδεται, προφανώς λαϊκίζει. Θέλω να συνεχίσω, κύριε Πρόεδρε. Δεν έχουμε νέες αυξήσεις στα διόδια. Είναι οι προγραμματισμένες από το 2007. Σας το εξήγησα ότι είναι οι τιμές του 2007.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Άλλα λέγατε τότε.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ό,τι δήλωσα το Δεκέμβριο ισχύει 100%. Οι τιμές στις Αφίδνες ανέβηκαν γιατί τρία χρόνια το έργο κατέρρευσε. Οι νέες τιμές άργησαν γιατί κάναμε μια συμφωνία με τον παραχωρησιούχο, πιέσαμε τον παραχωρησιούχο να κάνει μια εξαιρετικά ευνοϊκή πολιτική για τους κατοίκους και να μην αυξηθούν τα διόδια για τους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού. 

Για σαράντα χιλιάδες ανθρώπους, παραμένει το διόδιο στα 2,10 ευρώ. Για τους υπόλοιπους, αν μετακινείσαι κάθε μέρα έχεις έκπτωση 50%, αν μετακινείσαι τρεις φορές την εβδομάδα έχεις 30%. Για τους κατοίκους του Ωρωπού, επαναλαμβάνω, δεν υπάρχει καμμία αύξηση.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Το είδαμε, κύριε Υπουργέ.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Εγώ καταλαβαίνω τον κόσμο και την οργή του. Τα χαράτσια του στέρεψαν την υπομονή. Πολλές φορές δεν βλέπει οι θυσίες του να πιάνουν τόπο.

Όμως εδώ δεν πρόκειται γι’ αυτό. Επαναλαμβάνω ότι τα λεφτά δεν πάνε σε κανέναν εργολάβο. Πηγαίνουν όλα στο έργο και δεν το λέω εγώ αυτό, το λένε οι συμβάσεις που ψηφίστηκαν εδώ στη Βουλή.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή) 
Θα τελειώσω, κύριε Πρόεδρε. Ψηφίστηκαν εδώ στη Βουλή, ελέγχονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από τις υπηρεσίες του δημοσίου, από τον ανεξάρτητο μηχανικό. Ήδη τα εργοτάξια στην Ελλάδα γεμίζουν. 
Και το πρωτογενές πλεόνασμα – επαναλαμβάνω – σε ένα μεγάλο μέρος του οφείλεται στα έργα. Τα διόδια χρηματοδοτούν τους δρόμους, την απασχόληση και την ανάπτυξη. Ποιοι φωνάζουν, λοιπόν, κύριε Πρόεδρε; Να σας το πω εγώ, κύριε Παναγιώταρε.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Όλοι οι Έλληνες φωνάζουν!

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Το κράτος των πελατών φωνάζει.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Ποιοι;

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Αυτοί που καλόμαθαν να φορτώνουν τη ζωή τους στις πλάτες των άλλων. Αυτός είναι ο λαϊκισμός, αυτοί που πάντα λένε να πληρώσει το κράτος, οι «Δεν πληρώνω» με τα τζιπ και τους μεγάλους λογαριασμούς. Να μην αλλάξουν, λοιπόν, οι τιμές, να καταργηθούν τα διόδια, δηλαδή να πάρουμε τα λεφτά – γιατί αλλιώς δεν γίνεται – από συνταξιούχους, από άνεργους…

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Τους τα πήρατε.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): … από τους μισθωτούς και να τα δώσουμε στον Δήμαρχο Ωρωπού και στον κ. Παναγιώταρο. Προσέξτε: υπάρχει το φέρι-μποτ, το οποίο πάει τους ανθρώπους απέναντι στην Ερέτρια σε πέντε λεπτά, με ένα αυτοκίνητο και τον οδηγό στα 12 ευρώ. Αλλά τον κύριο Δήμαρχο τον ενοχλούν τα διόδια που αυξήθηκαν 1,20 ευρώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. Καλοί πατριώτες…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Θα ήθελα να κλείσουμε, γιατί έχουμε κι άλλη ερώτηση.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Καλοί πατριώτες, ευαίσθητοι Έλληνες όλοι αυτοί οι πελάτες. Ποιοι άλλοι φωνάζουν, κύριε Παναγιώταρε; Εσείς, έτοιμοι να βάλετε φωτιά, να κάνετε το φόβο σημαία και το μίσος κανόνα ζωής.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Οι κάτοικοι τα κάνουν, όχι εμείς!

 9/2/2014

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Πωλητές της βίας…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Υπουργέ, παρακαλώ, να ολοκληρωθεί η συζήτηση.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Ο Δήμαρχος Ωρωπού δεν είναι Χρυσαυγίτης. Νεοδημοκράτης είναι ο Δήμαρχος!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Παρακαλώ!

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Πωλητές της βίας και έμποροι της δυστυχίας. Βάζετε μπάρες και διόδια στη σκέψη των ανθρώπων και στην ψυχή των ανθρώπων. 
(Θόρυβος από την πτέρυγα της Χρυσής Αυγής)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Προχωρούμε στην επόμενη…

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΙΧΟΣ: Αφήστε τον να μιλήσει…

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ποιος κερδίζει όταν καίγονται τα διόδια, που τα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός; Οι αδύναμοι και οι φτωχοί; Όχι βέβαια. Λίγη παραπάνω τηλεθέαση σε διάφορους αστέρες, που προασπίζονται και υπερασπίζονται τα προνόμιά τους για δυο μέρες. Μικροκομματικά οφέλη διαφόρων δημάρχων ενόψει εκλογών. Και εσείς…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Υπουργέ, σας παρακαλώ πολύ. Θα ήθελα να ολοκληρωθεί εδώ η συζήτηση, κύριε Υπουργέ. Δεν έχετε άλλο χρόνο.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κύριε Πρόεδρε, δύο δευτερόλεπτα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ναι, αλλά παραβιάσαμε επανειλημμένα το χρόνο, κάνετε έναν διάλογο με τη Χρυσή Αυγή, μιλάτε για θέματα εκτός αντικειμένου. Δεν μπορώ να το ανεχθώ αυτό.

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Και εσείς, όπως το έλεγε το τραγούδι, «μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά», αναλαμβάνετε να εκπροσωπείτε την Ελλάδα… (Θόρυβος και θυμηδία από την πτέρυγα της Χρυσής Αυγής)

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): … και αυτούς τους πελάτες. Αυτό δεν είναι Ελλάδα.

 4/12/2011

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Οι δοσίλογοι του Λαμπράκη…
(Θόρυβος από την πτέρυγα της Χρυσής Αυγής)

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Αυτό δεν είναι Ελλάδα!

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Οι δοσίλογοι των κομμάτων… Οι δοσίλογοι τα αφεντικά σας…

ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Είναι τα χειρότερα όνειρά μας και θα τα ξορκίσουμε. Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. 

(Θόρυβος από την πτέρυγα της Χρυσής Αυγής)

(Διαβάστε εδώ τι έλεγε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ως Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στις 22/10/2010)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Μάλιστα.

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Κάντε ό,τι μπορείτε τώρα, γιατί μετά τις εκλογές, οσονούπω… Ή με τους 58 και τις Ελιές και τους δάκους, γιατί αλλιώς τελειώσατε!
(Στο σημείο αυτό οι Βουλευτές του Λαϊκού Συνδέσμου - Χρυσής Αυγής αποχωρούν από την Αίθουσα)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Είχαμε μια ευκαιρία να απολαύσουμε…

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΙΧΟΣ: Το απολαύσαμε, κύριε Πρόεδρε!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): … μια ευκαιρία ακόμα να απολαύσουμε τον κοινοβουλευτισμό και το σεβασμό του Κοινοβουλίου από τη Χρυσή Αυγή.

14/2/2014