ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου 2014

Εδώ Μεσαίωνας, κάτσε καλά!

Δεν υπάρχει Ορθοδοξία χωρίς λειψανολατρία. Θα ήταν ειλικρινέστερο, μάλιστα,  η κρατούσα θρησκεία να ονομαζόταν Λειψανορθοδοξία, αφού πιστεύει ότι ο Θεός είναι απόμακρος και κουφός και εναποθέτει την πίστη της στα οστά τα γεγυμνωμένα. Και στις άψυχες εικόνες, βαβαί, παπαί!

Απογυμνωμένοι από κάθε πνευματική δύναμη για να κάνουν οι ίδιοι - "διάδοχοι των αποστόλων" , τάχα - κάποιο σποραδικό θαύμα, όπως έκαναν οι απόστολοι και οι πρώτοι χριστιανοί, έχουν μεταθέσει την αποστολή αυτή στα είδωλα - λείψανα και εικόνες που ζωγραφίζουν κοινοί θνητοί, ακόμη και εγκληματίες όπως ο αγιογράφος Σάββας Ξηρός!

«Ο Θεός έδωσε τη χάρη του στον άγιο Χαράλαμπο και μετά το θάνατό του να θεραπεύει διάφορες δερματικές ασθένειες καθώς και τη φοβερή αρρώστια της πανώλης σε όσους με πίστη ζητούν τη βοήθειά του. Τα λείψανα του Αγίου βρίσκονται στην Ιερά Μονή Ζωγράφου στο Άγιο Όρος και σε διάφορα άλλα μέρη για ευλογία και θεραπεία όσων έχουν ανάγκη.» (πηγή)

Μάλιστα ο Αρχιεπίσκοπος, που αποδέχεται τη "θαυματουργική« λειψανολατρία, καταδιώκει...
ως επικίνδυνους αιρετικούς όσους ισχυρίζονται ότι ο ζωντανός άνθρωπος  μπορεί να κάνει θεραπείες. Ιδού το τεκμήριον της μισαλλοδοξίας  ("ιερού" ρατσισμού) του κατά τ’ άλλα μειλίχιου Ιερώνυμου:

«Ἡ ὑγιής πνευματική καί ὑπαρξιακή θεώρηση τοῦ πόνου, πού εἶναι διάχυτη μέσα στήν Ἁγία Γραφή, στά ἔργα καί στή ζωή τῶν ἁγίων Μαρτύρων, τῶν Πατέρων καί τῶν Ἀσκητῶν τῆς Ἐκκλησίας μας, εἶναι ἄγνωστη στίς διάφορες αἱρετικές καί ἀποκρυφιστικές δοξασίες, πού ἔχουν κατασκευάσει δικές τους θεωρίες γιά τή δῆθεν θεραπεία τῶν ἀσθενειῶν. 

Εἶναι γνωστόν, ὅτι οἱ "θεραπεῖες" πού προτείνουν οἱ διάφορες ἀποκρυφιστικές καί νεοεποχίτικες κινήσεις, ξεκινοῦν ἄλλοτε μέν ὡς ὑπέρβαση τῆς ὑποτιθέμενης ἀνεπάρκειας τῆς ἐπιστημονικῆς ἰατρικῆς καί ἄλλοτε ὡς συμπλήρωμα ὑποτιθέμενων ἐλλείψεών της, στά πλαίσια πάντα μιᾶς  "ολιστικῆς" θεώρησης τοῦ ἀνθρώπου κατά τήν ὁρολογία τῶν συγκεκριμένων χώρων. 

Πρόκειται βεβαίως γιά προτάσεις λύσεις, πού καί στεροῦνται τῆς παραμικρῆς ἐπιστημονικῆς βάσεως, ἔχουν σαφῆ ἀνορθολογικό χαρακτῆρα, προϋποθέτουν καί ἐνσωματώνουν ἐνίοτε θρησκευτικές δοξασίες προερχόμενες λ.χ. ἀπό τήν Ἄπω Ἀνατολή, ἐνῶ κάποιες ἐξ αὐτῶν ἔχουν σαφῆ ἀποκρυφιστική τεκμηρίωση καί προέλευση. 

Παραλλήλως, οἱ διάφορες αἱρετικές προσφορές "θεραπείας" καί οἱ ἀποκρυφιστικές πρακτικές ἀντιμετωπίσεως τοῦ πόνου ποτέ δέν ὁδήγησαν κάποιον ἄνθρωπο, πού ἔκανε τό λάθος νά τίς ἀποδεχθῆ ἤ νά τίς υἱοθετήσει ὡς λύση, νά ἀποκτήσει μιά καθολική αἴσθηση καί εἰκόνα τῆς ἑνότητας τῆς ζωῆς. » (ecclesia.gr)


«Η Πρέβεζα υποδέχτηκε το ιερό λείψανο του Αγίου Χαραλάμπους

Το ιερό λείψανο του Αγίου Χαραλάμπους, που φυλάσσεται στην ιερά μονή του Μεγάλου Σπηλαίου Καλαβρύτων υποδέχτηκε σήμερα το απόγευμα η πόλη της Πρέβεζας.

Μοναχός της μονής παρέδωσε το ιερό κειμήλιο στον μητροπολίτη Πρεβέζης κ. Χρυσόστομο, παρουσία κληρικών, τοπικών αρχόντων και πλήθους κόσμου.
Η πομπή κατέληξε στον ιερό ναό του Αγίου Χαραλάμπους όπου και τελέστηκε μέγας αρχιερατικός εσπερινός.
Το ιερό λείψανο θα παραμείνει στην Πρέβεζα έως και την Τρίτη 11 του μήνα.» (πηγή)

Αύριο είναι η γιορτή του Αγίου Χαραλάμπους. Τρέφω τρυφερά συναισθήματα για τον άγιο ή "άγιο" διότι είχε πάρει το όνομά του ο μακαρίτης ο πατέρας μου. Έτσι δεν έχω καμία σκωπτική διάθεση απέναντι στον, κατά τα λεγόμενα, μάρτυρα.

Εκφράζω όμως την απορία γιατί το "θαυματουργό" λείψανο του αγίου δεν το πήγαν στη σεισμόπληκτη Κεφαλονιά για να κάνει κάνα θαύμα, μπας και σταματήσουν οι μετασεισμοί - άλλωστε κοντά ήταν - και το έστειλαν εκ του ασφαλούς στην Πρέβεζα;
Θα μου πεις, δεν το πήγαν εκεί για να μην προσβάλλουν τον Άγιο Γεράσιμο, που έχει αναλάβει την προστασία της Κεφαλονιάς, αλλά προφανώς δεν τα καταφέρνει και τόσο καλά…

Η άλλη μου απορία είναι προς τι οι μεσαιωνικές φιέστες και τα σεργιάνια του λειψάνου; Ευαρεστείται στη μεταθανάτια δόξα ο ταπεινός άγιος;

Και βεβαίως, η πιο μεγάλη απορία μου είναι πώς, από τη Μαγνησία της Μικράς Ασίας, βρέθηκε σώο το λείψανο του αγίου στην Ελλάδα μετά από 1816 χρόνια;
Η υπόθεση μυρίζει "ιερή" απάτη, όπως άλλωστε και όλες οι ιστορίες λειψάνων υποτιθέμενων αγίων...