ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Κυριακή, 13 Απριλίου 2014

Πάπυρος κάνει λόγο για σύζυγο του Ιησού


Είναι κωμικοτραγικό 2014 χρόνια μετά τη γέννηση του Ιησού κάποιοι ν’ ασχολούνται με το αν ο Ιησούς ήταν παντρεμένος ή όχι! Λες και η οικογένεια είναι έγκλημα… Λες και η λειτουργία της αναπαραγωγής του ανθρώπινου είδους είναι βδέλυγμα.

Αν και είναι προφανές από την ευαγγελική περιγραφή του περίφημου "Γάμου της Κανά", όπου ο Ιησούς έκανε το πρώτο του θαύμα μετατρέποντας το νερό σε κρασί, ότι ο γάμος αυτός ήταν γάμος του ίδιου του Ιησού, οι έχοντες παρωπίδες ερευνητές και θεολογίζοντες ψάχνουν σε παπύρους για να βρουν την αλήθεια.

Κι αν δεν ήταν του Ιησού ο Γάμος της Κανά, τότε ποιανού ήταν; Γιατί αυτή η σημαντική παράλειψη του ονόματος του "νυμφίου"...
για ένα τόσο σημαντικό γεγονός όπου πραγματοποιήθηκε το πρώτο θαύμα του Ιησού; Όταν στην Καινή Διαθήκη σε κάθε περιστατικό και θαύμα του Ιησού αναφέρονται τα ονόματα των προσώπων που εμπλέκονταν, πώς ξέχασαν ν’ αναφέρουν σε ποιανού το γάμο παρευρέθηκε ο Ιησούς και η μητέρα του;

Γιατί, όμως, ο Ιησούς ήταν υπεύθυνος επειδή σώθηκε το κρασί σ’ ένα ξένο γάμο; Και γιατί η μητέρα του απευθύνθηκε σ’ εκείνον, όταν δεν είχε παρουσιάσει δείγματα για τις θαυματουργικές του ικανότητες ακόμη; Προφανώς διότι ο γάμος ήταν του ιδίου και ως εκ τούτου ήταν υπεύθυνος να φέρει κρασί για τους καλεσμένους του.
Είναι πασιφανές, λοιπόν, σε όποιον δεν έχει θρησκευτική προκατάληψη, ότι ο περίφημος Γάμος της Κανά ήταν γάμος του Ιησού και ότι οι μετέπειτα ευαγγελομάγειροι που θεοποίησαν τον Ιησού έχουν βάλει το χεράκι τους για ν’ αποκρύψουν την αλήθεια.

Ας δούμε την Ευαγγελική περιγραφή, που σημειωτέον υπάρχει μόνο στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη, ενώ οι άλλοι τρεις ευαγγελιστές, Ματθαίος, Μάρκος και Λουκάς τηρούν σιγήν ιχθύος περί αυτού:

«Και την τρίτην ημέραν έγινε γάμος εν Κανά της Γαλιλαίας, και ήτο η μήτηρ του Ιησού εκεί.

Προσεκλήθη δε και ο Ιησούς και οι μαθηταί αυτού εις τον γάμον.

Και επειδή έλειψεν ο οίνος, λέγει η μήτηρ του Ιησού προς αυτόν· Οίνον δεν έχουσι.

Λέγει προς αυτήν ο Ιησούς· Τι είναι μεταξύ εμού και σου, γύναι; δεν ήλθεν έτι η ώρα μου.

Λέγει η μήτηρ αυτού προς τους υπηρέτας:  ό,τι σας λέγει κάμετε.

Ήσαν δε εκεί υδρίαι λίθιναι εξ κείμεναι κατά το έθος του καθαρισμού των Ιουδαίων, χωρούσαι εκάστη δύο ή τρία μέτρα. (80 με 120 λίτρα έκαστη)

Λέγει προς αυτούς ο Ιησούς· Γεμίσατε τας υδρίας ύδατος. Και εγέμισαν αυτάς έως άνω.
Και λέγει προς αυτούς· Αντλήσατε τώρα και φέρετε προς τον αρχιτρίκλινον. Και έφεραν.

Καθώς δε ο αρχιτρίκλινος εγεύθη το ύδωρ εις οίνον μεταβεβλημένον και δεν ήξευρε πόθεν είναι, οι υπηρέται όμως ήξευρον οι αντλήσαντες το ύδωρ, φωνάζει τον νυμφίον ο αρχιτρίκλινος  και λέγει προς αυτόν· Πας άνθρωπος πρώτον τον καλόν οίνον βάλλει, και αφού πίωσι πολύ, τότε τον κατώτερον· συ εφύλαξας τον καλόν οίνον έως τώρα.

 Ταύτην την αρχήν των θαυμάτων έκαμεν ο Ιησούς εν Κανά της Γαλιλαίας και εφανέρωσε την δόξαν αυτού, και επίστευσαν εις αυτόν οι μαθηταί αυτού.

 Μετά τούτο κατέβη εις Καπερναούμ αυτός και η μήτηρ αυτού και οι αδελφοί αυτού και οι μαθηταί αυτού, και εκεί έμειναν ουχ πολλάς ημέρας.» (Κατά Ιωάννην 2: 1-12)

Ερώτημα: Τι αρμοδιότητα είχε η μητέρα του Ιησού να επεμβαίνει σ’ έναν ξένο γάμο και να δίνει διαταγές στους υπηρέτες του οικοδεσπότη να κάνουν ό,τι τους πει ο γιος της, που ήταν επίσης ένας προσκεκλημένος και μόλις την είχε κατσαδιάσει λέγοντας "Τι είναι μεταξύ εμού και σου, γύναι;"  κι ότι δεν είχε έρθει ακόμη η ώρα του; 

Γιατί άραγε δεν μας αναφέρουν το όνομα του νυμφίου; Τη στιγμή που τα Ευαγγέλια αναφέρουν ονόματα των φίλων του Ιησού, όπως, π.χ., του Λαζάρου και των αδελφών του, Μάρθας και Μαρίας, πώς παρέλειψαν να μας πουν ποιος ήταν ο γαμπρός; Δεν αποκαλύπτεται ούτε το όνομα του αρχιτρίκλινου, δηλαδή του υπεύθυνου του συμποσίου. Δεν είναι περίεργα όλα αυτά; Δεν είναι προφανές ότι κάτι κρύβεται;

Ωστόσο, το αν ο Ιησούς ήταν παντρεμένος δεν θα έπρεπε να σκανδαλίζει ούτε στο ελάχιστο τους πιστούς Χριστιανούς. Η πεμπτουσία της διδασκαλίας του Ιησού δεν επηρεάζεται από το αν γεννήθηκε από παρθένα ή αν παντρεύτηκε.

Η δύναμη του Χριστιανισμού δεν έγκειται στο ποιος ήταν ο Χριστός αλλά στο τι είπε για τον άνθρωπο και τη σωτηρία του. Και πολλά απ' αυτά που είπε δυστυχώς αποκρύπτονται μέχρι σήμερα από το Ιερατείο, για να μη σηκώσουν κεφάλι τα πρόβατα και πάψουν να τρέχουν ξοπίσω τους βελάζοντας "μπέεε, μπέεε, μεσολαβήστε στο Θεό για να σωθούμε«.

Αυτό το Πάσχα θα ήθελα μέσα από το ταπεινό τούτο blog να θυμίσω κάποια ξεχασμένα λόγια του Ιησού, κυρίως σε όλους όσοι νιώθουν αδύναμοι και απελπισμένοι:

"Η βασιλεία του Θεού είναι εντός υμών." (Κατά Λουκά, 17:21)
Μέσα μας βρίσκεται ο Θεός - το Θείο και ζωοποιό Πνεύμα - και πρέπει ν' αντλούμε σε κάθε στιγμή από τη δύναμή του. Όχι εκλιπαρώντας έλεος με δουλοπρεπείς ικεσίες, αλλά με την αποδοχή ότι μέσα μας είναι η δύναμη για να ξεπεράσουμε την ασθένεια που μας ταλαιπωρεί, την αδυναμία, την απελπισία, την απαισιοδοξία και όλα τα αρνητικά συναισθήματα που μας εμποδίζουν να διακρίνουμε και ν' αναδείξουμε τη θεϊκή μας διάσταση. 

"Εγώ είπα θεοί εστε, και υιοί Υψίστου πάντες, σεις όμως ως άνθρωποι αποθνήσκετε." (Ψαλμοί 82: 6-7)

Για ν' αντλήσουμε όμως από τη θεϊκή δύναμη μέσα μας πρέπει να είμαστε καθαροί στην καρδιά. Δυνατοί εν ισχύι οι εκτελούντες τον Λόγον αυτού, οι ακούοντες της φωνής του λόγου αυτού.  (Ψαλμοί 103: 20)

Ας αφήσουμε, λοιπόν, στους αργόσχολους την παραφιλολογία για το αν ο Ιησούς ήταν παντρεμένος ή όχι κι ας εστιάσουμε την προσοχή μας στα θεόπνευστα λόγια του. Μας συμφέρει από κάθε άποψη για την αντιμετώπιση των δυσκολιών της ζωής στο εδώ και τώρα.

Και μην ξεχνάμε ότι ο Θεός δεν αντλεί ικανοποίηση από τη δυστυχία μας ούτε την προκαλεί.

"Εγώ δεν θέλω τον θάνατο του αποθνήσκοντος, λέγει Κύριος ο Θεός. Δια τούτο επιστρέψατε και ζήσατε". (Ιεζεκιήλ, 18:32)
Επιστροφή, λοιπόν, στις αρχές και αξίες της εντιμότητας, της ομόνοιας, της αγάπης και της συγχώρησης, ατομικά και συλλογικά, είναι ο μόνος τρόπος για να καταπολεμήσουμε την κακοδαιμονία μας ως άτομα και ως λαός και να βγούμε στο ξέφωτο. 
Τα Κύριε ελέησον δεν θα μας σώσουν, όσο πολλά κι αν ακουστούν τη Μεγάλη Εβδομάδα που μόλις άρχισε. Τα Κύριε Δόξα Σοι είναι πολύ πιο αποτελεσματικά.