ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Σάββατο, 11 Απριλίου 2015

Η Ανάσταση του Χριστού έγινε, η Λαμπρή της Ελλάδας πότε;


Σε λίγες ώρες οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί θα γιορτάσουν την Ανάσταση του Χριστού και οι ιερείς θα διαβάσουν τη θεόπνευστη ευχή του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, καλώντας τους πιστούς να απολαύσουν την πανήγυρη της Λαμπρής.  Όλους τους πιστούς, όμως, καλούν; Όλοι μπορούν να συμμετέχουν στη χαρά της Ανάστασης; Δυστυχώς, όχι όλοι...

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος είναι συγκεκριμένος: Δεκτοί στον εορτασμό είναι και οι νηστεύσαντες και οι μη νηστεύσαντες, και αυτοί που προσήλθαν ενωρίς και εκείνοι που προσήλθαν με καθυστέρηση, έστω και την τελευταία στιγμή. Ας μην φοβηθεί κανείς την βραδύτητα, λέγει ο Χρυσόστομος. Αρκεί να  μετανοήσει και να γίνει ευσεβής και φιλόθεος έστω και καθυστερημένα. Αρκεί να γίνει ευγνώμων έστω και λίγο πριν παραδώσει την ψυχή του.

Διότι ο Κύριος είναι φιλότιμος και δέχεται τον έσχατο όπως και τον πρώτο, αναπαύει τον της ενδεκάτης όπως κι εκείνον που εργάστηκε από την πρώτη ώρα, ελεεί και θεραπεύει την ψυχή του τελευταίου όπως και του πρώτου, χαρίζεται και στον έσχατο όπως και στον πρώτο. Ανταμείβει και τα έργα αλλά και την καλή πρόθεση της τελευταίας στιγμής, που δεν υπάρχει χρόνος για έργα.

Ποιοι όμως αποκλείονται από τη μεγάλη γιορτή της Λαμπρής; Οι αμετανόητοι μέχρις εσχάτων, οι αγνώμονες, οι επιμένοντες στη ασέβεια μέχρι τέλους. Αυτοί μόνοι τους έχουν αποκλείσει τον εαυτό τους από τη χαρά της Ανάστασης. Κι εδώ, δυστυχώς για την Ελλάδα και τους Έλληνες, εμπίπτει ολόκληρη η πολιτική ηγεσία της χώρας μας διότι δεν διανοούνται καν ν' αποκηρύξουν τα εθνοκαταστροφικά κομματικά μίση και πάθη που έχουν εκθρέψει και γιγαντώσει μέσα τους επί δεκαετίες. Δεν διανοούνται να εγκαταλείψουν την αλαζονεία του αλάνθαστου και αναμάρτητου κομματάρχη, να συγχωρήσουν αλλήλους, να συναδελφωθούν, να σεβαστούν ο ένας τον άλλο, και να συνεργαστούν με σοβαρότητα και υπευθυνότητα για ν' αναστήσουν την Ελλάδα από τον επιθανάτιο ρόγχο στο οποίο έχει περιέλθει πολλά χρόνια τώρα, κυρίως εξαιτίας τους.

 Όσες πασχαλιάτικες λαμπάδες κι αν ανάψουν μπροστά στις κάμερες, όσες υποκριτικές λαμπριάτικες δηλώσεις κι αν κάνουν, δεν εξαγνίζονται οι αμετανόητοι και μη συγχωρούντες αλλήλους πολιτικοί ταγοί μας. Κι αυτό διότι έχουν οι ίδιοι αποκλείσει από την καρδιά τους το φως του Χριστού, το φως της Ανάστασης, τον Ήλιο της Δικαιοσύνης.

Κι επειδή ολόκληρη η αμετανόητη πολιτική ηγεσία της χώρας έχουν αποκλείσει εαυτούς από τη χαρά της Ανάστασης, παίρνουν στο λαιμό τους και την Ελλάδα, φράζοντας το δρόμο για τη Λαμπρή του έθνους. Κι ενώ η Ανάσταση του Χριστού (συμβολική) ήρθε μόνο μετά τρεις ημέρες, οι Έλληνες, που σταυρώνονται επί πέντε χρόνια από τους κυβερνώντες και την Τρόικα, δεν είδαν ακόμη Λαμπρή μέρα. Αν συνεχίσουν δε να μην ομονοούν οι ηγέτες μας, η Ελλάδα θα μείνει αποκλεισμένη στο σκοτάδι της επίγειας κόλασης και το Φως της Ανάστασης θα απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τον ουρανό της.

Στη συνέχεια παραθέτω  απόσπασμα από την πασχαλιάτικη ευχή του Ιωάννη του Χρυσοστόμου:

Εί τις ευσεβής και φιλόθεος, απολαυέτω της καλής ταύτης και λαμπράς πανηγύρεως.
Εί τις ευγνώμων, εισελθέτω χαίρων εις την χαράν του Κυρίου αυτού.
Εί τις έκαμε νηστεύων, απολαυέτω νύν το δηνάριον.
Εί τις από της πρώτης ώρας ειργάσατο, δεχέσθω σήμερον το δίκαιον όφλημα.
Εί τις μετά την τρίτην ήλθεν, ευχαρίστως εορτασάτω.
Εί τις μετά την έκτην έφθασε, μηδέν αμφιβαλλέτω˙ και γάρ ουδέν ζημειούται.
Εί τις υστέρησεν εις την ενάτην, προσελθέτω, μηδέν ενδοιάζων.
Εί τις εις μόνην έφθασε την ενδεκάτην, μη φοβηθή την βραδύτητα˙
Φιλότιμος γάρ ων ο Δεσπότης, δέχεται τον έσχατον καθάπερ και τον πρώτον˙
Αναπαύει τον της ενδεκάτης, ως τον εργασάμενον από της πρώτης˙
Και τον ύστερον ελεεί και τον πρώτον θεραπεύει˙
κακείνω δίδωσι και τούτω χαρίζεται˙
Και τα έργα δέχεται και την γνώμην ασπάζεται˙
Και την πράξιν τιμά και την πρόθεσιν επαινεί.

Ουκούν εισέλθετε πάντες εις την χαράν του Κυρίου υμών˙
και πρώτοι και δεύτεροι τον μισθόν απολαύετε.
Πλούσιοι και πένητες μετ’ αλλήλων χορεύσατε˙
εγκρατείς και ράθυμοι την ημέραν τιμήσατε˙
νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες, ευφράνθητε σήμερον.
Η τράπεζα γέμει, τρυφήσατε πάντες.
Ο μόσχος πολύς, μηδείς εξέλθη πεινών.
Πάντες απολαύσατε του συμποσίου της πίστεως˙
πάντες απολαύσατε του πλούτου της χρηστότητος.
Μηδείς θρηνείτω πενίαν˙ εφάνη γάρ η κοινή Βασιλεία.
Μηδείς οδυρέσθω πταίσματα˙ συγνώμη γάρ εκ του τάφου ανέτειλε.
(...) 
Ερμηνευτική απόδοση

Όποιος είναι ευσεβής και φιλόθεος, ας απολαύσει την ωραία και λαμπρή αυτή εορτή. 
Όποιος δούλος έχει διαθέσεις αγαθές, ας εισέλθει στη χαρά, γεμάτος με ευφροσύνη που χαρίζει ο αναστημένος Κύριός του.
Όποιος καταπονήθηκε με τη νηστεία, ας απολαύσει τώρα την αμοιβή του.
Όποιος από την έκτη ώρα υπηρέτησε τον Κύριο, ας πάρει σήμερα την αμοιβή που δικαιούται.
Όποιος προσήλθε στη ζωή της Εκκλησίας μετά την ενάτη, ας πάρει κι αυτός πρόθυμα μέρος στην Αναστάσιμη γιορτή. 
Όποιος προσήλθε μετά την δωδεκάτην, ας μην έχει καμιά αμφιβολία˙ καθόλου δεν θα τιμωρηθεί.
Όποιος καθυστέρησε κι ήρθε μετά την τρίτην, ας πλησιάσει τον Κύριο χωρίς κανένα δισταγμό και φόβο.
Όποιος προσήλθε κατά την πέμπτην ώραν, ας μην έχει κανένα φόβο, ότι τάχα, επειδή έχει φτάσει καθυστερημένος, δεν θα τον δεχθεί ο Θεός.
Γιατί ο Κύριος δίνει πλουσιοπάροχα τις δωρεές Του. 
Γι’ αυτό δέχεται και τον τελευταίο, με την ίδια προθυμία που είχε δεχτεί και τον πρώτο. 
Χαρίζει ανάπαυση και ειρήνη σ’ εκείνον που έφτασε αργά, όπως ακριβώς κάνει και με τον πρώτο. 
Ελεεί κι εκείνον που έφτασε τελευταίος, αλλά περιποιείται κι εκείνον που πρώτος ήρθε. 
Και στον έναν δίνει και στον άλλο προσφέρει. 
Και τα έργα της αρετής δέχεται, αλλά και την απλή διάθεση αναγνωρίζει.
Και την πράξη την αγαθή τιμά , αλλά και την απλήν πρόθεση επαινεί. 

Εισέλθετε λοιπόν όλοι στη χαρά του Κυρίου σας. 
Και εκείνοι που πρώτοι φτάσατε κι όσοι ήρθατε δεύτεροι, λάβετε τον μισθόν σας. 
Πλούσιοι και φτωχοί πανηγυρίστε.
Όσοι εγκρατευτήκατε, αλλά κι εκείνοι που έχετε βραδυπορήσει στην εργασία των εντολών τιμήστε την σημερινή ημέρα. 
Όσοι νηστέψατε και εκείνοι που δεν νηστέψατε, ευφρανθείτε σήμερα.
Η τράπεζα είναι γεμάτη, απολαύστε την όλοι. 
Ο Μόσχος είναι άφθονος και ανεξάντλητος. 
Δεν επιτρέπεται λοιπόν να φύγει κάποιος πεινασμένος.
Όλοι απολαύστε το Συμπόσιο της πίστεως. 
Όλοι απολαύστε τον πλούτο της Θείας αγαθοσύνης.
Κανένας πια να μη θρηνεί για φτώχεια, διότι τώρα έγινε φανερή η κοινή Βασιλεία του Θεού.
Κανένας να μην κλαίει πια για τα πταίσματά του, διότι συγχώρεση ανέτειλε από τον τάφο... (πηγή)