ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Κυριακή, 12 Απριλίου 2015

Σχόλια στη χθεσινή συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στο Σκάι

Αγαπητέ κύριε Ιερώνυμε,

Κατ’ αρχή να σας ευχηθώ Χρόνια Πολλά και με υγεία. Χριστός Ανέστη, πνευματικά βέβαια και όχι σωματικά. Όταν εξέπνευσε πάνω στο Σταυρό, ο Ιησούς είπε "Πάτερ εις χείρας σου παραδίδω το πνεύμα μου". Και προφανώς το παρέδωσε ζωντανό και όχι νεκρό.

Διέθεσα αρκετές ώρες χθες και σήμερα για να απομαγνητοφωνήσω το μεγαλύτερο μέρος της συνέντευξής σας στον Γιώργο Αυτιά, και θα ήθελα να σας στείλω μερικά σχόλιά μου. Ελπίζω κάποιος να σας ενημερώσει γι’ αυτά και να διαθέσετε λίγα λεπτά να τα διαβάσετε, παρότι προέρχονται από μια πυγολαμπίδα.
Συμμερίζομαι το φόρτο των υποχρεώσεών σας και σέβομαι το χρόνο σας, γι’ αυτό θα είμαι επιγραμματική.

1.   Διαφωνώ με την άποψή σας ότι εσείς θα κάνατε την υπέρβαση στο θέμα της ορκωμοσίας που δεν έκανε ο κ. Τσίπρας, εις το όνομα της  παράδοσης και της ενότητας. Πιστεύω ότι η συνείδηση του καθ’ ενός πρέπει να είναι πάνω από παραδόσεις, και η διαφορετικότητα δεν υπονομεύει την εθνική ενότητα.

2.   Στο θέμα της έλλειψης των εφημερίων που θίξατε και την ανάγκη να πάει παπάς σε κάθε χωριό, τουλάχιστον για να κάνει Ανάσταση, έχω να σας αντιτείνω το γεγονός ότι κατά την χθεσινή λειτουργία της Ανάστασης στις Μητροπόλεις της Ελλάδας υπήρχαν δεκάδες ιερωμένοι που περιστοίχιζαν τιμητικά το Μητροπολίτη δίκην εξαπτέρυγων – συγκεκριμένα στα Γιάννενα έμαθα ότι ήταν καμιά τριανταριά – ενώ πολλά χωριά έμεναν χωρίς παπά κι Ανάσταση.

3.  Είπατε ότι το κράτος έχει την υποχρέωση να συντηρεί τα εκκλησιαστικά σχολεία, την ίδια στιγμή που ισχυρίζεστε ότι έχει ήδη γίνει ο χωρισμός κράτους Εκκλησίας!

4.  Σαν να ζείτε σε άλλη χώρα, ζητάτε από ένα διεφθαρμένο και παράλυτο κράτος, που δεν είναι άξιο να αξιοποιήσει τη δική του περιουσία και έχει αφήσει εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες, δημόσια ακίνητα να ρημάξουν, ενώ συγχρόνως πληρώνει εκατομμύρια σε νοίκια για να στεγάσει τις υπηρεσίες του και ξεπουλάει αντί πινακίου φακής τα κρατικά φιλέτα, να αξιοποιήσει από κοινού με την Εκκλησία την εκκλησιαστική περιουσία! Σας παρακαλώ προσγειωθείτε στην οδυνηρή πραγματικότητα, και δείτε τι έχει κάνει μέχρι τώρα αυτή η εταιρεία Εκκλησίας και Πολιτείας. Είμαι σίγουρη, ΤΙΠΟΤΑ!

Επίσης, θα ήθελα να διατάξετε έναν εξονυχιστικό έλεγχο στις τεχνικές και νομικές υπηρεσίες της εκκλησιαστικής περιουσίας διότι υποψιάζομαι ότι εκεί υπάρχει εκτεταμένη διαφθορά. Μόνο στη Βουλιαγμένη υπάρχουν πολυκατοικίες σας και πολλά καταστήματα σε πολυτελές εμπορικό κέντρο ξενοίκιαστα επί πολλά χρόνια, πολύ πριν ξεκινήσει η κρίση. Γιατί τόση αδιαφορία; 

5.   Σχετικά με τον χαμηλό μισθό σας και το μισθό των άλλων Μητροπολιτών που λέτε ότι δεν επαρκεί, επανερχόμαστε στο θέμα του χωρισμού κράτους και Εκκλησίας, που είπατε ότι τάχα έχει γίνει. Αν δεν υπήρχε αυτός ο πνευματικά θανάσιμος εναγκαλισμός με το κράτος, τότε και το λειτούργημά σας θα κάνατε καλύτερα και τα του οίκου σας θα τακτοποιούσατε αξιοποιώντας εσείς οι ίδιοι την περιουσία της Εκκλησίας. Άλλωστε οι μαθητές του Χριστού δεν ήταν μισθωτοί, και υπάρχει και σχετικό εδάφιο στην Καινή Διαθήκη που λέει: «Ο δε μισθωτός και μη ων ποιμήν, του οποίου δεν είναι τα πρόβατα ιδικά του, θεωρεί τον λύκον ερχόμενον και αφήνει τα πρόβατα και φεύγει· και ο λύκος αρπάζει αυτά και σκορπίζει τα πρόβατα. Ο δε μισθωτός φεύγει, διότι είναι μισθωτός και δεν μέλει αυτόν περί των προβάτων.» (Κατά Ιωάννη, 10: 12-13)

6.  Στο ερώτημα τι θα κάνατε τώρα, είπατε ότι θα προτιμούσατε να είστε μοναχός, να δουλεύατε σε ένα αγρόκτημα και να μην ασχολείστε με τα κοινά. Με άλλα λόγια, εμμέσως πλην σαφώς, ομολογείτε ότι το αξίωμα του Αρχιεπισκόπου σας έχει κουράσει. Θα σας συμβούλευα, λοιπόν, να παραχωρήσετε τη θέση σας σε κάποιο νεώτερο που αντέχει την ενασχόληση με τα κοινά και το λέει η καρδιά του.

7.  Είπατε ότι οι διαφορές μεταξύ των Ελλήνων και των Γερμανών είναι...θεολογικές, διότι οι Γερμανοί είναι Προτεστάντες και λειτουργούν με τη λογική και τη συνέπεια ενώ οι Ορθόδοξοι Έλληνες λειτουργούν με την καρδιά και συγχωρούν τα πάντα! Με άλλα λόγια, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι υπέρ της ασυδοσίας, της ρεμούλας, της μίζας, της αρπαχτής, του παραλογισμού και της ασυνέπειας, και δίνουν αφειδώς τη συγχώρηση στους παρανομούντες. Αρχιεπίσκοπε Ιερώνυμε, τέτοιες τοποθετήσεις από τον προκαθήμενο της Εκκλησίας δεν είναι απλά γελοίες και ανερμάτιστες, αλλά και άκρως επικίνδυνες τόσο για το εσωτερικό όσο και για τις σχέσεις μας με το εξωτερικό, εταίρους και μη.

8.  Σχετικά με την καύση των νεκρών είπατε κατηγορηματικά ΌΧΙ, αλλά ότι δεν θα γκρεμίσετε κιόλας τα αποτεφρωτήρια, αν γίνουν. Μα πώς να γίνουν, κύριε Ιερώνυμε όταν ασκείτε τέτοια αρνητική προπαγάνδα και Κύριος είδε τις παρασκηνιακά εμπόδια που θέτετε, εξ αιτίας των οποίων επί δεκαετίες τώρα το ζήτημα  δεν προχωράει; Έχετε κολλήσει στο Βιβλικό «χους ει και εις χουν απελεύσει» (ενώ έχετε καταπατήσει επισήμως την Πρώτη και Δεύτερη Εντολή), αλλά καθόλου δεν σας πειράζουν τα κενοτάφια που είναι ο κανόνας στα νεκροταφεία επαρχιακών πόλεων, όπου ο νεκρός εγκλείεται σε τσιμεντένιους θαλάμους και ουδεμία επαφή έχει με το χώμα.

      Αυτά τα ολίγα και ελπίζω να προβληματιστείτε έστω σε κάποιες από τις τοποθετήσεις μου, αν βέβαια φτάσουν στ' αυτιά σας. Συγνώμη που δεν σας αποκάλεσα Μακαριώτατο, διότι έχω ως αρχή να μην προσφωνώ κανέναν άνθρωπο με τίτλο που δεν πιστεύω ότι αποδίδει την πραγματικότητα. Διότι ουδείς θνητός είναι μακάριος, πόσο μάλλον μακαριώτατος, ο δε Ιησούς είπε στους μαθητές του: "Εν τω κόσμω τούτω θλίψην έξετε".  Και πώς να μην έχουμε θλίψη, κύριε Ιερώνυμε, ζώντας σε μια ηθικά και οικονομικά χρεοκοπημένη χώρα όπου κυριαρχεί η βία, η διαφθορά και η αδικία;