ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Παρασκευή, 1 Μαΐου 2015

"Τρεις κι ο κούκος" χθες στη Βουλή!

Ντροπή και αίσχος στους κοπανατζήδες χαραμοφάηδες βΟλευτές! Έτρεξαν εγκαίρως να πιάσουν το Μάη τούτη τη φορά... Να τη βράσω την κατ' επίφαση "δημοκρατία" σας!
Όταν αντέγραψα τη χθεσινή ομιλία του Υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη από τα Πρακτικά της Ολομέλειας, την οποία ανάρτησα εδώ, δεν είχα οπτική εικόνα της Βουλής.
Προχωρώντας, όμως, στον επόμενο ομιλητή, τι νομίζετε ότι διαπίστωσα και οργίστηκα σφόδρα; Διαπίστωσα ότι η "Ολομέλεια" απαρτιζόταν από όλους κι όλους δύο βουλευτές και τον Υπουργό! Ναι, όπως το ακούτε!
Για το σοβαρότατο θέμα της διεθνούς οικονομικής τρομοκρατίας (τοξικά παράγωγα, short selling, γυμνά CDS, κλπ.) το οποίο ανέπτυξε ο ΥπΟικ - όχι διεξοδικά πρέπει να ομολογήσω - ενδιαφέρονταν μόνο δύο βουλευτές! Προφανώς οι υπόλοιποι τα γνώριζαν όλα...
Χαρά στο κουράγιο του Γιάνη Βαρουφάκη να μιλάει σε άδεια έδρανα!
Ιδού η ενδιαφέρουσα, ου μην αλλά ακατάληπτη για κοινούς θνητούς, συνέχεια:

Βουλή, 30/4/2015- ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ και για τη συνέπεια στο χρόνο. Ακολουθεί η με αριθμό 103/17-4-2015 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β΄ Πειραιά των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Δημητρίου Καμμένου προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με την επιστροφή κεφαλαίων από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) στο EFSF. (...)

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι - αν και δεν είμαστε πολλοί, δύο μείναμε και ο κύριος Υπουργός - όπως είπαν και οι προλαλήσαντες, και προσωπικά και σαν Ανεξάρτητοι Έλληνες, στηρίζουμε την προσπάθειά σας. 
(...)
Ας προχωρήσουμε λίγο στην ερώτηση, η οποία θα ήθελα να πω εισαγωγικά ότι είναι τεχνικής υφής, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε τον τρόπο και την λογική με την οποία επιστράφηκαν τα 10,9 δισεκατομμύρια ομόλογα προς τον EFSF από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητος.

Μια από τις βασικότερες ερωτήσεις μου - θα το είδατε στο κείμενο, αν και είναι έξι - είναι η χρήση του 1,5 δισεκατομμυρίου, το οποίο ήταν η εισφορά σε μετρητά στο μετοχικό κεφάλαιο, όπου έγινε χρήση μετρητών και όχι των αντιστοίχων ομολόγων.

Επίσης, σημαντικό είναι και το τελευταίο -δεν θέλω να τα διαβάσω για να μην χάσουμε το χρόνο μας, γιατί θα μείνουν στα Πρακτικά- γιατί δεν «έκλεισε» νωρίτερα το 1,185 δισεκατομμύριο από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Θα μπορούσε να πουλήσει τα ομόλογα, να τα χρησιμοποιήσει για να μην φτάσουμε στο σημείο έτσι ώστε να μας ζητήσει το σύνολο των ομολόγων, αλλά το εκκαθαρισμένο ποσό, το οποίο θα είχε εκκαθαριστεί νωρίτερα.

Τελικά - και το βασικότερο όλων - τα 10,9 δισεκατομμύρια έφυγαν και πήγαν στους δανειστές, μειώθηκε αντίστοιχα το χρέος μας ονομαστικά κατά 11 δισεκατομμύρια, όπως μας είπαν όλοι; Το έλεγε και η προηγούμενη κυβέρνηση ότι όταν αυτά φύγουν ή πάνε υπό την μορφή του άλλου χρηματοοικονομικού εργαλείου της προληπτικής γραμμής στήριξης θα είναι διαθέσιμα, αλλά θα φύγουν από το δημόσιο χρέος. 
Θέλουμε να ξέρουμε εάν σβήστηκαν αντίστοιχα 11 δισεκατομμύρια χρέος, έτσι ώστε από 177 - με τα δεδομένα του ΑΕΠ γύρω στα 180 - να έχουμε πάει στα 170, να κάνουμε και εμείς ένα ωραίο βήμα προς τα δημοσιονομικά μας, ειδικά του χρέους.

Κλείνοντας, το 1,5 δισεκατομμύριο επειδή έφυγε προς ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών μαζί με το 1,185 δισεκατομμύριο, θα θέλαμε να δούμε και τη λίστα των τραπεζών που τα χρησιμοποίησαν. Γνωρίζω μόνο την PROTON και άλλη μια, δεν θυμάμαι ποια ήταν από το αντίστοιχο κείμενο του ΤΧΣ.

Συμπληρώνοντας και στην ερώτηση του κ. Μαυραγάνη καθώς και στην προηγούμενή σας απάντηση σχετικά με τη διαχείριση ενός μηχανισμού, ο οποίος δεν είναι τράπεζα, θα ήθελα να πω ότι το EFSF δεν έχει άδεια τραπέζης, παίρνει εγγύηση κρατών, βγαίνει στις αγορές, δανείζεται, βγάζει ένα ομόλογο, μας το δίνει ως χρέος του. Το ομόλογο είναι ένα χρεόγραφο. Εμείς το βάζουμε σε μία τράπεζα σαν ενεργητικό και το ανακεφαλαιοποιούμε. Μετά μας το ζητάει πίσω. Όμως, συγχρόνως τα 48,2 δισεκατομμύρια που μας έχει δανείσει, εμείς τα χρεωνόμαστε με έναν τόκο. Δεν έχουμε δει και τις δανειακές μας. Την έχουμε κάνει την κουβέντα, χρόνια τα συζητάμε αυτά μαζί.

Αν αυτό έχει ένα κόστος δανεισμού, τα 48 δισεκατομμύρια του ΤΧΣ, ποιο είναι αυτό το κόστος; Ποια είναι αυτά τα ομόλογα; Ναι, είχαμε ένα έσοδο από τα κουπόνια. Να τα βάλουμε κάτω να δούμε, διότι το ταμείο πρέπει να το ψάχνουμε, διότι κανένας πριν δεν το έχει ψάξει και το ξέρετε πολύ καλά. Ήταν όλα – και συγχωρείστε μου την έκφραση - χύμα. Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε. Το λόγο έχει ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Γιάνης Βαρουφάκης.

ΙΩΑΝΗΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ (Υπουργός Οικονομικών): Κύριε συνάδελφε, ευχαριστώ πάρα πολύ για το ερώτημα. Όπως γνωρίζετε, είναι ένα ερώτημα, το οποίο με έχει απασχολήσει, έχει απασχολήσει την κοινή γνώμη. Η αντιπολίτευση και ως κυβέρνηση είχε το θράσος να μας κατηγορήσει ότι κάναμε λάθος που επεστράφησαν αυτά τα χρήματα, το 1,2 δισεκατομμύρια και να μας εγκαλέσει για απειρία.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών είναι λεπτομερέστατη. Σας διαβεβαιώνω ότι την έχω γράψει εγώ ο ίδιος, ακριβώς επειδή κρίνω ότι είναι πολύ σημαντικό. Είναι τρεισήμισι σελίδες, την έχετε διαβάσει. Μπορώ να την καταθέσω και στα Πρακτικά, κύριε Πρόεδρε, σε περίπτωση που δεν υπάρχει, αλλά για να μην χρονοτριβήσω να απαντήσω συγκεκριμένα: Είναι πράγματι αλήθεια, σύμφωνα με τον ΟΔΔΗΧ, ότι μετά την επιστροφή των ομολόγων των 10,9 το χρέος μειώθηκε και διαμορφώθηκε στα 312,7 δισεκατομμύρια. Αυτό είναι στοιχείο της 20ης Απριλίου.

Τώρα, όσον αφορά τα πολύ σημαντικά ερωτήματά σας, με ρωτάτε για ποιο λόγο δεν έγινε η χρήση των ομολόγων, γιατί ουσιαστικά χρησιμοποιήθηκαν αυτά τα μετρητά και δεν χρησιμοποιήθηκαν τα ομόλογα. Κατ’ αρχάς, να ξεκαθαρίσουμε ότι η απόφαση εκείνη, για να χρησιμοποιηθούν τα μετρητά, ελήφθη από την προηγούμενη κυβέρνηση, επί των ημερών της προηγούμενης κυβέρνησης, μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, με πλήρη συμφωνία της Τράπεζας της Ελλάδος και βεβαίως της προηγούμενης κυβέρνησης.

Ο λόγος για τον οποίο έγινε χρήση των μετρητών αυτών – και αυτό είναι εύλογο κατ’ εμέ, όσον αφορά τη διαχειριστική διαδικασία - είναι ότι τα ομόλογα αυτά είχαν ένα επιτόκιο, το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από τον τόκο, τον οποίο θα λάμβανε το ΤΧΣ από το 1,2 αν τα κρατούσε σε μετρητά. Οπότε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας θα το ελέγχαμε, αν δεν το είχε κάνει αυτό.

Να απαντήσω και στο ερώτημά σας, όσον αφορά εκείνες τις ανακεφαλαιοποιήσεις, ποια ποσά και σε ποιες τράπεζες πήγαν: 
NEW PROTON BANK 450 εκατομμύρια, σε δύο δόσεις, στη διαδικασία πώλησής της στη EUROBANK. 
PROBANK, 563 εκατομμύρια και αυτό δύο δόσεις, διαδικασία απορρόφησης της από την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ. 
Τρεις συνεταιριστικές τράπεζες που απορροφήθηκαν από την ALPHA, στην οποία καταβλήθηκαν από το ΤΧΣ 174 εκατομμύρια τον Ιούνιο του 2014. 
Αυτή είναι η απάντηση η συγκεκριμένη για το πώς χρησιμοποιήθηκε αυτό το ποσό των περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων.

Είναι ξεκάθαρο, κύριε συνάδελφε - κύριε Πρόεδρε, δεν θα δευτερολογήσω, οπότε ίσως χρειαστώ λίγο περισσότερο χρόνο - ότι χρησιμοποιήθηκε, όπως είπα, αυτό το ποσό για να είναι εντάξει το ΔΣ του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας απέναντι στο ίδιο το καταστατικό που λέει πως όταν έχεις να επιλέξεις είτε τον α’ είτε το β’ τρόπο, θα πρέπει να επιλέξεις αυτόν που έχει μεγαλύτερο όφελος για το Δημόσιο. 

Τώρα σας φέρνω στη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου στο EUROGROUP που ήταν η συμφωνία επέκτασης ουσιαστικά της δανειακής σύμβασης, ώστε να υπάρχει αυτή η περίοδος διαπραγματεύσεων, αυτή η περίοδος-γέφυρα που θα μας οδηγήσει, ευελπιστούμε, στη συμφωνία του Ιουνίου. 
Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα απαίτησε μέσα από τον κ. Μάριο Ντράγκι την επιστροφή αυτών των ομολόγων από το ΤΧΣ στο EFSF, όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση με στόχο να επιστρέψουν για τη χρήση που ήταν αρχικά προδιαγεγραμμένη για τις ανακεφαλαιοποιήσεις και το resolution των τραπεζών.

Με άλλα λόγια, δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν είναι στο ΤΧΣ ή στο EFSF, όσον αφορά τη χρήση τους. Η ελληνική Κυβέρνηση δεν μπορούσε να τα χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα έτσι κι αλλιώς. 
Μόνο με σύμφωνη γνώμη του Eurogroup μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, ακόμα και να είχαν μείνει.

Όμως, το θέμα είναι ότι αυτό το 1,2 δισεκατομμύριο, ουσιαστικά, χρησιμοποιήθηκε επί ημερών της προηγούμενης Κυβέρνησης και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σήμερα επειδή ακριβώς χρησιμοποιήθηκε τότε για repos. Αυτή είναι η ουσία.

Δεν υπήρχε καμία νομική δυνατότητα, μετά την 20η Φεβρουαρίου, εμείς ή το ΤΧΣ να αρνηθεί την επιστροφή των ομολόγων των 10,9 δισεκατομμυρίων. Καμία! Η απόφαση ήταν αυτή και έπρεπε άμεσα να επιστραφούν τα 10,9 δισεκατομμύρια. Δεν υπήρχε, δηλαδή, κάποιο λάθος.

Πού βρίσκεται το λάθος; Το λάθος βρίσκεται στο ότι οι προηγούμενες Κυβερνήσεις αποδέχθησαν όρους λειτουργίας του ΤΧΣ, που ουσιαστικά στερούν την κυριαρχία του ελληνικού Δημοσίου επί των χρημάτων του. Αυτά συνέβησαν το 2012, ξανά μετά το 2013 και ξανά μετά το 2014, με τις αναθεωρήσεις αυτής της δανειακής συμφωνίας.

Εμείς, μαζί με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΧΣ, προσπαθήσαμε να σώσουμε ό,τι μπορούσαμε και χρησιμοποιήσαμε έναν τεχνικό όρο. Είπαμε ότι από τη στιγμή που δεν μπορούσαμε νομικά να αρνηθούμε το δικαίωμα του EFSF να ζητήσει αυτά τα ομόλογα πίσω, χρησιμοποιήσαμε τον τεχνικό όρο του «unintended consequence». 

Με άλλα λόγια, υπήρξε μία επίπτωση στα αποθεματικά του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που δεν ήταν αυτή που είχε στόχο η χρήση των 1,2 δισεκατομμυρίων το 2014. Διεκδικητικά γράψαμε την επιστολή στο ΤΧΣ. Και θέλω να σας πω ότι αν το EFSF-ESM, αποφαινόταν καλή τη πίστει, θα επέστρεφε αυτό το ποσόν, θα είχε ήδη επιστραφεί.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή η επιστροφή δεν έγινε - νόμιμα, είναι καλυμμένοι που δεν έγινε - αλλά θεωρώ ότι η ουσία έγκειται στην προσπάθεια μεγιστοποίησης της πίεσης σε αυτήν την Κυβέρνηση, για να υποχωρήσει όπως υποχωρούσαν οι προηγούμενες, κάτι το οποίο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας διαβεβαιώ ότι δεν θα συμβεί.

Κλείνω, λοιπόν, λέγοντας συμπερασματικά ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και το Υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο των ισχυόντων νόμων και της απόφασης του EUROGROUP της 20ης Φεβρουαρίου, έδρασαν άμεσα και διεκδικητικά, με σκοπό τη βελτιστοποίηση του δημοσίου συμφέροντος, το οποίο υπέσκαψαν οι συμφωνίες των προηγούμενων κυβερνήσεων με τους δανειστές και πάνω στις οποίες στηρίχθηκε η απαίτηση για επιστροφή του συνόλου των ομολόγων του EFSF. 
Ευχαριστώ πάρα πολύ.

*****
Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε! Για τους υπόλοιπους πολλούς, τρέχα γύρευε. 
Ο Θεός και η ψυχή τους, ας λέμε...