ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς σύγκρουση. Συνειδητά ή ασυνείδητα, άτομα και έθνη εμπλέκονται στον αέναο πνευματικό αγώνα της Συμπαντικής Εξέλιξης, έναν αγώνα για την επικράτηση της Αλήθειας κατά του ψέματος, της Δικαιοσύνης κατά της αδικίας, της Αγάπης κατά του μίσους - αγώνα που αντανακλάται στο υλικό πεδίο προκαλώντας, δυστυχώς, πολύ ανθρώπινο πόνο… Θέτοντας κανείς τον εαυτό του στην υπηρεσία της Αλήθειας υπηρετεί το ύψιστο συλλογικό συμφέρον.

**Η Αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.
**"Θα γνωρίσετε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει" Βίβλος
**"Η μεγαλύτερη απώλεια στον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ αυτού που είμαστε κι αυτού που θα μπορούσαμε να γίνουμε."
**"Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχήσουν οι λαοί." Πλάτων
**"Η αξία του ανθρώπου καθορίζεται από το σκαλοπάτι της κλίμακας της αγάπης πάνω στο οποίο στέκεται." Τορκόμ Σαραϊνταριάν

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2016

Σάτυα Σάι Μπάμπα: Ενσάρκωση θεότητας ή ένας ακόμη γκουρού;


Με αφορμή το απόσπασμα από τη διδασκαλία του Σάι Μπάμπα για το "θυμό" που ανάρτησα χθες σε τούτο το ιστολόγιο, ένιωσα την ώθηση ν' αναζητήσω περισσότερες πληροφορίες για τον άνθρωπο με τους 30 εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον κόσμο και το ασύλληπτα τεράστιο κοινωνικό και φιλανθρωπικό του έργο στην Ινδία. Κυρίως με ενδιέφερε να βρω τι πίστευε αυτός ο άνθρωπος για τον εαυτό του, ποια ήταν η ζωή του, και πώς πέθανε. 
Το ότι οι οπαδοί του Σάι Μπάμπα τον λάτρευαν και τον λατρεύουν σαν Θεό, μου ήταν γνωστό από παλιότερες έρευνες. Το ότι η διδασκαλία του δεν υστερούσε σε τίποτα από τη διδασκαλία του Χριστού, μου ήταν επίσης γνωστό από μελέτες κάποιων ομιλιών του, αν και αυτό δεν αποδεικνύει πως η διδασκαλία ήταν αυθεντικά δική του.

Για το τι πίστευε ο ίδιος για τον εαυτό του δεν χρειάστηκε να ψάξω μακριά. Πρόσφατα μου χάρισαν ένα βιβλίο με αποσπάσματα από τις ομιλίες του, με τίτλο "Σάι Ντάρσαν", απ' όπου και το απόσπασμα για το "θυμό" της προηγούμενης ανάρτησής μου.

Ξεφυλλίζοντάς το, λοιπόν, έπεσα πάνω στις εξής προτάσεις του, που αποδεικνύουν ότι ο Σάι Μπάμπα ταύτιζε τον εαυτό του με το Θεό. Το αν αυτή η τακτική είναι πάγια για όλους τους γκουρού της Ανατολής δεν μπορώ να σας το επιβεβαιώσω διότι δεν έχω ασχοληθεί επισταμένως. 
Το έκανε όμως και ο Ιησούς ("Εγώ και ο Πατήρ μου είμαστε ένα", «Όποιος είδε εμένα είδε και τον Πατέρα», «Ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα ει μη δι' εμού», κλπ.)

Πάμε λοιπόν στο αποκαλυπτικό απόσπασμα ομιλίας (σελ. 21) που αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ο Σάι Μπάμπα επιζητούσε τη λατρεία των οπαδών του, άρα θεωρούσε τον εαυτό του Θεό:


«Γιατί με περιορίζεις σε ένα μόνο δωμάτιο του σπιτιού;
Κάθε δωμάτιο πρέπει να είναι
"Το δωμάτιο του Μπάμπα".

 Να περιβάλλεις τον εαυτό σου με Μένα.
 Γέμισε το νου σου μόνο με Μένα.
 Κάνε τη ζωή σου μια "τρέλα"
 με επίκεντρο τον Μπάμπα.

Πίστεψέ με, αυτή η τρέλα είναι η πιο γλυκιά.
Αυτή ενθαρρύνω περισσότερο από καθετί άλλο.

Κάθεσαι σ' ένα άρμα,
 στα ηνία του οποίου έχω τον απόλυτο έλεγχο.
 Το μοναδικό σου καθήκον  είναι 
να έχεις απόλυτη πίστη σε Μένα, 
ότι θα σε πάω στον προορισμό σου.

 Μην προσπαθείς να μου δώσεις οδηγίες 
για το πώς θα κρατώ τα ηνία 
ή να τα πάρεις από Μένα.
Αυτό θα καταλήξει μόνο στο να έχεις κάποιο ατύχημα
και να ακινητοποιηθείς για κάποιο διάστημα
 ή να χαθείς στο ταξίδι σου.

 Σε λυπήθηκα και ήρθα να σε σώσω.
 Κάτσε αναπαυτικά πίσω 
και απόλαυσε το ταξίδι σου».

Υπάρχει όμως και ένα άλλο απόσπασμα (σελ. 391) όπου ο Σάι Μπάμπα αφήνει να εννοηθεί ότι είναι η ενσάρκωση του Θεού στο σώμα του Σάι: 

«Εδώ και τόσο καιρό, Εγώ μιλούσα
κι εσύ άκουγες και μελετούσες.
Τώρα όμως ήρθε η ώρα της πράξης.
Κάνε πράξη τα λόγια Μου και κέρδισέ Με.

Τα λόγια Μου θα σου δώσουν δύναμη.
 Χρησιμοποίησε αυτή τη δύναμη 
και προχώρα προς τον Σάι.

Τα μηνύματά μου θα ξυπνήσουν 
το Θεό που κοιμάται μέσα σου.
Αφυπνίσου μέσα στο φως Μου.

 Μάθε να αγαπάς τη μορφή Μου με το σώμα του Σάι,
και χρησιμοποίησε αυτήν την αγάπη
 για να τους αγκαλιάσεις όλους.

 Όταν τους αγαπάς όλους,
 όλα τα εμπόδια αυτόματα καταρρέουν,
όλες σου οι δυσκολίες αυτόματα διαλύονται.

Πατημασιές μένουν μόνο όταν υπάρχει βρώμα στα πόδια.
 Καθάρισε όλες σου τις ακαθαρσίες 
και μην αφήσεις κανένα σημάδι από τον εγωισμό σου.

 Εδώ και καιρό, ήμουν Εγώ ο οδηγός σου, 
κι  εσύ ακολουθούσες!
Τώρα όμως ήρθε η ώρα να μείνεις κοντά Μου, για πάντα!»

Και το ερώτημα που οφείλουν να θέσουν στον εαυτό τους οι ειλικρινείς και θεοσεβείς οπαδοί του Σάι είναι αν έχουν παρασυρθεί στη λατρεία ενός ανθρώπου, μιας μορφής, αντί να λατρεύουν το Θεό, που είναι Πνεύμα, "εν πνεύματι και αληθεία", όπως παρήγγειλε ο Χριστός.

Πέραν του τι πίστευε ο Σάι Μπάμπα για τον εαυτό του, οι οπαδοί του θα πρέπει να διερευνήσουν με κριτικό πνεύμα, χωρίς φόβο και προκατάληψη, τη ζωή και την ασθένεια του Σάι.
Βρήκα μερικά sites με λεπτομέρειες που σκανδαλίζουν. Το αν αληθεύουν ή όχι, δεν μπορώ να το γνωρίζω. Μπορεί να είναι κακόβουλες συκοφαντίες, μπορεί να είναι και αλήθειες.

Δείτε  εδώεδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ και εδώ.

----------------